درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه از بایدن مبنی بر تحریم آنر -
درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه از بایدن مبنی بر تحریم آنر -
درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه از بایدن مبنی بر تحریم آنر -

درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه از بایدن مبنی بر تحریم آنر

مهدی حلوائی
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 09:47
آنر

به‌گزارش رویترز، گروهی از سیساتمداران آمریکایی از دولت بایدن درخواست کرده‌اند تا شرکت آنر را در لیست سیاه خود قرار دهد. شرکت چینی هوآوی در سال ۲۰۱۹ توسط دانلد ترامپ به عنوان خطری برای امنیت ملی شناسایی شد و در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت. این تحریم باعث شد تا هوآوی دسترسی خود به فناوری‌های آمریکایی مانند خدمات گوگل را از دست بدهد

پس از این موضوع، هوآوی با فروش آنر سعی داشت تا این شرکت را از محدودیت‌های ایجادشده برای خود آزاد کند. جدایی آنر از هوآوی باعث شد تا این شرکت بتواند با شرکت‌هایی مانند کوالکام، گوگل، مایکروسافت، اینتل، ای ام دی، مدیاتک، سامسونگ و سونی همکاری داشته باشد. بخش بزرگی از سهام این شرکت متعلق به کنسرسیوم وابسته به دولت چین بوده و جورج ژائو، رییس سابق هوآوی نیز به عنوان مدیرعامل در این شرکت فعالیت می‌کند. همچنین تیمی از مهندسین و مدیران شرکت هوآوی نیز به این شرکت چینی ملحق شده‌اند.

گوشی‌های آنر

همین موضوع باعث شده تا برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه، آنر را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شناسایی کرده و درخواست تحریم آن را به دولت بایدن ارسال کنند. مارک روبیا، سناتور فلوریدا، در نامه‌ای به بایدن اعلام کرد که شرکت آنر یکی از بازوهای اصلی دولت چین بوده که بدون هیچ محدودیتی به فناوری‌های مهم آمریکایی دسترسی دارد. با این وجود، آنر وابستگی خود به دولت چین را رد کرده است.

نظر شما در مورد شرکت آنر چیست؟ آیا مشکلات پیش‌آمده برای هوآوی در انتظار این شرکت نیز خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید