به روز رسانی جدید گوگل برای گوشی های پیکسل منتشر شد - تکفارس 
به روز رسانی جدید گوگل برای گوشی های پیکسل منتشر شد - تکفارس 
به روز رسانی جدید گوگل برای گوشی های پیکسل منتشر شد - تکفارس 

به روز رسانی جدید گوگل برای گوشی های پیکسل منتشر شد

محمدحسین فرقانی
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 18:15
به‌روزرسانی پیکسل (گوگل)

آخرین ویژگی معرفی‌شده از سوی گوگل مخصوص سری گوشی‌های هوشمند پیکسل، کار ضبط و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی را برای کاربران آسان می‌سازد. علاوه بر این، دارندگان هرکدام از مدل‌های پیکسل، دیگر به‌روزرسانی‌های جدیدی را نیز از سوی گوگل برای دستگاه‌های خود دریافت می‌کنند. این به‌روزرسانی برای کاربران مدل‌های پیسکل ۳ به بالا از امروز ارائه می‌شود و تا دو هفتهٔ دیگر، برای تمام مدل‌های سری پیکسل منتشر خواهد شد.

اولین تغییر چشمگیر این به‌روزرسانی، ذخیرهٔ بک‌آپ فایل‌های صوتی در وب‌سایت رسمی گوگل در این لینک، می‌باشد؛ کاربران از طریق این سایت قادر خواهند بود فایل‌های خود را به‌آسانی با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند. خبر راه‌اندازی این سایت جدید، هفتهٔ گذشته از سوی رسانهٔ ۹to5Google منتشر شد. در واقع می‌توان گفت این ویژگی جدید، شباهت زیادی به ابزار Otter.ai دارد که برای برنامهٔ زوم (Zoom) از آن استفاده می‌گردد. لازم به ذکر است زوم بستر نرم‌افزاری است که به ارائه خدمات تلفنی و گفتگوی اینترنتی از طریق اینترنت می‌پردازد.

به‌روزرسانی جدید گوشی‌های پیکسل هم‌چنین پشتیبانی بهتری برای دارندگان ابزار و تجهیزات جانبی زیر آب ارائه نموده. این تجهیزات که از سوی شرکت کراکن اسپورتس (Kraken Sports) در سراسر جهان به قیمت ۳۲۵ دلار عرضه می‌شود، به دارندگان گوشی‌های هوشمند پیکسل این اجازه را می‌دهد تا زیر آب نیز از دوربین دستگاه خود استفاده نمایند. حال با این به‌روزرسانی، کاربران قادر خواهند بود به‌جای استفاده از برنامهٔ دوربین کراکن، از برنامهٔ دوربین اصلی دستگاه پیکسل خود حین تصویربرداری یا ضبط فیلم زیر آب استفاده کنند. این موضوع باعث می‌شود تصاویری که کاربر می‌گیرد، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار باشند؛ چراکه دوربین اصلی پیکسل، در مقایسه با برنامه‌های ثالت، می‌تواند داده‌های بیشتری را حین ضبط دریافت و پردازش کند.

به‌روزرسانی پیکسل (گوگل)

سایر به‌روزرسانی‌ها شامل صفحه‌نمایشی مخصوص خواب (bedtime screen) است که هنگام قرارگیری گوشی‌های پیکسل روی یک پیکسل استند (Pixel Stand) فعال می‌شود. به‌مناسبت روز جهانی زن (هشتم مارس) نیز گوگل تصمیم گرفته سه تصویر پس‌زمینهٔ جدید به دستگاه‌های خود اضافه نماید. این تصاویر توسط یک گروه دونفرهٔ اسپانیایی به نام Cachetejack طراحی شده اند.

آخرین قابلیتی که گوگل در به‌روزرسانی اخیرش برای دارندگان پیکسل به ارمغان آورده، قابلیت تصنیف هوشمند واژگان یا اسمارت کامپوز (Smart Compose) هنگام تایپ پیام‌ها است. با استفاده از این ویژگی جدید، کاربران می‌توانند در برنامه‌های پیام‌رسان هم‌چون واتس‌اپ، تلگرام، فیسبوک مسنجر و… حین تایپ کلمات، از واژگان پیشنهادی کیبورد نیز بهره ببرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید