فرانسه گوگل و فیسبوک را به پرداخت جریمه محکوم کرد - تکفارس
فرانسه گوگل و فیسبوک را به پرداخت جریمه محکوم کرد - تکفارس
فرانسه گوگل و فیسبوک را به پرداخت جریمه محکوم کرد - تکفارس

فرانسه گوگل و فیسبوک را به پرداخت جریمه محکوم کرد

مهدی حلوائی
۱۷ دی ۱۴۰۰ - 07:57
گوگل

کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه (CINL) شرکت‌های گوگل و فیسبوک را به ترتیب به پرداخت مبلغ ۱۵۰ و ۶۰ میلیون یورو محکوم کرد. ظاهراً این دو شرکت به کاربران اجازه‌ی ردکردن آسان کوکی‌های اینترنتی را نداده‌اند و CINL نیز به همین دلیل این دو شرکت را جریمه کرده است.

به‌گفته‌ی کرین کیفر، رئیس بخش امنیت اطلاعات و تحریم‌های این کمیسیون، پذیرفتن کوکی‌ها تنها با یک کلیک ساده انجام می‌شود و ردکردن آن‌ها نیز باید به همین سادگی باشد. به گزارش رویترز، کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه اعلام کرده است که وب‌سایت‌های فیسبوک، گوگل و یوتیوب کاربران را در ردکردن کوکی‌های خود با مشکل مواجه کرده‌اند. گوگل و فیسبوک دو ماه فرصت دارند تا از قوانین این کمیسیون پیروی کنند و در غیر این صورت، روزانه محکوم به پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار یورو خواهند بود.

در حال حاضر فیسبوک در مورد این جریمه صحبتی نکرده است اما یکی از سخنگوهای گوگل اعلام کرد که این شرکت نسبت به مسئولیت‌های خود آگاه بوده و برای حفظ اعتماد کاربران، تغییرات مورد نیاز را ایجاد خواهد کرد. این دومین باری است که گوگل توسط کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه جریمه می‌شود. این نهاد در سال ۲۰۲۰ نیز گوگل را به علت ذخیره‌ی خودکار کوکی‌های تبلیغاتی در رایانه‌های کاربران بدون درخواست مجوز از سوی آن‌ها و همچنین بدون ارائه‌ی اطلاعات در خصوص نتیجه‌‌ی این کار محکوم کرده بود.

نظر شما در خصوص کوکی‌های تبلیغاتی چیست؟ به‌نظر شما آیا این روش جمع‌آوری اطلاعات، امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید