تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ گلکسی S22 پلاس در گیک بنچ مشاهده شد -
تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ گلکسی S22 پلاس در گیک بنچ مشاهده شد -

تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ گلکسی S22 پلاس در گیک بنچ مشاهده شد

مهدی حلوائی
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - 16:06
اگزینوس 2200

چند ماه پیش یکی از افشاگران مشهور اعلام کرد که پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد داشت و حالا Ice Universe به اولین نتیجه‌ی بنچمارک گیک‌بنچ گوشی سامسونگ SM-S906B، که احتمالاً همان گلکسی S22 پلاس بوده، دسترسی پبدا کرده است.

براساس اطلاعات منتشرشده، این گوشی از پردازنده‌ی S539925 یا همان اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده کرده است. این تراشه از هسته‌ی اصلی Cortex-X2، سه هسته‌ی بزرگ Cortex-A710 و چهار هسته‌ی کوچک Cortex-A510 بهره برده و در کنار تراشه گرافیکی ای ام دی RDNA2 موبایل رادئون از معماری ARMv9 نیز بهره برده است.

سامسونگ گلکسی S22 پلاس

در آزمایش‌های گیک‌بنچ، هسته‌ی اصلی اگزینوس ۲۲۰۰ از فرکانس ۲.۵۹ گیگاهرتز بهره می‌‌برد اما گفته می‌شود که فرکانس نسخه نهایی آن به ۳.۰ گیگاهرتز خواهد رسید. همچنین فرکانس هسته‌های A710 و A510 این تراشه نیز به ترتیب ۲.۵۰ و ۱.۷۳ گیگاهرتز بوده است. هرچند که این نتایج مربوط به نسخه‌ی اولیه اگزینوس ۲۲۰۰ بوده اما برای مقایسه، فرکانس هسته‌های A710، X2 و A510 تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ به‌ ترتیب ۲.۴۲ گیگاهرتز، ۲.۱۷ گیگاهرتز و ۱.۷۹ گیگاهرتز بوده است.

براساس شایعات قبلی، گلکسی S22 در کشوهای آمریکا و چین به همراه تراشه‌‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه خواهد شد و کاربران هندی نیز به نسخه‌ی مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ آن دسترسی خواهند داشت. نسخه‌ی آزمایش‌شده‌ی این گوشی در بنچمارک گیگ‌بنچ از ۸ گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید ۱۲ استفاده می‌کرد. همچنین Digital Chat Station نیز اعلام کرده که تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ از رابط برنامه‌نویسی ولکان ۱.۲.۱۷۴ و درایور منبع باز ای ام دی بهره خواهد برد.

نظر شما در مورد تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ چیست؟ آیا این تراشه عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید