مایکت کمیسیون دریافتی از توسعه دهندگان را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد - تکفارس 
مایکت کمیسیون دریافتی از توسعه دهندگان را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد - تکفارس 
مایکت کمیسیون دریافتی از توسعه دهندگان را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد - تکفارس 

مایکت کمیسیون دریافتی از توسعه دهندگان را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد

حامد شهرزاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - 18:11
myket

فروشگاه مایکت دومین فروشگاه برنامه های اندروید در ایران محسوب می شود. این فروشگاه کمیسیون دریافتی خود از توسعه دهندگان را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش می دهد. این طرح در اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

بسیاری از مارکت‌های اندرویدی حق کمیسیون خود را کاهش داده‌اند

در ابتدای سال جدید، اکثر فروشگاه های برنامه های اندروید در سراسر جهان و همچنین ایران تصمیم گرفتند تا به طور قابل توجهی سهم خود را از درآمد توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید کاهش دهند. فروشگاه مایکت نیز تصمیم گرفته است تا کمیسیون دریافتی از توسعه دهندگان را کاهش دهد. انتظار می رود این حرکت طی چند هفته آینده به اجرا درآید و مایکت گفت که با اجرای این طرح، بیش از ۹۹ درصد توسعه دهندگان برنامه های اندروید که در مایکت عرضه می شوند، از این سیاست جدید بهره مند خواهند شد.

مطالب مرتبط:

کاهش سهم درآمد فروشگاه اولین بار توسط گوگل پلی استور آغاز شد و اکنون با ورود فروشگاه های برنامه های اندروید ایرانی، این طرح وارد مرحله دیگری شده است. بعد از کافه بازار، تیم مایکت نیز به طور کلی اعلام کرده است که سهم دریافتی این فروشگاه از توسعه دهندگان نصف خواهد شد. این طرح به زودی اجرا خواهد شد. این اقدام به منظور حمایت از توسعه دهندگان داخلی انجام شده است.

مدیر روابط عمومی فروشگاه مایکت، حدیث خسروی، در مورد کاهش سهم فروشگاه مایکت از درآمد توسعه دهندگان بیان کرد:

ما همواره بر اساس همکاری با توسعه دهندگان و سازگاری با نیازهای آن‌ها عمل کرده‌ایم. در طول این چند سالی که فعالیت می‌کنیم، همیشه با توسعه دهندگان در تعامل بودیم و در بسیاری از موارد در برابر آن‌ها منعطف بودیم و شرایط را با توجه به نیاز آن‌ها بهینه کردیم. در حال حاضر و به خاطر حمایت هر چه بیشتر از توسعه دهندگان جدید، سهم مایکت از یک میلیارد اول درآمد هر توسعه دهنده از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

گردونه یکی از برنامه‌های مایکت برای پشتیبانی از مشتریان است

هنگامی که از وی سوال شد که آیا برنامه هایی برای پشتیبانی از مشتریان در دوره رکود اقتصادی وجود دارد، وی به وضوح بیان کرد که مایکت همواره مشتریان را رصد می کنند، و تحت شرایط خاص فعلی، تقاضا برای مارکت های اندروید در حال افزایش است و مایکت برخی از برنامه های خاص را برای این موضوع آماده کرده است:

در سال ۹۹ بیشتر از ۴ کمپین بزرگ برگزار کردیم و قرعه‌کشی‌های بزرگی را بر پا کردیم و هدایای مختلفی را به آنها اعطا کردیم. در ماه اردیبهشت نیز برای گیمرها یک کمپین بزرگ برگزار خواهیم کرد که هم برای توسعه دهندگان و هم برای مشتریان مفید خواهد بود.

خسروی این موضوع را نیز بیان کرد که اجرای طرح گردونه از سال ۱۳۹۹ در واقع مرحله دیگری از اقدامات مایکت بوده است. هدف گردونه این است که اساساً مشتریان را در این سال اقتصادی دشوار همراهی کند:

در این گردونه جوایز نقدی و غیرنقدی به مشتریان اهدا می‌شد.

مدیر روابط عمومی فروشگاه مایکت معمولاً اعلام کرد که این پلتفرم در حال حاضر بیش از ۲۲۰۰۰ توسعه دهنده فعال دارد. او در مورد این موضوع گفت:

کاهش سهم درآمد ما روی ۹۹ درصد توسعه دهندگان تاثیر می‌گذارد و برای همه آنها سودمند است. کاربران نیز از این مورد در بلند مدت سود خواهند کرد چون بازی‌های موبایلی و اپلیکیشن‌های ایرانی رشد خواهد کرد و کاربر از محتواهای متنوع‌تر و باکیفیت‌تری برخوردار خواهد بود. ما این را مسئولیت خودمان می‌دانیم که از سهم خود کم کنیم تا به رشد این صنعت کمک کنیم.

مایکت در حال حاضر ۲۶ میلیون کاربر دارد. این فروشگاه اعلام کرد که کاهش کمیسیون برای ۹۹ درصد از توسعه‌دهندگان اجرا خواهد شد.

همچنین، اخیراً مدیر عامل این مجموعه به طور رسمی اعلام کرد که پس از نزدیک به ده سال دوم شدن در رقابت های مارکت های اندروید ایرانی، آنها به طور جدی قصد دارند تا در سال ۱۴۰۰ به اولین فروشگاه اندروید در ایران تبدیل شوند.

منبع: مایکت

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید