ورود سازمان رقابت انگلستان به نبرد اپیک گیمز و اپل - تکفارس 
ورود سازمان رقابت انگلستان به نبرد اپیک گیمز و اپل - تکفارس 

ورود سازمان رقابت انگلستان به نبرد اپیک گیمز و اپل

حامد شهرزاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 19:01
ورود سازمان رقابت انگلستان به نبرد اپیک گیمز و اپل - تکفارس 

اپیک گیمز به خاطر اختلافات طولانی که با شرکت اپل داشته است، تصمیم گرفته است تا برای توزیع برنامه‌های کاربردی بیشتر خود در سراسر جهان (از جمله ایالات متحده آمریکا و انگلستان) رویکردی حدیدی را برای حمله به انحصارطلبی اپل و محصولات این شرکت از جمله آیفون و آیپد در پیش بگیرد. برای این منظور، پرونده شکایت اپیک گیمز از اپل به سازمان رقابت انگلستان ارجاع داده شده است.

سازمان رقابت انگلستان اکنون بررسی کرده است که آیا سیاست‌های اپل برای توسعه‌دهندگانی مثل اپیک گیمز ضد رقابت و غیر منصفانه است یا خیر. آندره کوسلی، مدیرعامل کمپانی سی ام ای در مورد این موضوع گفت:

میلیون‌ها نفر در جهان وجود دارند که هر روز از برنامه‌های ما به‌منظور بررسی آب و هوا، بازی یا سفارش غذای آماده استفاده می‌کنند. در نتیجه، این غیرمنصفانه است که اپل از موقعیت خود در بازار برای محدود کردن رقابت شرکت‌های مختلف از جمله اپیک گیمز و جهت دهی بازار به سمت انحصارطلبی استفاده کند. شکایات مربوط به این اصطلاحات – که ممکن است باعث شود مشتریان در خرید و استفاده از برنامه‌های ما با مشکل یا تردید مواجه شوند – باید به دقت بررسی شوند.

اختلافات بین اپیک گیمز و اپل به سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای انحصاری اپل مربوط می‌شود

شکایت اپیک گیمز از اپل

اپل از سیاست خود در قبال اپیک گیمز دفاع کرد و گفت:

ما معتقدیم که یک بازار پررونق و رقابتی ایده‌های بزرگی را برای همه شرکت‌ها از جمله اپیک گیمز به وجود خواهد آورد. فروشگاه اپ استور همیشه مانند موشکی برای موفقیت توسعه‌دهندگان برنامه‌های مختلف بوده است و این موضوع تا حدودی به این دلیل است که ما استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای را به‌منظور منصفانه نگه داشتن پلتفرم خود تعیین می‌کنیم. راه طراحی، ساخت و عرضه هر برنامه‌ای برای همه توسعه‌دهندگان باز است. ما برای محافظت از مشتریان در برابر نرم‌افزار مخرب و جلوگیری از جمع‌آوری گسترده داده‌ها بدون رضایت آن‌ها، به‌شدت با توسعه‌دهندگان خاطی برخورد می‌کنیم.

ما مشتاقانه منتظر همکاری با سازمان رقابت و بازار انگلستان برای رسیدگی به حقوق حریم خصوصی خود هستیم و حاضر هستیم اطلاعات راجع به چگونگی دستورالعمل‌های امنیتی و محتوایی اپ استور را با این سازمان به اشتراک گذاریم. همگی متوجه خواهند شد که چگونه اقدامات ما فروشگاه اپ استور را به یک فروشگاه توسعه‌دهنده بازار مورد اعتماد توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان شده است.

اپل اخیراً متحمل ضربه نسبتاً بزرگی شده است، چراکه نمایندگان آریزونا قانونی را وضع کردند که شرکت‌ها را مجبور به استفاده از خدمات پرداخت خاص شرکت میزبان نمی‌کند، اما این قانون هنوز باید از مجلس سنا آریزونا عبور کند، بنابراین، همچنان باید تا مرحله نهایی تصویب این قانون صبر کرد. باید دید که اختلافات طولانی شرکت اپیک گیمز و اپل با پیروزی کدام شرکت تمام خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.