اینتل ۲۰ میلیارد برای ساخت کارخانه تراشه‌ سازی در آریزونا هزینه می کند - تکفارس 
اینتل ۲۰ میلیارد برای ساخت کارخانه تراشه‌ سازی در آریزونا هزینه می کند - تکفارس 
اینتل ۲۰ میلیارد برای ساخت کارخانه تراشه‌ سازی در آریزونا هزینه می کند - تکفارس 

اینتل ۲۰ میلیارد برای ساخت کارخانه تراشه‌ سازی در آریزونا هزینه می کند

خشایار جهانی
۶ فروردین ۱۴۰۰ - 08:04
اینتل

روز گذشته در یک رویداد مجازی، مدیرعامل جدید اینتل، پت گلسینگر، برنامه‌های آینده این شرکت برای تولید و طراحی محصولات را ارائه کرد. برای شروع، اینتل قرار است با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای ساخت دو کارخانه جدید در آریزونا اقدام کند. همچنین این شرکت قصد دارد تا با تولید بیشتر تراشه، مشتریان بیشتری در در آمریکا و اروپا پیدا کند.

برنامه‌های جدید اینتل به شرح زیر است:

  1. کارخانه‌های داخلی و خارجی این شرکت، برای تولید در مقیاس بزرگ دارای مزیت نسبی است که در نتیجه محصولاتی بهینه‌تر، قیمتی مناسب‌تر و منعطف را عرضه می‌کند. گلسینگر بیان کرد که می‌خواهد تولید تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۷ ناومتری و اشعه ماورابنفش ریاد (EUV) به‌خوبی ادامه یابد. اینتل انتظار دارد که در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، بتواند پردازنده‌های ۷ نانومتری که با کد متئور لیک (Meteor Lake) شناخته می‌شوند را روانه بازار کند. علاوه بر نوآوری در فرایند، رهبری جدید اینتل تمایز مهمی را در ترکیبات آی پی‌ها اجرا می‌کند تا محصولات منحصربه‌فرد بیشتری برای مشتریان متفاوت را آماده کند.
  2. با استفاده از ساخت نیمه‌هادی‌های بیشتر از طریق شرکت‌های شخص ثالث، اینتل انتظار دارد که ارتباط با این شرکت‌ها را که به تولید قطعات مرتبط با پردازنده و کارت‌های گرافیک را بیشتر کند. گلسینگر بیان کرد که دوست دارد تا تعاملات اینتل با این شرکت‌های ثالث بیشتر شود و طیف وسیعی از محصولات ماژولار و فناوری‌های پیشرفته، از جمله محصولات هسته اصلی اینتل برای مشتریان و مراکز داده را از سال ۲۰۲۳ آغاز کند. این اقدام دست اینتل را برای تولید محصولات دیگر و خرج کم‌تر باز می‌گذارد.
  3. همچنین ایجاد یک کارخانه در سطح جهانی، اینتل را به تبدیل شدن این شرکت به یک تامین‌کننده عمده در ایالات متحده آمریکا تبدیل می‌کند و به‌علاوه در اروپا نیز می‌تواند فروشنده‌ اصلی و تولید‌کننده نیمه‌هادی‌ها باشد. برای رسیدن به این چشم‌انداز، اینتل در حال تاسیس واحد جدیدی به نام IFS به رهبری راندهیر تاکور (randhir Thakur) است که مستقیماً به گلسینگر گزارش می‌دهد. IFS با ترکیبی از فرایندهای پیشرفته و ساخت محصولاتی مثل هسته‌های x86 و اکوسیستم ARM و RISC-V از سایر کارخانه‌ها متمایز خواهد شد و گلسینگر گفته است که تولیدات آینده با قبل تفاوت خواهد داشت.

منبع: mspoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید