مجلس به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی رای مثبت داد - تکفارس 
مجلس به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی رای مثبت داد - تکفارس 

مجلس به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی رای مثبت داد

مهدی ملکی
۶ مرداد ۱۴۰۰ - 17:52
اینترنت و فناوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس درخواست عده ای از نمایندگان به منظور بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی را بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی کرده و در نهایت با ۱۲۱ رای با این درخواست موافقت کردند.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، « سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. »

بنابراین با موافقت نمایندگان با این درخواست، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی بررسی می شود و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تایید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس گفت:

    خیلی هم عالی.
    عده ای هم که به دروغ اظهار میکنند که وای کسب و کار مجازی نابود میشود سمبل استعمار فکری هستند که تا کنون با بی اخلاقی در حال ارتزاق بودند حال دیگر مامنی جهت رجالگی و سفله پروری ندارند.
    تا میتونید لجن پراکنی کنید.

    • امیر محمد افخمی گفت:

      واقعا متاسفم برای جنابعالی که در تفکرات قرون وسطایی وعقب مانده غرق شدی . استاد دنیای امروز وابسته به اینترنته و تمام زندگی مردم با اینترنت معنا پیدا می کنه واز اینترنت میلیارد ها دلار درامد زایی می کنن در جهان . این بگیر وببندهای حکومت که به اسم صیانت صورت می گیره فقط برای پوشاندن حقایق و بی عرضگی های خودش هست .