وضوح پلی استیشن وی آر ۲ ۴ کی خواهد بود و از ردیابی چشم بهره خواهد برد - تکفارس 
وضوح پلی استیشن وی آر ۲ ۴ کی خواهد بود و از ردیابی چشم بهره خواهد برد - تکفارس 

وضوح پلی استیشن وی آر ۲ ۴ کی خواهد بود و از ردیابی چشم بهره خواهد برد

حامد شهرزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:18
playstation vr 2

وب سایت آپلود وی آر شایعات هیجان انگیز جدیدی را در مورد هدست نسل بعدی واقعیت مجازی سونی یعنی پلی استیشن وی آر ۲ که برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد، منتشر کرده است. شایعه شده است که این هدست از رزولوشن ۴ کی، سیستم ردیابی چشم و یک موتور لرزشی در هدست برای هپتیک فیدبک پشتیبانی خواهد کرد.

طبق گزارش وب سایت آپلود وی آر، هدست واقعیت مجازی جدید سونی دارای رزولوشن کلی ۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ خواهد بود که برای هر چشم ۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل خواهد بود. برای مقایسه، وضوح تصویر پلی استیشن وی ار تنها ۹۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای هر چشم بود، بنابراین وضوح پلی استیشن وی آر ۲ تقریباً دو برابر نسل قبلی خواهد بود. آکیولس کوئست ۲ دارای رزولوشن ۱۸۳۲ در ۱۹۲۰ پیکسل برای هر چشم است، کمی کمتر از رزولوشنی که برای پلی استیشن وی آر ۲ شایعه شده است. در هر صورت، وضوح بالا می‌تواند به داشتن تجربه‌ای زنده و بهتر کمک کند و باعث می‌شود تا تصاویر شطرنجی و تار نباشند.

مطالب مرتبط:

البته لازم به ذکر است که برخلاف آکیولس کوئست ۲، سونی قبلاً اعلام کرده بود که هدست پلی استیشن همچنان از سیم استفاده می‌کند و از یک کابل برای اتصال به سیستم پلی استیشن ۵ استفاده می‌شود. طبق گزارش وب سایت آپلود وی آر، این کابل از نوع یو اس بی‌سی خواهد بود، که البته با توجه به اینکه سونی وضوح بسیار بالایی را برای پلی استیشن وی آر ۲ در نظر گرفته است، تعجب‌آور نیست.

ردیابی چشم و رندر فووتد

وب سایت آپلود وی آر همچنین در مورد چگونگی پر کردن پیکسل‌های اضافی پلی استیشن وی آر جدید اطلاعات جالبی دارد. منابع مربوطه بیان کردند که این هدست چشم کاربران را ردیابی می‌کند تا بتواند رندر فووتد را انجام دهد. رندر فووتد ویژگی است که تصویر فقط در جایی که شما نگاه می‌کنید کاملاً واضح است و تصاویر اطراف محیطی که شما به آن نگاه می‌کنید، تارتر می‌شود.

این موضوع چگونگی درک واقعی چشم شما از جهان را شبیه‌سازی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا رایانه (یا در این حالت کنسول) با کارایی بهتر و بدون نیاز به رندر کامل محیط اطراف که شما به آن نگاه نمی‌کنید، کار کند. البته کار‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با ردیابی چشم آن را انجام دهید، از جمله ایجاد آواتار‌های بهتر، اما در حال حاضر مشخص نیست که سونی در این راستا چه کاری انجام می‌دهد.

وب سایت آپلود وی آر همچنین ادعا کرده است که هدست‌های نسل بعدی از ردیابی داخلی برای حرکات کاربر استفاده می‌کنند، که مطمئناً نسبت به سیستم پلی استیشن موو هدست واقعیت مجازی اصلی است که به یک دوربین ثابت نیاز دارد، بهتر است. سیستم قبلی فقط در صورت ردیابی سر و دستان شما می‌تواند کار کند و تنها در یک منطقه نسبتاً کوچک می‌توانستید با پلی استیشن وی آر کار کنید.

در مورد ردیابی داخلی حرکات کاربر، معمولاً از دوربین‌هایی که در خارج از هدست نصب شده اند، استفاده می‌شود تا دستگاه متوجه شود که در کجای اتاق قرار دارید.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، به نظر می‌رسد که این هدست می‌تواند وسیله‌امیدوار‌کننده‌ای برای کسانی باشد که پلی استیشن ۵ را خریداری کردند. اگرچه بهتر بود که رقیب جدی آکیولس کوئست ۲ بدون کابل می‌بود، اما سخت است که سونی را بخاطر تمرکز بر روی کیفیت بالای پلی استیشن وی آر ۲ سرزنش کنید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.