جزئیات عملکرد تراشه شیائومی ۱۲ منتشر شد - تکفارس 
جزئیات عملکرد تراشه شیائومی ۱۲ منتشر شد - تکفارس 
جزئیات عملکرد تراشه شیائومی ۱۲ منتشر شد - تکفارس 

جزئیات عملکرد تراشه شیائومی ۱۲ منتشر شد

مهدی حلوائی
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 16:38
شیائومی 12

بر اساس گزارش‌های قبلی، گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ در تاریخ ۷ دی به بازار عرضه خواهند شد. در حال حاضر می‌دانیم که سری شیائومی ۱۲ در دو نسخه‌ی پایه و پرو روانه‌ی بازار می‌شوند و شیائومی تایید کرده است که هر دو گوشی از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند. این شرکت حالا جزئیات عملکرد این تراشه در گوشی شیائومی ۱۲ را منتشر کرده است.

پردازنده‌ی ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از یک هسته‌ی Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده است. شیائومی با استفاده از نرم‌افزار SPECint2006 آزمایش‌هایی را روی این تراشه انجام داد که بر اساس آن، عملکرد هسته‌ی X2 تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نسبت به X1 اسنپدراگون ۸۸۸ حدود ۱۶ درصد ارتقا یافته است. همچنین عملکرد هسته‌های A710 این تراشه نیز با پیشرفتی ۱۱ درصدی روبه‌رو بوده و مصرف انرژی آن نیز بهبود یافته است. این میزان پیشرفت در هسته‌های A510 برابر با ۳۴ درصد بوده است.

شیائومی برای آزمایش تراشه‌ی گرافیکی شیائومی ۱۲ نیز از بنچمارک‌های GFXbench’s Manhattan 3.0 ،Aztec Ruins و ۳DMark Wild Life استفاده کرد. بر اساس این آزمایش‌ها، شیائومی ۱۲ در بخش گرافیکی نسبت به تراشه‌ی نسل قبلی اسنپدراگون ۸۸۸ پیشرفت قابل توجهی داشته و عملکرد آن در بنچمارک Manhattan 3.0 حدود ۵۳ درصد افزایش یافته است. همچنین مصرف انرژی پردازنده‌ی نسل جدید کوالکام نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ بسیار پایین‌تر بوده و این یعنی کنترل گرما در گوشی شیائومی ۱۲ بهتر از گوشی‌های پرچمدار قبلی این شرکت خواهد بود.

عملکرد تراشه شیائومی 12

نظر شما در مورد شیائومی ۱۲ چیست؟ به‌نظر شما شیائومی این گوشی‌ را با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید