CDC: افراد واکسینه شده در برابر کرونا می‌توانند ماسک خود را بردارند - تکفارس 
CDC: افراد واکسینه شده در برابر کرونا می‌توانند ماسک خود را بردارند - تکفارس 

CDC: افراد واکسینه شده در برابر کرونا می‌توانند ماسک خود را بردارند

افشین نوری
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 13:57
ویروس کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری بیمار‌ی‌ها (CDC) امروز اعلام کرد که افرادی که برای مقابله با بیماری ویروس کرونا واکسیناسیون کامل شده‌اند می‌توانند ماسک‌های خود را بردارند و بدون هیچ‌گونه نگرانی درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

روچله والنسکی (Rochelle Walensky) مدیر CDC امروز در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

اگر شما جزو کسانی هستید که واکسیناسیون کامل شده‌اید می‌توانید انجام کارهایی که به‌خاطر شیوع پاندمی کرونا متوقف کرده بودید از سر بگیرید.

طبق دستورالعمل CDC، واکسیناسیون کامل تنها شامل افرادی می‌شود که دو هفته از دریافت دوز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد. البته والنسکی هشدارهایی نیز در این زمینه داد. او گفت که افرادی که از نقص سیستم ایمنی رنج می‌برند باید قبل از برداشتن کامل ماسک خود با پزشک‌شان مشورت کنند. ضمن اینکه، برای برخی مکان‌های خاص همچنان نیاز به استفاده از ماسک خواهد بود. این مکان‌ها شامل مراکز درمانی، سرویس‌های حمل و نقل عمومی، قطارها و هواپیماها می‌شود. همچنین اگر کسی با وجود واکسیناسیون کامل، دوباره علایمی را از خود نشان بدهد باید از ماسک استفاده کند.

مطالب مرتبط:

والنسکی همچنین هشدار داد که اگر شرایط پاندمی کرونا در آمریکا مجدداً وخیم شود، دستورالعمل‌ها ممکن است تغییر کند و زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مجدداً برای کسانی که واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند الزامی گردد.

بیانیه جدید CDC در حالی منتشر می‌شود که این سازمان چند هفته پیش توصیه‌هایی برای افراد با واکسیناسیون کامل منتشر کرده بود و از آن‌ها خواسته بود که همچنان در محیط‌های بیرونی از ماسک استفاده کنند.

والنسکی امروز خاطرنشان کرد که در طول دو هفته‌ای که از زمان آخرین بیانیه CDC می‌گذرد، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به یک‌سوم کاهش یافته و اکنون افراد بیشتری می‌توانند واکسن دریافت کنند؛ بطوریکه از این هفته، همه افراد ۱۲ سال به بالا قادر به دریافت واکسن خواهند بود. والنسکی همچین تاکید کرد که داده‌های جدید نشان می‌دهند که واکسن‌ها در برابر ویروس‌های جهش‌یافته نیز موثر هستند و این واکسن‌ها نه‌تنها افراد را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا محافظت می‌کنند بلکه احتمال انتقال آن از افراد واکسینه‌شده به سایر افراد را نیز کاهش می‌دهند.

آنتونی فاوچی مدیر مرکز ملی آلرژی و بیمارهای عفونی آمریکا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است:

افرادی که با وجود واکسیناسیون کامل همچنان تمایل به زدن ماسک دارند، مختار هستند. ما معتقدیم که ریسک ابتلای مجدد در اینگونه افراد بسیار پایین است و نباید آن‌ها را به‌خاطر نزدن ماسک سرزنش کرد. این افراد باید بتوانند درباره ماسک زدن یا نزدن به‌راحتی تصمیم بگیرند.

در حال حاضر بیش از ۴۶ درصد افراد بزرگسال در آمریکا به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.