قابلیت کاربردی App Multiplier هواوی؛ دو پنجره از یک برنامه، با پشتیبانی از اپ‌های ایرانی - تکفارس 
قابلیت کاربردی App Multiplier هواوی؛ دو پنجره از یک برنامه، با پشتیبانی از اپ‌های ایرانی - تکفارس 

قابلیت کاربردی App Multiplier هواوی؛ دو پنجره از یک برنامه، با پشتیبانی از اپ‌های ایرانی

کسری نراقی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 21:10
قابلیت کاربردی App Multiplier هواوی؛ دو پنجره از یک برنامه، با پشتیبانی از اپ‌های ایرانی - تکفارس 

قابلیت App Multiplier هواوی به کاربر کمک می‌کند تا دو صفحه مختلف از یک اپلیکیشن را در کنار هم به نمایش بگذارد. این قابلیت در هنگام خرید آنلاین، مقایسه محصولات و… بسیار کاربردی بوده و خبر خوب‌ آن است که اکنون تعدادی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی از جمله ایمالز، شیپور، تخفیفان و فیلیمو نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

App Multiplier چیست؟

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید در یک اپلیکیشن خرید آنلاین، به لیست محصولات نگاه کرده و آنها را در کنار هم مورد مقایسه قرار دهید. در این حالت یکی از مشکلاتی که پیش روی کاربران قرار دارد، جابه‌جایی مداوم بین صفحات هر محصول است.

در واقع شما برای دیدن مشخصات یک محصول باید روی آن کلیک کرده، به صفحه مربوطه بروید و مجدداً برای مقایسه آن با محصولات دیگر، به صفحه اصلی برگردید. این مشکل در حالت عادی، راهکار خاصی در دستگاه‌های هوشمند ندارد و نمی‌توان صفحه‌ای را در کنار صفحه اصلی باز کرد.

 

اما قابلیت App Multiplier در تبلت‌ها و محصولات تاشوی هواوی راهکاری خلاقانه است که به شما کمک می‌کند صفحات مختلف از یک نرم‌افزار را در کنار هم مشاهده کنید. به عبارت ساده‌تر App Multiplier قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد با توجه به نمایشگر بزرگ تبلت‌های هواوی یا گوشی‌های تاشو (در حالتی که باز شده باشد) صفحه‌های دلخواه خود از یک برنامه را در دو پنجره کنار هم ببینید؛ قابلیتی که امکان استفاده بهینه از یک برنامه را مهیا می‌کند.

قابلیت کاربردی App Multiplier هواوی؛ دو پنجره از یک برنامه، با پشتیبانی از اپ‌های ایرانی - تکفارس 

نحوه فعال کردن App Multiplier در محصولات هواوی

برای فعال کردن این قابلیت کافی است در تبلت‌ها یا گوشی‌های تاشوی هواوی، وارد بخش Settings شده و پس از ورود به بخش Apps، گزینه App Multiplier را مشاهده کنید. سیستم عامل دستگاه به صورت خودکار نرم‌افزارهایی را که از App Multiplier پشتیبانی می‌کنند، در لیست خود نشان داده و به راحتی می‌توانید این قابلیت را در آن‌ها فعال یا غیرفعال کنید.

نکته جالب این است که حتی در حین کار با نرم‌افزار نیز امکان فعال و غیرفعال کردن App Multiplier وجود دارد. پس از فعالسازی نیز امکان تغییر اندازه پنجره برای هر صفحه وجود دارد.

پس از فعال کردن App Multiplier، هنگامی که نرم‌افزار مورد نظر را اجرا کنید، با کلیک روی یک صفحه داخلی در نرم‌افزار، صفحه خانگی به سمت چپ نمایشگر منتقل شده و صفحه جدید در سمت راست باز می‌شود. بدین شکل می‌توانید خرید آنلاین، مقایسه محصولات و… را به راحتی در دو پنجره پیش ببرید.

نرم‌افزارهای ایرانی با پشتیبانی از App Multiplier

خوشبختانه چهار نرم‌افزار پرکاربرد ایرانی شامل برنامه‌های ایمالز، شیپور، تخفیفان و فیلیمو، اخیراً به فهرست اپلیکیشن‌های مورد پشتیبانی اضافه شده‌اند و اکنون می‌توانید با داشتن محصولات هواوی به راحتی از قابلیت App Multiplier در آن‌ها استفاده کنید.

در این نرم‌افزارها نیز تنها کافی است پس از نصب، به بخش اشاره شده در بالا مراجعه کرده و گزینه App Multiplier را فعال کنید. سپس مشاهده می‌کنید که این نرم‌افزارها باز کردن صفحات مختلف را به صورت کنار هم برای شما امکان‌پذیر می‌کنند.

نکته‌ای که باید در پایان به آن اشاره شود این است که قابلیت App Multiplier در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشوی هواوی با قابلیت Multi-Window متفاوت است. در واقع در قابلیت Multi-Window ، امکان استفاده از دو برنامه متفاوت به صورت همزمان مهیاست؛ اما در App Multiplier شما صفحات یک نرم‌افزار را در دو پنجره مشاهده می‌کنید که می‌تواند در روند گردش در بخش‌های مختلف نرم‌افزار بسیار مؤثر باشد.

برای کامل شدن قابلیت استفاده همزمان از چند برنامه (Multi-Tasking) در دستگاه‌های هوآوی، امکان نمایش برنامه‌ها به صورت شناور در صفحه نیز وجود دارد که خصوصاً برای برای پاسخ دادن به پیام‌ها و دیگر امور همزمان بسیار مفید است.

مجموعه این قابلیت‌ها در رابط کاربری EMUI، امکان استفاده بهینه و کاربردی از محصولات هوآوی را برای کاربر امکان‌پذیر کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.