راهنمای خرید گوشی‌های هوشمند بین ۸ الی ۱۲ میلیون تومان - تکفارس 
راهنمای خرید گوشی‌های هوشمند بین ۸ الی ۱۲ میلیون تومان - تکفارس 

راهنمای خرید گوشی‌های هوشمند بین ۸ الی ۱۲ میلیون تومان

مهدی ملکی
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - 00:00
مشکلات رایج گوشی های هوشمند

گوشی‌های هوشمند میان‌رده طی سال‌های گذشته با ورود رقبای جدید به بازار، بیشتر و بیشتر با کاهش قیمت و افزایش ویژگی‌های کاربردی مواجه شده‌اند. اکنون شما می‌توانید با پرداخت مبلغی معقول به نمایشگرها، دوربین‌ها و پردازنده‌هایی دست پیدا کنید که مشاهده آن‌ها پیش از این صرفاً در محصولات پرچم‌دار ممکن بود.

به این ترتیب در مقاله پیش‌رو همراه ما باشید تا بهترین گوشی‌های هوشمند ۸ الی ۱۲ میلیون تومانی را به شما معرفی کنیم. گوشی‌هایی که نیاز تمام اقشار جامعه را پاسخ می‌دهند و به احتمال بسیار زیادی، ابداً شما را ناامید نخواهند کرد.  

پوکو F3 5G– ۸،۱۰۰،۰۰۰

شیائومی پوکو F3 - گوشی‌های هوشمند

این فهرست را با یکی از محصولات خوش‌ساخت پوکو شروع می‌کنیم که اتفاقاً از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کند. پوکو F3 5G با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتز دست کمی از بهترین پرچم‌داران بازار ندارد. استفاده از اسنپدراگون ۸۷۰، باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت و استاندارد IP53 مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و قطره‌های آب با قیمت تقریبی ۸،۱۰۰،۰۰۰ قادر به جلب توجه هر خریداری است.

البته شما با پرداخت این قیمت قادر به تهیه پیکربندی مجهز به حافظه ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایت هستید. اگر بودجه بالاتری دارید پیکربندی مجهز به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت هم در بازار در دسترس است که آن هم با همین رم عرضه می‌شود.

به هر حال با کم‌ترین بودجه ذکر شده در این مقاله، پوکو F3 5G یکی از آن پیشنهادات استثنائی به نظر می‌رسد که نه تنها به علت پشتیبانی از شبکه ۵G به عنوان یک خرید آینده‌نگرانه در نظر گرفته می‌شود، بلکه با توجه به دوربین سه‌گانه و شارژ سریع ۳۳ واتی، همین حالا هم در مقایسه با رقبایش، دست بالاتر را دارد.

سامسونگ گلکسی A42 5G – ۸،۴۰۰،۰۰۰

گوشی‌های شیائومی را دوست ندارید؟ مشکلی نیست، سامسونگ گلکسی A42 5G منتظر شماست. خوشبختانه این گوشی هم از آن دسته محصولات میان‌رده اقتصادی است که عملکرد خیره کننده‌ای دارد و تجربه کاربری مناسبی را در اختیار همه قرار می‌دهد.

نمایشگر ۶.۶ اینچی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مهم‌ترین مولفه‌های این گوشی خوش‌قیمت هستند. مقایسه پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰ ۵G با پردازنده به کار رفته در پوکو F3 5G شاید بسیاری از کاربران را به همان محصول شیائومی سوق دهد ولی به هر حال A42 5G هم به لطف رابط کاربری محبوب سامسونگ و استفاده از یک دوربین چهارگانه فرصت جذب افراد زیادی را دارد.

از طرفی نباید فراموش کنیم که در این دستگاه از رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت استفاده شده است. که در ادامه مقاله هم متوجه خواهید شد که در این محدوده قیمت چندان قابل قبول نیست. عدم پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب و دوربین چهارم ناکارآمد، از جمله ضعف‌های آشکار این گوشی هستند.

سامسونگ گلکسی A52s 5G – ۹،۴۵۰،۰۰۰

سامسونگ گلکسی A52s - گوشی‌های هوشمند

در رده بعدی فهرست ما به یکی از محبوب‌ترین محصولات سامسونگ طی سال‌های گذشته می‌رسیم. گوشی قبلی فهرست با وجود تمام مزایای خود در مقابل پوکو F3 5G حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. بنابراین اگر میان‌رده‌ای را خواهان هستید که از برند سامسونگ به پا خیزد و رقابت را قدم به قدم با رقبای خود، مخصوصاً شیائومی پیش ببرد، باید به سراغ سامسونگ A52s 5G بروید.

سامسونگ سرانجام با عرضه این دستگاه، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را به سری میان‌رده خود تزریق کرد که در کنار نمایشگر ۶.۵ اینچی چشم‌نواز است. استفاده از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی،‌ لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی و نهایتاً لنز تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی خرید این دستگاه را منطقی‌تر جلوه می‌دهند. نام بردن از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز خالی از لطف نیست و باید از وجود آن خوش‌حال بود.

استفاده از استاندارد IP67 مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار یکی دیگر از آن برگ‌های برنده A52s 5G است که فقدانش به شدت در گلکسی A42 5G حس می‌شود. خوشبختانه استفاده از رم ۸ گیگابایت سایر ضعف‌های A42 5G را نیز در این مدل سامسونگ جبران می‌کند. سرانجام باید به پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G اشاره کنیم که برای این دستگاه خوشایند است و عملکرد خوبی در بازی‌ها دارد.

سامسونگ گلکسی A71 – ۹،۷۰۰،۰۰۰

گلکسی A71 سامسونگ بیشتر مناسب افرادی است که به نمایشگرهای بزرگ و دوربین قوی علاقه دارند اما از طرفی پشتیبانی از شبکه ۵G در اولویت‌های آن‌ها نیست. این گوشی با نمایشگر ۶.۷ اینچی، پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰، حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایت و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت به بازار عرضه شده است.

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از دوربین چهارگانه شامل لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی و لنز ایجاد عمق ۵ مگاپیکسلی مزیت خاصی به این دستگاه بخشیده است.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت دستگاه هم از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند که به سختی می‌توان آن را در گوشی‌های میان‌رده سامسونگ مشاهده کرد.

بنابراین حتی بررسی سریع مشخصات این گوشی هم به ما اجازه می‌دهد که نقاط قوت زیادی را مشاهده کنیم. عدم پشتیبانی از شبکه ۵G یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این گوشی است. در واقع اغلب کاربران ترجیح می‌دهند که بعد از پرداخت تقریباً ۱۰ میلیون، بتوانند به چنین قابلیتی دست پیدا کنند.

شیائومی ۱۱T – ۱۰،۳۰۰،۰۰۰

اگرچه دستگاه‌های میان‌رده سامسونگ جذابیت بالایی دارند اما دوباره زمان آن فرا رسیده است که به سمت شیائومی بازگردیم. همان‌طور که پوکو F3 5G با وجود قیمت کمتر قادر به ارائه کارایی مساوی یا حتی گاهاً بهتر از رقبای کره‌ای خود است، در این‌جا هم شیائومی ۱۱T به دنبای انجام چنین معجزه‌ای است.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10+، پردازنده دایمنسیتی ۱۲۰۰ ۵G مدیا تک، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و باتری ۵۰۰۰ میلی‌مترساعت با قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی، همه و همه این گوشی هوشمند را به محصولی خارق‌العاده تبدیل کرده‌اند که در این محدوده قیمت به سختی می‌توان چیزی شبیه به آن را پیدا کرد و به کسی پیشنهاد نمود.

با وجود آن که پشتیبانی از استاندارد IP53، مقاومت گوشی شما در برابر ورود گرد و غبار و قطره‌های آب را تضمین می‌کند اما اگر شیائومی استاندارد بهتری را مد نظر قرار می‌داد، با محصول بی‌نقص‌تر و جذاب‌تری مواجه می‌شدیم.

اگر به دنبال یک گوشی ۵G هستید که تا سالیان سال نیاز شما را به گوشی‌های دیگر برآورده کند، هیچ چیز بهتری در این قیمت تا به این اندازه جذاب عمل نخواهد کرد. نسخه ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایت این دستگاه اکنون با قیمت ۱۰،۳۰۰،۰۰۰ در دسترس است که به تعویق انداختن خرید آن برای کسانی که یک محصول ۵G همه‌چیز تمام مد نظر دارند، منطقی نیست.

سامسونگ گلکسی S20 FE – ۱۲،۰۰۰،۰۰۰

S20 FE 5G - گوشی‌های هوشمند

احتمالاً شما نیز حداقل یک بار از خود پرسیده‌اید که چه می‌شد اگر می‌توانستیم محصولات پرچم‌دار را با قیمت میان‌رده‌ها تهیه کنیم؛ ظاهراً سامسونگ نیز همین سوال را پیش‌تر از خودش پرسیده و گلکسی S20 FE، پاسخ قاطعانه آن است.

این دستگاه که عبارت «پرچم‌دار اقتصادی» را در بازار مطرح کرد، در جلب توجه اذهان عمومی بسیار موفق به نظر می‌رسد. البته باید توجه کنید که منظور ما نسخه ۵G این دستگاه نیست. در نسخه کنونی از یک پردازنده اگزینوس ۹۹۰، نمایشگر ۶.۵ اینچی ۱۲۰ هرتز، و یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی شاید اندکی از ضعف‌های دستگاه در این محدوده قیمت را بپوشاند ولی در مجموع پیشنهادهای قبلی فهرست بهتر می‌توانند قیمت خود را توجیه کنند.  

استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، نرخ شارژ سریع ۲۵ واتی و همچنین برای اولین بار در این مقاله، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی، شارژ سریع PD 3 و شارژ معکوس ۴.۵ واتی به خوبی نشان می‌دهند که چرا این دستگاه استعداد زیادی در یدک کشیدن کلمه پرچم‌دار دارد حتی اگر واقعاً هم این‌طور نباشد. شما می‌توانید نسخه ۱۲۸ با ۸ گیگابایت رم گلکسی S20 FE را با قیمت ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ تهیه کنید.

به این ترتیب به انتهای راهنمای خرید گوشی‌های بین ۸ الی ۱۲ میلیون تومان می‌رسیم. اگر خواهان دریافت ویژگی‌های نسبتاً بهتری هستید، معمولاً میان‌رده‌های معرفی شده شیائومی به راحتی نظر شما را جلب خواهند کرد. در سوی دیگر، اگر دستگاه‌های سامسونگ بهتر می‌توانند اشتیاق شما را شعله‌ور کنند، باز هم فهرست ما آماده راهنمایی شماست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید