شیائومی در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودرو‌های برقی است - تکفارس 
شیائومی در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودرو‌های برقی است - تکفارس 
شیائومی در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودرو‌های برقی است - تکفارس 

شیائومی در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودرو‌های برقی است

علیرضا فاضل
۷ فروردین ۱۴۰۰ - 16:54
ماشین شیائومی

قطعاً شرکت اپل تنها تولیدکننده تلفن همراهی نیست که ایده تولید خودرو را در ذهن دارد. یکی از منابع رویترز گزارش داده است که کمپانی شیائومی در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودرویی برقی در مقیاس انبوه است. اطلاعات دیگری از این محصول در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که این کمپانی خودروی جدید خود را با کمک شرکت خودروسازی Great Wall Motors به تولید برساند و احتمالاً از دیگر تولیدات خود در ساخت این وسیله بهره ببرد. پیش‌بینی می‌شود که اولین مدل از این خودرو در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود.

احتمال دارد که شیائومی از پروژه تولید خودروی برقی خود در هفته آینده رونمایی کند. هر دو کمپانی مذکور تاکنون از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کرده‌اند.

منطق پشت این کار ساده به نظر می‌آید: شیائومی با این محصول می‌تواند تولیدات خود را متنوع‌تر کند و انعطاف‌پذیری خود را در بازار جهانی بهبود ببخشد. با این که غول چینی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در چین به‌ حساب می‌آید، اما سودی که به دست می‌آورد بسیار ناچیز است و به راحتی می‌تواند تحت تأثیر مشکلات کوتاه‌مدت مانند کمبود چیپ که اخیراً با آن دست و پنجه نرم کرد، قرار بگیرد. تولید خودروهای برقی می‌تواند به‌عنوان منبع درآمدی قابل اعتماد برای این کمپانی عمل کند.

چالش احتمالی برای شیائومی این است که در این بازار جدید، بی‌رقیب نخواهد بود. علاوه برا کمپانی آمریکایی اپل، هواوی نیز درحال تحقیق برای ورود به صنعت خودروسازی است. از سوی دیگر، شرکت تحقیقاتی Baidu که درچین قرار دارد، از برنامه‌های خود برای تولید خودروی برقی با همکاری یک تولید کننده خودرو به نام Geely خبر داده‌است. بازار خودوری برقی ممکن است هم‌اکنون دست‌نخورده و پر از فرصت‌های جدید باشد، اما در چند سال آینده، اشباع شدن آن امری ناگزیر است.

شیائومی به احتمال زیاد بر روی اکوسیستم گسترده خود برای جذب مشتریان حساب باز کرده‌ است. لی جون (Lei Jun)، بنیان‌گذار این کمپانی معتقد است تجربه شیائومی در تولید محصولات مختلف، آن‌ها را از رقبایشان متمایز می‌کند. آن‌ها برخلاف دیگر رقبایشان، تولیدکننده محصولات متنوع دیگری در کنار تلفن همراه هستند که شامل تولیداتی مثل تلوزیون‌های هوشمند و پلوپز می‌شود. این کمپانی شرقی می‌داند که چگونه دامنه متنوعی از محصولات مختلف و حتی گاهی متضاد با هم را مدیریت کند که می‌تواند برای طرفداران این برند امیدوارکننده باشد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید