کنترلر هدست پلی استیشن وی آر ۲ معرفی شد - تکفارس 
کنترلر هدست پلی استیشن وی آر ۲ معرفی شد - تکفارس 

کنترلر هدست پلی استیشن وی آر ۲ معرفی شد

مهدی ملکی
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - 17:24
کنترلر پلی استیشن وی آر ۲ سونی

سونی طی ساعات گذشته کنترلر های هدست واقعیت مجازی جدید خود (با نام احتمالی پلی استیشن وی آر ۲) را معرفی کرد. این کنترلرها با شکل کروی بیش از پیش از طراحی سنتی و شمایلی که درون کنترلرهای «پلی استیشن موو» دیده بوده‌ایم تغییر یافته‌اند و بیش از هر زمان دیگری مشابه کنترلرهای رایج هدست‌های واقعیت مجازی بازار هستند.

این کنترلرهای جدید از فناوری تریگرهای تطبیقی که پیش‌تر روی دوال‌سنس شاهد آن‌ها بودیم نیز بهره‌مند شده‌اند. در واقع تریگرهای هر کنترلر وی آر ۲، مقاومت و فشار به‌خصوصی دارند که طبق ادعای سونی، در آینده بیشتر از آن‌ها در جریان بازی‌های وی آر استفاده خواهد شد.

کنترلر پلی استیشن وی آر ۲ سونی

اگر با دنیای بازی‌های ویدیویی و کنسول پلی استیشن ۵ آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که سونی تمرکز بسیاری روی هپتیک فیدبک (بازخورد لمسی) معطوف کرده است. نه تنها این ویژگی در کنترلرهای مورد بحث به کار گرفته شده‌اند بلکه کاربران به لطف حسگر تشخیص اثر انگشت موجود در آن‌ها، می‌توانند به محدوده‌ای وارد شوند که حتی دوال‌سنس نیز قادر به فراهم آوردن آن نبود. این حسگرهای اثر انگشت، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون نیاز به کوچک‌ترین فشار، اثر انگشت شخص را تشخیص دهند.

حسگرهای مذکور در قسمت قرارگیری انگشت‌های شست، اشاره و میانی قرار گرفته‌اند. طبق ادعای سونی، حلقه قرارگرفته در زیر کنترلر آن را قادر می‌سازد که حرکات دست را رهگیری کرده و از آن در هدست وی آر بعدی این شرکت استفاده کند.

اگرچه این کنترلرها به روشنی تایید می‌کنند که سونی در حال کار روی پلی استیشن وی آر ۲ است (این مورد قبلاً هم اعلام شده بود) اما هنوز جزئیات اصلی و تصویری از خود هدست منتشر نشده است. این غول ژاپنی مدتی پیش اعلام کرده بود که هدست جدید خانواده پلی استیشن به زاویه دید گسترده‌تر و رزولوشن بهتری مجهز خواهد بود و از طرفی، کاربران هنگام استفاده از آن، احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.

در حال حاضر برنامه‌ای برای معرفی و عرضه این هدست در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام نشده است اما باید ذکر کرد که توسعه‌دهندگان به زودی بررسی‌های اولیه را آغاز خواهند کرد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید