به روزرسانی اندروید ۱۱ گلکسی A20s در دسترس قرار گرفت - تکفارس 
به روزرسانی اندروید ۱۱ گلکسی A20s در دسترس قرار گرفت - تکفارس 
به روزرسانی اندروید ۱۱ گلکسی A20s در دسترس قرار گرفت - تکفارس 

به روزرسانی اندروید ۱۱ گلکسی A20s در دسترس قرار گرفت

مهدی ملکی
۱۶ تیر ۱۴۰۰ - 11:09
سامسونگ گلکسی A20s

گلکسی A20s سامسونگ آخرین گوشی هوشمند این شرکت است که به‌روزرسانی اندروید ۱۱ و رابط کاربری وان UI ۳.۱ را دریافت خواهد کرد. مدل پایه این سری نزدیک به دو سال  پیش به بازار عرضه شد و اکنون آن نیز دومین و البته احتمالاً آخرین به‌روزرسانی اصلی اندروید را دریافت می‌کند.

از آن‌جایی که سامسونگ معمولاً از گوشی‌های میان‌رده خود بیش از ۲ سال پشتیبانی نمی‌کند، بسیار بعید به نظر می‌رسد که ما در آینده شاهد عرضه اندروید ۱۲ برای این گوشی باشیم. به این ترتیب موضوع مذکور به این معناست که کاربران باید برای بهره‌گیری از ویژگی‌های نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل، دستگاه‌های خود تعویض کرده و محصولات دیگری را تهیه کنند.

از جمله مشکلاتی که در نسخه بتا ۲.۱ اندروید ۱۲ برطرف شده مربوط به موردی می‌شود که مانع از دسترسی کاربران به امکانات صفحه لاک گوشی از جمله سوایپِ به سمت پایین برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها یا سوایپ برای باز کردن قفل دستگاه می‌شد. مشکل بعدی، عدم نمایش اطلاعات تقویم و آب وهوا در ویجت‌های صفحه هوم بود که این مورد هم برطرف شده است. از طرفی، کاربران هنگام استفاده از ناویری ژستی برای نمایش آخرین اپلیکیشن‌های اجراشده، با مشکلاتی مواجه می‌شدند که این موضوع هم خوشبختانه برطرف شده است.

سامسونگ گلکسی A20S

ایراد دیگری که در نسخه بتا ۲.۱ اندروید ۱۲ رفع شده، مربوط به نمایش‌گرهای مجوز میکروفون و دوربین می‌شود که این نمایش‌گرها گاهی اوقات به‌طور کامل از صفحه گوشی ناپدید می‌شدند. مهمتر از همه این‌ها، مشکلی بود که باعث گیر کردن کاربران در صفحه ویزارد ست‌آپ سیستم عامل بعد از نصب نسخه بتا اندروید ۱۲ می‌شد. آخرین ایرادی که گوگل آن را در نسخه جدید اندروید ۱۲ برطرف کرده مربوط به Android Emulator می‌شود که هنگام اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شد.

نسخه بتا ۲.۱ اندروید ۱۲ دارای شماره ورژن SPB2.210513.011 بوده و فقط کسانی می‌توانند آن را نصب کنند که نسخه بتا ۲ اندروید ۱۲ را روی دستگاه خود داشته باشند. اگر شما یکی از گوشی‌های پیکسل گوگل را دارید و مایل به امتحان کردن نسخه‌های بتا اندروید هستید می‌توانید هندست خود را در برنامه «اندروید بتا برای پیکسل» ثبت‌نام‌ کنید و منتظر دریافت آپدیت‌های جدید بمانید.

مطالب مرتبط:

اگر شما نیز از کاربران گلکسی A20s هستید به زودی قادر به دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۱ خواهید بود. این به‌روزرسانی مدتی پیش توسط وب‌سایت SamMobile در کشور مالزی رویت شد اما به نظر نمی‌رسد که مناطق دیگر چندان منتظر این به‌روزرسانی باقی بمانند.

افزون بر تمام ویژگی‌هایی که اندروید ۱۱ و وان UI 3.1 به دستگاه اضافه خواهند کرد، وصله امنیتی ماه جون ۲۰۲۱ میلادی نیز در این به‌روزرسانی ضمیمه خواهد شد. شما برای دریافت این به‌روزرسانی می‌توانید منتظر اعلان‌های رسمی دستگاه باقی بمانید؛ در غیر این صورت باید از تنظیمات و بخش Software اقدام به بررسی وجود به‌روزرسانی به شکل دستی کنید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید