طراحی جدید گلکسی اس ۲۲: باریک‌تر، کوچک‌تر و بدون حاشیه - تکفارس 
طراحی جدید گلکسی اس ۲۲: باریک‌تر، کوچک‌تر و بدون حاشیه - تکفارس 
طراحی جدید گلکسی اس ۲۲: باریک‌تر، کوچک‌تر و بدون حاشیه - تکفارس 

طراحی جدید گلکسی اس ۲۲: باریک‌تر، کوچک‌تر و بدون حاشیه

مجتبی بوالحسنی
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - 10:20
گلکسی اس ۲۲

براساس شایعه‌ی جدید منتشر شده در مورد گلکسی اس ۲۲ سامسونگ، این محصول از باریک‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود و حاشیه‌های اطراف نمایشگر پرچمداران جدید سامسونگ نیز باریک‌تر خواهند شد.

چند روز قبل یکی از منابع معتبر مرتبط با زنجیره‌ی تامین کنندگان کره‌ای به‌نام Lanzuk اعلام کرد که سامسونگ درحال تلاش برای حذف کامل حاشیه‌های گوشی‌های سری گلکسی خود است تا یک محصول تمام صفحه‌ تولید کنند، و بدین ترتیب حاشیه‌های پرچمداران بعدی این شرکت حتی از سری اس ۲۱ کم‌تر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

این منبع همچنین گفته که سبک جدید طراحی سامسونگ برای حذف حاشیه‌ها ساختار کاهش حاشیه (BRS) نام دارد و این شرکت کره‌ای قصد دارد در سری گلکسی تب اس ۸ الترا برای اولین‌بار از آن استفاده کند. بعد از تبلت مورد اشاره، سامسونگ از این ساختار در طراحی نسل گوشی‌های هوشمند خود که در نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی معرفی خواهند شد، بهره می‌برد. البته سری گلکسی اس ۲۲ شامل این طراحی نمی‌شود.

گلکسی اس ۲۲

یک لو دهنده‌ی دیگر به‌نام آیس یونیورس اشاره کرده که طراحی جدیدی در سری گلکسی اس ۲۲ اعمال خواهد شد. نسبت تصویری در این گوشی‌های هوشمند از ۲۰:۹ به ۱۹:۳:۹ تغیر خواهد یافت و این یعنی گلکسی اس ۲۲ از نظر عرض کمی بزرگ‌تر خواهد شد. بدین ترتیب نسبت نمایشگر به بدنه‌ی دستگاه بهبود خواهد یافت اما چگونه؟

گلکسی اس ۲۲

این روزها، حاشیه‌های باریک در چهار طرف نمایشگر گوشی‌های اندرویدی پرچمدار به یک ترند تبدیل شده است. بخش تولید نمایشگرهای سامسونگ برای دستیابی به این سبک طراحی آماده شده است. بنا به اعلام شایعات، سامسونگ قصد دارد حاشیه‌ی اطراف نمایشگر پرچمداران خود را باریک‌تر کرده به‌طوری که ضخامت حاشیه در هر چهار طرف صفحه نمایش یکسان باشد.

طراحی، نمایشگر، ابعاد و وزن گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

منبع اصلی ساختار BRS جزئیاتی را در مورد تغییر گلکسی اس ۲۲ نسبت به مدل قبلی این محصول بیان کرده است. اول اینکه بخش پشتی دستگاه تغییر زیادی نسبت به گلکسی اس ۲۱ نخواهد داشت.

از آنجا که سامسونگ قصد دارد از سنسور جدید و بزرگ‌تر ۵۰ مگاپیکسلی GN5 در نسل جدید پرچمداران خود استفاده کند، ابعاد لنز دوربین‌ها در بدنه‌ی پشتی کمی بزرگ‌تر خواهد شد، و این مورد احتمالا تنها تفاوت طراحی پشتی پرچمدار بعدی سامسونگ خواهد بود. بدین ترتیب می‌توان گفت که گلکسی اس ۲۲ احتمالا از سبک طراحی مدل‌های مفهومی منتشر شده توسط LetsGoDigital بهره ببرد.

تغییر بزرگ اما، در بخش چلویی دستگاه اعمال خواهد شد. منابع خبری نزدیک به سامسونگ اعلام کرده‌اند که حاشیه‌های اطراف نمایشگر در سری گلکسی اس ۲۲ کاهش خواهد یافت. این سومین باری است که خبری در مورد کاهش حاشیه‌های نمایشگر مدل بعدی پرچمداران سامسونگ منشتر شده است و بنابراین احتمالا این تغییر را در اس ۲۲ خواهیم دید.

نسبت تصویری جدید ۱۹:۳:۹ که اولین‌بار توسط آیس یونیورس فاش شد، یک‌بار تایید شده است. وی مجددا اعلام کرده که ارتفاع گلکسی اس ۲۲ کاهش خواهد یافت و این یعنی طراحی باریک و بلند پرچمداران فعلی سامسونگ در مدل بعدی این محصول عریض‌تر و کوتاه‌تر خواهد شد. در حقیقت Lanzuk همچنین ابعاد دقیق نمایشگر گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس را هم اعلام کرده است.

بنا به اعلام Lanzuk، گلکسی اس ۲۲ به نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز خواهد شد و ضخامت این دستگاه ۷.۶ میلی‌متر است. این دستگاه همچنین از یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد. گلکسی اس ۲۲ نیز از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد و ضخامت این دستگاه نیز ۷.۶ میلی‌متر اعلام شده است.

با توجه به آنچه گفته شد، نمایشگر مدل بعدی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ نسبت به مدل فعلی کمی کوتاه‌تر و عریض‌تر بوده و ضخامت بدنه‌ی آن‌ها نیز کم‌تر شده است. البته به دلیل کم‌تر شدن فضای داخلی گوشی، باتری مورد استفاده در اس ۲۲ نیز ظرفیت کم‌تری دارد. برخی منابع به این نکته هم اشاره کرده‌اند که وزن گوشی‌های سری اس ۲۲ همچنان با سری گلکسی اس ۲۱ یکسان خواهد بود. البته کوچک شدن ارتفاع دستگاه سبب نمی‌شود که ابعاد آن کاهش یابد زیرا نسبت نمایشگر به بدنه‌ در مدل بعدی پرچمداران سامسونگ نسبت به نسل قبلی این محصول افزایش خواهد یافت.

درنهایت باید اشاره کنیم سامسونگ امسال گلکسی اس ۲۲ را در رنگ‌های جدیدی به بازار عرضه خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست این رنگ‌بندی جدید همانند گذشته فقط مختص خریدارانی خواهد بود که گلکسی اس ۲۲ را از طریق وب‌سایت سامسونگ خریداری خواهند کرد یا نه.

همانطور که اشاره کردیم، این اولین‌باری نیست که خبری در مورد کوچک‌تر شدن گلکسی اس ۲۲، استفاده از یک نمایشگر عریض‌تر و همچنین باتری کوچک‌تر در این دستگاه منتشر شده است، اما حالا نسبت تصویری دقیق این محصول را هم می‌دانیم.

اگر شایعات منتشر شده در مورد گلکسی اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا را جمع‌بندی کنیم، به‌نظر می‌رسد این محصولات از نظر تغییرات و امکانات جدید، دلیل کافی را برای دارندگان اس ۲۰ فراهم می‌کند تا نسبت به ارتقاء گوشی هوشمند خود اقدام کنند.

مدل‌های گلکسی اس ۲۲ به طراحی ظاهری بهتری بهره خواهند برد و به دوربین‌های جدیدی مجهز خواهند شد. علاوه بر این نسل جدید پرچمداران سامسونگ به پردازنده‌ای قدرتمند‌تر از سری اسنپدراگون/اکسینوس مجهز خواهند شد. البته این احتمال هم وجود دارد که برخی از مدل‌های گوشی هوشمند مورد اشاره با تراشه‌ی گرافیکی AMD روانه‌ی بازار شوند. بدین ترتیب همچنان منتظر هستیم تا اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ در دسترس قرار گیرد.

با توجه به شایعات و اخباری که تاکنون در مورد گلکسی اس ۲۲ منتشر شده، آیا این محصول را می‌پسندید؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید