شیائومی می ۱۱ لایت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G استفاده می‌کند - تکفارس 
شیائومی می ۱۱ لایت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G استفاده می‌کند - تکفارس 
شیائومی می ۱۱ لایت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G استفاده می‌کند - تکفارس 

شیائومی می ۱۱ لایت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G استفاده می‌کند

مهدی حلوائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - 18:36
شیائومی می 11 لایت

شرکت شیائومی در روز گذشته علاوه بر گوشی‌های رده بالای خود، از گوشی‌های میان‌رده‌ی سری می ۱۱ نیز رونمایی کرد. گوشی می ۱۱ لایت ۵G، اولین محصول این شرکت است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۸۵G شرکت کوالکام استفاده می‌کند. نسخه‌ی ۴G این گوشی نیز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G مجهز خواهد شد.

گفته می‌شود که شیائومی می ۱۱ لایت ۵G، ارزان‌ترین گوشی ۵G بازار خواهد بود. به جز پردازنده‌ها، این دو گوشی تفاوت خاص دیگری با هم ندارند. می ۱۱ لایت ۵G از صفحه نمایش امولد ۶٫۵۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس استفاده کرده و پانچ‌ هول بالای نمایشگر، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن را درون خود جای داده است. این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، نرخ بهره‌برداری لمسی آن ۲۴۰ هرتز و عمق رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی در قسمت کناری آن قرار داشته و به عنوان دکمه‌ی پاور عمل می‌کند.

شیائومی می 11 لایت

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G این گوشی، عملکرد پردازنده‌های سری ۷ و اتصالات پردازنده‌های پرچمدار را ارائه می‌دهد. سرعت کلاک این پردازنده ۲٫۴ گیگاهرتز بوده و تراشه‌ی گرافیکی آن، آدرنو ۶۴۲ می‌باشد. با توجه به این مشخصات، پردازنده‌ی می ۱۱ لایت ۵G از نظر عملکرد بین اسنپدراگون ۸۵۵ و اسنپدراگون ۸۶۵ قرار می‌گیرد.

ترکیب دوربین‌های می ۱۱ لایت ۵G از نظر ظاهری، تا حدودی به گوشی‌های پرچمدار سری می ۱۱ شباهت دارد اما ماژول‌های استفاده‌شده در آن‌ها متفاوت است. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی از لنز ۱/۱٫۹۷ اینچی استفاده کرده و از دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. همچنین دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی از لنز ۱/۴ اینچی بهره برده و دریچه‌ی آن، f/2.2 می‌باشد. دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی این گوشی نیز از فوکوس خودکار ۳ تا ۷ سانتی‌متری پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می 11 لایت

گوشی‌های سری می ۱۱ لایت به باتری ۴٫۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۳۳ واتی از طریق درگاه USB-C مجهز شده‌اند. این گوشی‌ها از دو اسپیکر مجزا استفاده کرده که صدای استریو تولید می‌کنند. همچنین نسخه‌ی ۵G این سری، از فناوری NFC پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می ۱۱ لایت در سه رنگ سیاه، صورتی و آبی عرضه شده و از ترکیب‌های رم و حافظه‌ی داخلی ۶۴/۶، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ استفاده کرده است. قیمت این محصولات از ۲۹۹ یورو آغاز شده و تاریخ عرضه‌ی آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

همچنین گوشی‌ می ۱۱ لایت ۵G در سه رنگ سیاه، سبز و زرد عرضه خواهد شد. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نسخه‌ی ارتقایافته‌ی آن، از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده خواهد کرد. نسخه‌ی پایه‌ی این محصول ۳۶۹ یورو قیمت داشته و اطلاعات مربوط به زمان عرضه‌ی آن در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید