سونی رسماً از لوگوی پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد + اعلام میزان فروش پلی‌استیشن وی‌آر - تکفارس 
سونی رسماً از لوگوی پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد + اعلام میزان فروش پلی‌استیشن وی‌آر - تکفارس 

سونی رسماً از لوگوی پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد + اعلام میزان فروش پلی‌استیشن وی‌آر

مهرداد میرشاهی
۱۷ دی ۱۳۹۸ - 14:23
سونی رسماً از لوگوی پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد + اعلام میزان فروش پلی‌استیشن وی‌آر - تکفارس 

شرکت سونی در جریان کنفرانس خود در رویداد CES 2020 به صورت رسمی از لوگوی کنسول پلی‌استیشن ۵ (ملقب به PS5) رونمایی کرد و در کنار آن اعلام داشت که هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر که از اکتبر ۲۰۱۶ میلادی عرضه شده تا کنون بیش از ۵ میلیون دستگاه فروش داشته است. علاوه بر این، سونی تاکنون حدود ۱۰۴ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۴ فروخته است که این کنسول را در جایگاه دوم پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ و پشت سر کنسول محبوب پلی‌استیشن ۲ قرار می‌دهد. پلی‌استیشن ۲ در طول عمر خود، ۱۵۸ میلیون دستگاه فروش داشته است و از آنجایی که پلی‌استیشن ۵ سال آینده عرضه خواهد شد، بعید است که پلی‌استیشن ۴ از نظر میزان فروش بتواند از پلی‌استیشن ۲ پیشی بگیرد.

لوگوی پلی‌استیشن ۵ دقیقاً همانطوری‌ست که پیش از این انتظار می‌رفت. این لوگو کاملاً مشابه با آرم پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۳ است و تفاوت آن تنها در رقم آن است. فونت لوگو کاملاً مشابه با طرح‌های قبلی‌ست و هیچ تغییر خاصی را در آن شاهد نیستیم.

از آنجایی که سونی قصد دارد کنسول پلی‌استیشن ۵ را تا تعطیلات زمستانی سال آینده میلادی وارد بازار کند، در این چند وقته هر از گاهی شاهد انتشار جزئیات و اطلاعات جدیدی از این سخت‌افزار بودیم. از سوی دیگر، هنوز مشخص نیست که طرح نهایی این دستگاه چه شکلی خواهد بود. این در حالی‌ست که چندی پیش، شرکت مایکروسافت در جریان رویداد The Game Awards از طرح نهایی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس رونمایی کرد. سونی تاکنون تائید کرده است که پلی‌استیشن ۵ از گرافیک ۸K، قابلیت رهگیری پرتو، SSDهای پرسرعت جهت کاهش زمان بارگزاری و سازگاری و پشتیبانی از نسل قبل (پلی‌استیشن ۴) پشتیبانی خواهد کرد. از نظر سخت‌افزاری، انتظار می‌رود که این دستگاه به یک پردازنده هشت هسته‌ای (بر اساس معماری جدید زن ۲ شرکت AMD) و پردازنده گرافیکیِ سفارشیِ Radeon Navi شرکت AMD مجهز باشد.

در زمینه کنترلرهای پلی‌استیشن ۵ نیز اطلاعات کمی در دسترس است. گفتنی‌ست که نسل جدید کنترلرهای DualShock از تریگرهای سفارشی‌سازی شده و انعطاف‌پذیر بهره می‌برد که بر اساس میزان فشار، عملکردهای متفاوتی خواهند داشت.

انتظار می‌رود تا مدتی دیگر، اطلاعات و جزئیات بیشتری از کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی منتشر گردد. رویداد E3 2020 که در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود نیز محل مناسبی برای رونمایی کامل از این کنسول موردانتظار خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید