نمایشگر S-Foldable سامسونگ خبر از محصولات تاشو جدید می دهد - تکفارس 
نمایشگر S-Foldable سامسونگ خبر از محصولات تاشو جدید می دهد - تکفارس 
نمایشگر S-Foldable سامسونگ خبر از محصولات تاشو جدید می دهد - تکفارس 

نمایشگر S-Foldable سامسونگ خبر از محصولات تاشو جدید می دهد

مهدی ملکی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 08:39
گلکسی زد فولد 3

با توجه به گزارش‌های غیررسمی پیشین و شایعاتی که پیش‌تر شنیده‌ایم، انتظار می‌رود که سامسونگ در اوایل سال میلادی آینده دست به معرفی و عرضه یک گوشی هوشمند تاشوی مبتنی بر الگوی Z بزند. این مهم نیازمند نمایشگر بسیاری ویژه‌ای است که گویا بخش سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) این شرکت کره‌ای، سرانجام به فناوری آن دست یافته و آن را S-Foldable نام‌گذاری کرده است.

طبق مدارک جدید فاش شده، این بخش به تازگی برای ثبت حق اختراع جهانی یک نمایشگر با نام S-Foldable اقدام کرده است. منطقی است که این نام‌گذاری را به شکل نمایشگر هنگام تاشدن نسبت دهیم. به همین ترتیب، حساب Yanko Designs اخیراً رندرهای فرضی خود از شکل احتمالی این نمایشگر را منتشر کرده است که شما می‌توانید در ادامه آن را مشاهده کنید.

samsung s-foldable

این اقدام تنها مدتی پیش صورت گرفته است و می‌توان مطمئن بود که فاصله چندانی با آینده علمی تخیلی گوشی‌های هوشمند این چنینی نداریم. پیش‌بینی‌ها در رابطه با گوشی‌های تاشوی این شرکت به این‌جا ختم نمی‌شوند. طبق گزارش اخیر GizmoChina، سامسونگ در حال کار بر روی تبلتی با قابلیت تری-فولد (سه بخش تاشو) است و قصد دارد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲، در کنار گلکسی اس ۲۲، آن را معرفی کند. این گزارش می‌تواند به همین نمایشگر S-Foldable اشاره داشته باشد.

مطالب مرتبط:

اخیراً همچنین گزارشی تایید کرده است که محصولات تاشوی سامسونگ، اولین گوشی‌های تاشویی هستند که موفق به دریافت گواهی IP شده‌ و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می‌باشند. این گوشی‌ها شامل گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۲ می‌شوند. گفته می‌شود که سامسونگ برای هماهنگی بین گوشی‌های نسل جدید سری فولد و فلیپ، نام گوشی زد فلیپ ۲ را به زد فلیپ ۳ تغییر داده است.

samsung s-foldable

هنوز مشخص نیست که این گوشی‌ها کدام گواهی IP را به‌دست آورده‌اند. به احتمال زیاد، گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۲ در تیرماه (جولای) معرفی شده و این دو محصول، تنها گوشی‌های تاشوی سامسونگ خواهند بود که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند. گفته می‌شود که گلکسی زد فولد ۳ از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند اما همانند گوشی گلکسی S21 الترا، شیار مخصوص این قلم بر روی گوشی قرار نخواهد داشت.

سامسونگ همچنین در آخرین اقدامش بازه زمانی بازگرداندن گوشی هوشمند تاشو خود در صورت عدم رضایت کاربران را به ۱۰۰ روز افزایش داده است. در نتیجه این به معنای آن است که کاربران می‌توانند هر دو گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۲ ۵G و گلکسی زد فیلپ ۵G را تهیه کنند و پس از ۳ ماه استفاده از ان‌ها، به سامسونگ مراجعه کرده و پول خود را پس بگیرند.

سامسونگ این برنامه جدید خود را با نام «بخرید و امتحان کنید» معرفی کرده است. در حقیقت این اولین باری است که سامسونگ به کاربران چنین پیشنهاد سخاتمندانه‌ای را ارائه می‌دهد. پیش از این کاربر تنها حدود ۱۵ روز می‌توانست محصولات سامسونگ را بازگرداند. آیا همه این موارد نمی‌تواند به معنای بازاریابی برای معرفی گوشی‌های هوشمند بعدی این سری باشند؟ نظر شما چیست؟

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید