رندرهای جدید اپل آیپد مینی ۶- تکفارس  
رندرهای جدید اپل آیپد مینی ۶- تکفارس  

رندرهای جدید آیپد مینی ۶؛ بازگشت اپل به طراحی قدیمی

مهدی ملکی
۳ شهریور ۱۴۰۰ - 10:01
اپل آیپد مینی ۶

مدتی است که شایعات به طراحی یک آیپد مینی کاملاً جدید توسط اپل اشاره می کنند. انتظار می رود که ششمین نسل از این محصولات در اواخر سال جاری همراه با سری آیفون ۱۳ معرفی و عرضه شود. حال Michael Ma با نام کاربری @Apple_iDesigner رندرهای جدیدی را از سری احتمالی آیپد مینی ۶ طراحی و منتشر کرده است.

آیپد مینی بعدی احتمالاً نسخه‌ای فشرده‌تر از نسل چهارم آیپد ایرها مجهز به نمایشگر ۸.۴ اینچی Liquid Retina همراه با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و حاشیه‌های محسوس خواهد بود.

اما خود آیپد ایرها نیز طی چند وقت گذشته از شایعات دور نمانده‌اند. وب‌سایت ژاپنی MacOtakara اخیراً گزارش کرد که طراحی نسل پنجم آیپد ایر اپل بسیار شبیه به آیپد پرو ۱۱ اینچی مدل ۲۰۲۱ خواهد بود و ما شاهد لبه‌های چهارگوشه و یک حسگر تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی در لبه کناری خواهیم بود.

اپل آیپد مینی ۶

مطالب مرتبط:

اما این دو تبلت از نظر ظاهری تفاوت‌هایی هم خواهند داشت، بطوری که آیپد ایر جدید از یک دوربین دوم به‌عنوان لنز فوق عرزض و همچنین یک سنسور لیدار (LiDAR) در قاب پشت خود استفاده خواهد کرد.

اپل همیشه سعی کرده است جدای از تبلت‌های آیپد مینی که مشخصاً اهداف متفاوتی دارند، تبلت‌های مدل ایر و پرو، در بخش سخت‌افزار هم تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.

وب‌سایت مذکور در گزارش خود اشاره کرده است که نسل پنجم آیپد ایر اپل برخلاف مدل پرو، که از پردازنده M1 اپل استفاده می کند، مجهز به تراشه A15 این شرکت خواهد بود. این تراشه قرار است در داخل سری آیفون ۱۳ هم استفاده شود و از اتصال ۵G پشتیبانی خواهد کرد.

اپل آیپد مینی ۶

اپل همچنین ممکن است به جای نمایشگر IPS LCD از یک پنل اولد (OLED) برای آیپد ایر جدید خود استفاده کند؛ ضمن اینکه این شرکت در نسخه بعدی آیپد پرو ۱۱ اینچی احتمالاً از یک نمایشگر مینی LED استفاده خواهد کرد. نسل پنجم آیپد ایر اپل همچنین ممکن است در بخش اسپیکر نیز ارتقاهایی داشته باشد و به جای ۲ اسپیکر از ۴ اسپیکر بهره ببرد.

وب‌سایت MacOtakara همچون اطلاعاتی که در این رندرها به آن‌ها توجه شده، در ادامه گزارش خود گفته است که نسل بعدی آیپد مینی اپل نیز همچنان از همان طراحی آیپد ایر قدیمی استفاده خواهد کرد، اما به‌لطف حاشیه‌های نازکتر و حذف دکمه هوم، مجهز به یک نمایشگر بزرگتر ۸.۴ یا ۸.۳ اینچی خواهد بود که در همین تصاویر می‌توانید مشاهده کنید.

اپل آیپد مینی ۶

همچنین طبق همین گزارش، اپل ممکن است در داخل آیپد مینی بعدی خود به جای تراشه A12 از تراشه A14، که از آن در داخل گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نیز استفاده کرده است، بهره خواهد بود.

گفته می‌شود این پردازنده ۵ نانومتری A14 بایونیک در کنار پیکربندی‌های حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در این گوشی به کار خواهد رفت. همچنین شایعات به طراحی سومین نسل از قلم استایلوس اپل اشاره کرده‌اند. این احتمال بسیار محتمل است که یک مدل از آیپد مینی مجهز به وای فای و مدل دیگر مجهز به مودم شبکه ۵G به بازار عرضه شود.

اپل آیپد مینی ۶

استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت در دکمه پاور، یکی دیگر از احتمالات قوی است که در این رندرها نیز به آن اشاره شده است و انتظار می‌رود که در آیپد مینی ۶ دیده شود. بنابراین باید گفت به نظر می‌رسد که اپل در بازطراحی جدید محصولاتش، از برخی الگوهای قدیمی باری دیگر استفاده خواهد کرد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.