هوآوی P50 با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شد - تکفارس 
هوآوی P50 با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شد - تکفارس 

هوآوی P50 با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شد

مهدی حلوائی
۷ مرداد ۱۴۰۰ - 20:24
هوآوی P50 و P50 پرو

هوآوی جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود با نام P50 و P50 پرو را برای بازار کشور چین معرفی کرد. این دو محصول، اولین گوشی‌های شرکت هوآوی هستند که به سیستم‌عامل هارمونی او اس مجهز شده‌اند.

مطالب مرتبط:

معرفی گوشی‌های سری P50 هوآوی به‌دلیل تحریم‌ این شرکت توسط آمریکا کمی دیرتر از معرفی گوشی‌های سری P40 در سال ۲۰۲۰ انجام گرفت. تحریم‌های آمریکا موجب شد تا هوآوی در ساخت گوشی و خرید پردازنده‌های مجهز به فناوری آمریکایی با مشکل مواجه شود و حالا محصولات جدید این شرکت نیز حق استفاده از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل را ندارند.

به‌ ادعای هوآوی، گوشی‌های سری P50 به‌لطف سیستم‌عامل هارمونی او اس نیازی به اندروید نخواهند داشت. با این وجود، هنوز تفاوت این دو سیستم‌عامل چندان مشخص نبوده و براساس گزارش‌های مختلف، هارمونی او اس در واقع براساس سیستم‌عامل اندروید طراحی شده است. هوآوی همچنین حق استفاده از پردازنده‌های کایرین را نداشته و از این رو، گوشی‌های سری P50 از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بهره برده‌اند. کوالکام در سال گذشته مجوز فروش پردازنده‌های خود به هوآوی را دریافت کرد.

هوآوی P50 و P50 پرو

با این حال، هوآوی نسخه‌ی دیگری از گوشی P50 را با پردازنده‌ی کایرین ۹۰۰۰ معرفی کرده است. هر دو نسخه‌ از گوشی‌های سری P50 از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی خواهند کرد. گوشی P50 پرو از ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده خواهد کرد. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی نیز از ترکیب ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد برد.

هوآوی در گوشی P50 پرو از صفحه نمایش اولد ۶٫۶ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره برده و گوشی P50 را به صفحه نمایش کوچک‌تر ۶٫۵ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز مجهز کرده است. باتری ۴٫۳۶۰ میلی‌آمپرساعتی P50 پرو از فست شارژ باسیم ۶۶ واتی و بدون سیم ۵۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد و این در حالی است که نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی تنها از فست شارژ باسیم ۶۶ واتی استفاده خواهد کرد. همچنین هر دو گوشی گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و غبار را دریافت کرده‌اند.

ترکیب دوربین‌های هوآوی P50 پرو شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳٫۵x، دوربین مونوکروم ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی می‌شود. گوشی P50 نیز از ترکیبی مشابه استفاده کرده اما دوربین تله‌فوتوی آن، ۱۲ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۵x خواهد بود. همچنین این گوشی به دوربین مونوکروم مجهز نشده است. هر دو گوشی از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی بهره خواهند برد.

نسخه‌ی ۱۲۸/۸ گیگابایتی P50 پرو در تاریخ ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) به قیمت ۵٫۹۹۸ یوان (۹۲۷ دلار) در کشور چین عرضه خواهد شد. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی مشابه نیز در ماه سپتامبر (شهریور) به قیمت ۴٫۴۸۸ یوان (۶۹۵ دلار) به فروش خواهد رسید. هنوز اطلاعات مربوط به احتمال عرضه‌ی این محصولات در خارج از کشور چین مشخص نشده است.

نظر شما در مورد گوشی‌های سری P50 چیست؟ آیا هوآوی می‌تواند به جایگاه قبلی خود در بازار گوشی‌های هوشمند بازگردد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.