عرضه گوشی هواوی p50 با نسخه جدید هارمونی اواس- تکفارس  
عرضه گوشی هواوی p50 با نسخه جدید هارمونی اواس- تکفارس  
عرضه گوشی هواوی p50 با نسخه جدید هارمونی اواس- تکفارس  

گوشی هواوی P50 با نسخه‌ی بروز سیستم‌عامل هارمونی عرضه خواهد شد

مجتبی بوالحسنی
۷ شهریور ۱۴۰۰ - 11:00
گوشی هواوی پی 50

گوشی‌هوشمند هواوی P50 ماه آینده معرفی خواهد شد. گفته می‌شود این محصول از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل هارمونی بهره می‌برد و هواوی این سیستم‌عامل را برای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بهینه‌سازی کرده است.

به‌دلیل محدودیت‌هایی که آمریکا برای هواوی در نظر گرفته، این شرکت چینی از دسترسی به زنجیره‌ی تامین‌کنندگان آمریکایی خود منع شده است. به‌همین دلیل هواوی نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی به تراشه‌های سری Kirin 9000 5G (که توسط واحد نیمه‌هادی های‌سیلیکون طراحی شده) دسترسی داشته باشد که این موضوع باعث شده تا برنامه‌ی زمانی عرضه‌ی گوشی‌های جدید این غول فناوری چینی تغییر کند.

مطالب مرتبط:

معمولا گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری پی هواوی که تمرکز آن‌ها روی دوربین است، اوایل هر سال معرفی می‌شد. اما گوشی‌های هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو که از چیپ پردازشی ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ (برای مدل‌های ۵G) و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ (برای مدل‌های ۴G) بهره می‌برد، اوایل ماه جاری رسما معرفی شدند. این محصول همچنین به‌صورت پیش‌فرض به سیستم‌عامل مخصوص هواوی موسوم به هارمونی اواس ۲.۱ مجهز شده است.

هواوی پی ۵۰ پرو

هواوی پی ۵۰ ماه آینده با نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی سیستم‌عامل هارمونی اواس ۲.۱ عرضه خواهد شد

اگرچه همه‌ی ویژگی‌های جدید این محصول فاش نشده، بنابه اعلام هواوی سنترال مدل معمولی پی ۵۰ در ماه آینده به همراه نسخه‌ی آپدیت شده‌ی سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی او اس ۲.۱ به بازار عرضه می‌شود. این بروزرسانی باعث می‌شود سیستم‌عامل یاد شده برای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بهینه‌ شده باشد. انتظار داریم با آپدیت یاد شده شاهد ارتباطی یکپارچه بین دستگاه‌های ساخت هواوی که از یک شناسه‌ی هواوی آی‌دی یکسان بهره می‌برند باشیم.

به‌عنوان مثال فرض می‌کنیم در گوشی‌هوشمند پی ۵۰ خود شروع به بازی می‌کنید و سپس می‌خواهید ادامه‌ی بازی را در تبلت میت‌پدتان انجام دهید. با استفاده از هارمونی اواس ۲.۱ می‌توانید ادامه‌ی بازی را دقیقا از جایی که روی گوشی آن را رها کرده‌اید، روی تبلت خود ادامه دهید. این فرآیند حتی نیاز به دانلود فایل‌های بازی روی دستگاه دوم هم نخواهد داشت.

با اینکه با تحریم‌های آمریکا، رؤیای هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند دنیا بر باد رفت، اما جای خوشحالی است که این شرکت همچنان به نوآوری ادامه می‌دهد. هواوی می‌تواند امسال جایگاه هفتم بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان گوشی‌های هوشمند دنیا را از آن خود کند. آنر هم که یکی از زیربرندهای این شرکت محسوب می‌شود در جایگاه هشتم لیست قرار دارد.

قابلیت جدید هارمونی اواس این است که کاربران می‌توانند چند دستگاه مختلف که از این سیستم‌عامل بهره می‌برند، با یکدیگر مرتبط کرده و با نصب بروزرسانی در یکی از این دستگاه‌ها، آپدیت مورد اشاره در تمامی آن‌ها اعمال خواهد شد.

گوشی هواوی پی ۵۰ به یک نمایشگر اولد به ابعاد ۶.۵ اینچ مجهز شده که این صفحه‌نمایش از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و وضوح تصویر آن هم ۱۲۲۴ در ۲۷۰۰ پیکسل اعلام شده است. پردازنده‌ی ۴G اسنپدراگون ۸۸۸ وظیفه‌ی پردازش‌های اصلی این دستگاه را به‌‌عهده دارد و در کنار آن ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی این محصول ۵۰ مگاپیکسلی است و در کنار آن یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری  و همچنین یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیسکلی تعبیه شده است. دوربین سلفی پی ۵۰ هم ۱۳ مگاپیکسلی است. گوشی مورد بحث همچنین به یک باتری با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است.

مدل پرو این گوشی از نمایشگر اولد به ابعاد ۶.۶ اینچ بهره می‌برد و وضوح تصویر آن هم ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل اعلام شده است. نرخ تازه‌سازی این صفحه‌نمایش نیز ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه است. همان‌ظور که گفتیم، سیستم‌عامل پیش‌فرض هواوی پی ۵۰ پرو، هارمونی اواس بوده و حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن به‌ترتیب ۸ و ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. البته مدل‌های دیگری از این گوشی‌هوشمند با رم ۸ و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶، رم ۸ و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ و رم ۱۲ به همراه حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

هواوی اعلام کرده که برنامه‌ای برای توقف قعالیت‌ در بازار گوشی‌های هوشمند ندارد. البته با توجه به شرایط فعلی، این شرکت به‌سختی می‌تواند آنچه از دست داده را بازپس بگیرد. اعمال محدودیت‌ برای هواوی از جانب دولت آمریکا یکی از دلایل مهمی است که باعث شده شیائومی فرصت خوبی به‌دست آورده و ارزش این شرکت بالاتر برود. بد نیست اشاره کنیم درحال حاضر شیائومی حایگاه نخست لیست برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان را از آن خود کرده است.

در گذشته، هواوی گوشی‌های جدید سری میت خود را در اواخر هر سال معرفی می‌کرد. این سری از گوشی‌های شرکت مورد بحث معمولا به جدیدترین فناوری‌های پیشرفته‌ی صنعت موبایل مجهز می‌شوند. در ماه ژوئن اخباری مبنی بر عدم تولید میت ۵۰ منتشر شد. درهرحال برطبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده، گفته می‌شود هواوی قصد دارد گوشی‌های جدید سری میت ۵۰ را معرفی و در سال ۲۰۲۲ نیز آن‌ها را به بازار عرضه کند.

حال که صحبت از میت ۵۰ به‌میان آمده، باید اشاره کنیم که اخیرا امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و اکوسیستم گوگل در گوشی مجیک ۳ آنر فراهم شده است. ژائو مینگ مدیرعامل آنر، در رویداد معرفی گوشی مجیک ۳ با شایعه‌ای عجیب مواجه شد که طبق آن گفته می‌شد این محصول جدید در واقع همان گوشی سری میت ۵۰ است که تغییر برند داده شده است.

ژائو این شایعه را تکذیب کرد و گفت:

از تاریخ ۱۷ نوامبر به بعد، آنر و هواوی به‌عنوان دو شرکت کاملا مجزا فعالیت می‌کنند. دو شرکت مورد اشاره علاوه‌بر بهبود استراتزی‌های خود، همکاری‌های خوبی را در زمینه‌ی توسعه تجارت، تحقیق و توسعه و سایر فعالیت‌های مرتبط انجام داده‌اند. ما روابط خوب خود را با یکدیگر حفظ می‌کنیم.

اگر متعجب شده‌اید که هواوی با وجود تحریم‌ها، چگونه موفق شده تا از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ که توسط کوالکام و در کشور آمریکا تولید می‌شود استفاده کند، باید بگوییم این شرکت چینی در واقع  از مدل ۴G پردازنده‌ی یاد شده استفاده کرده است. بدین ترتیب مسلما تراشه‌ی بکار گرفته شده توسط هواوی از فناوری‌ پیشرفته‌ی ۵G بی‌بهره است.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید