شیائومی قابلیت MIUI Pure Mode را تست می‌کند؛ محافظت بیشتر در برابر اپ‌های مخرب - تکفارس 
شیائومی قابلیت MIUI Pure Mode را تست می‌کند؛ محافظت بیشتر در برابر اپ‌های مخرب - تکفارس 
شیائومی قابلیت MIUI Pure Mode را تست می‌کند؛ محافظت بیشتر در برابر اپ‌های مخرب - تکفارس 

شیائومی قابلیت MIUI Pure Mode را تست می‌کند؛ محافظت بیشتر در برابر اپ‌های مخرب

مجتبی بوالحسنی
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - 09:13
قابلیت MIUI Pure

شیائومی در حال تست ویژگی جدیدی به‌نام  MIUI Pure Mode است که با استفاده از آن یک لایه‌ی امنیتی دیگر برای جلوگیری از اپلیکیشن‌های مخرب در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

شیائومی همیشه توجه ویژه‌ای به رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به MIUI دارد، زیرا این رابط کاربری از نظر فنی یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت چینی است.

مطالب مرتبط:

با انتشار MIUI 12.5، و پس از آن نسخه‌ی بهبود یافته‌ی این رابط کاربری موسوم به Enhanced Edition، امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی به آن اضافه شد. انتشار این نسخه از رابط کاربری شیائومی از مدتی‌ قبل روی نسخه‌ی بین‌المللی گوشی‌های شیائومی آغاز شده است.

لازم به ذکر است که این غول فناوری چینی کار روی MIUI 13 را هم آغاز کرده است. بنابه اعلام شیائومی در اواخر ماه ژوئن شاهد انتشار نسخه‌ی سیزدهم رابط کاربری اختصاصی این شرکت خواهیم بود. شرکت مورد اشاره اخیرا در بخش پایونر تیم، سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است.

وظیفه‌ی تیم یاد شده، ارائه‌ی قابلیت‌ها و رفع مشکلاتی است که کاربران MIUI درخواست کرده‌اند. یکی از بهترین روش‌ها برای بررسی امکانات و قابلیت‌های نسخه‌های بعدی این رابط کاربری، استفاده از کانال‌های بتا است. شیائومی پیش از انتشار ویژگی‌های جدید در MIUI، آن‌ها را در کانا‌های بتا خود به‌طور آزمایشی تست می‌کند.

یکی از این ویژگی‌ها که توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده، قابلیتی به‌نام MIUI Pure است.

قابلیت MIUI Pure

این ویژگی رفع مشکلات امنیتی مرتبط با اپلیکیشن‌ها مخرب اندرویدی را هدف قرار داده است. بنا به آنچه شیائومی اعلام کرده، حدود ۴۰ درصد از اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از نصب‌کننده‌ی پیش‌فرض شرکت یاد شده روی دستگاه نصب می‌شوند، پیش‌نیازهای امنیتی مورد نظر این شرکت را ندارد.

همچنین بنا به اعلام این شرکت، حدود ۱۰ در از اپلیکیشن‌های نصب شده با نصب‌کننده‌ی پیش‌فرض MIUI، به‌عنوان اپ‌های مخرب شناسایی شده‌اند. قابلیت جدید موسوم به Pure Mode، دقیقا برای رفع این مشکل توسعه داده شده است. این ویژگی جدید برای شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب به‌طور پیش‌فرض از بارگزاری جانبی روی فایل‌های APK و نصب اپ‌ها در پس‌زمینه بدون اطلاع کاربر، جلوگیری می‌کند.

البته نگران نباشید چراکه شیائومی اعلام کرده این ویژگی توسط کاربر تنظیم می‌شود و بنابراین در صورت تمایل کاربران، امکان فعال یا غیرفعال کردن آن وجود دارد. بررسی نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌ها برای قابلیت Pure Mode از مدتی قبل در چین آغاز شده و تست بسته‌های نصب اپلیکیشن (APK) از ۶ سپتامبر شرو خواهد شد. این تست به‌مدت پنج روز و هر روز روی دستگاه ۱۰۰۰ نفر از کاربران بتا‌ تستر شیائومی آزمایش خواهد شد. هرچند به‌نظر می‌رسد این بازه‌ی زمانی برای بررسی یک قابلیت جدید خیلی کم است.

هنوز مشخص نشده که شیائومی قابلیت Pure Mode را چه زمانی به‌ظور عمومی در دسترس کاربران خود قرار خواهد داد. درهر حال انتشار داریم این ویژگی به‌عنوان یکی از قابلیت‌های MIUI 13 منتشر شود. البته باید دید که شرایط پس از ارائه‌ی این ویژگی جدید در بازارهای خارج از چین که فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس کاربران است چگونه خواهد شد، زیرا گوگل‌پلی در خارج از چین به‌عنون منبع اصلی نصب اپلیکیشن‌های جدید مورد استفاذه قرار می‌گیرد و نصب اپلیکیشن از طریق این فروشگاه امنیت بالایی دارد.

درهر حال باید منتظر بمانیم تا این قابلیت جدید به‌طور عمومی عرضه شود و در آن زمان می‌توان نتیجه‌گیری بهتری در این مورد به‌دست آورد.

نظر شما کاربران تکفارس در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMA

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید