ریلمی از گوشی ‌های نارزو ۳۰ پرو ۵G و نارزو ۳۰A رونمایی کرد - تکفارس 
ریلمی از گوشی ‌های نارزو ۳۰ پرو ۵G و نارزو ۳۰A رونمایی کرد - تکفارس 

ریلمی از گوشی ‌های نارزو ۳۰ پرو ۵G و نارزو ۳۰A رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۷ اسفند ۱۳۹۹ - 17:26
ریلمی نارزو 30 پرو

ریلمی گوشی قدرتمند نارزو ۳۰ پرو و گوشی اقتصادی نارزو ۳۰A که اولین گوشی‌های سری نارزو ۳۰ محسوب می‌شوند را معرفی کرد. نارزو ۳۰ پرو، اولین عضو این خانواده است که از شبکه‌ی ۵G و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند (گوشی‌های قبلی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز استفاده می‌کردند).

نارزو ۳۰ پرو بر روی بازی، کیفیت دوربین و اتصال سریع تمرکز می‌کند در حالی که نارزو ۳۰A از لحاظ قیمت معقول‌تر بوده و از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

ریلمی نارزو ۳۰ پرو

به ادعای شرکت ریلمی گوشی نارزو ۳۰ پرو ، قدرتمندترین گوشی گیمینگ میان‌رده‌ای است که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. این گوشی به پردازنده‌ی دیمنسیتی ۸۰۰U شرکت مدیاتک مجهز شده است و این پردازنده از دو هسته‌ی Cortex-A76 و شش هسته‌ی A55 در کنار یک تراشه‌ی گرافیکی MALI-G57 MC3 استفاده می‌کند.

صفحه نمایش فول ‌اچ‌دی ۶٫۵ اینچی این گوشی، تصاویر را با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز نمایش می‌دهد. همچنین نرخ تازه‌سازی این دستگاه با توجه به اپلیکیشن اجراشده، از ۶۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز تغییر پیدا می‌کند. بازی‌هایی که نیاز به عملکرد سریع دارند، از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز بهره خواهند برد. همچنین مقدار روشنایی پنل ال‌سی‌دی این گوشی ۶۰۰ نیت می‌باشد.

این گوشی مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (دریچه دیافراگم f/1.8، سایز پیکسل ۰٫۸ میکرومتر، پشتیبانی از ترکیب پیکسل ۴ در ۱) است. عملکرد در نور کم این گوشی توسط قابلیت Super Nightscape بهبود می‌یابد. علاوه بر این، دوربین این گوشی قابلیت فیلم‌برداری  ۴K به‌صورت ۳۰ فریم بر ثانیه و یا فول اچ‌دی به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین نارزو ۳۰ پرو از قابلیت “حالت سینما” (نسبت ابعاد ۲۱:۹) و “پایداری دیجیتال تصویر” (پایداری ویدیو UIS) نیز پشتیبانی می‌کند.

ریلمی نارزو 30 پرو

دورین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی نارزو ۳۰ پرو نیز از ویژگی پایداری ویدیوی UIS بهره می‌برد و در کنار دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی قرار گرفته‌ است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل این گوشی به‌صورت پانچ هول بالای صفحه قرار دارد و از قابلیت Super Nightscape استفاده خواهد کرد.

گوشی نارزو ۳۰ پرو، اولین گوشی از سری نارزو است که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از دو سیم کارت (همزمان یکی فعال) نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند است. در صورت تمایل، می‌توانید حافظه‌ی گوشی را از طریق درگاه مخصوص microSD ارتقا دهید. نارزو ۳۰ پرو از ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (UFS 2.1) استفاده خواهد کرد. با این حال، امکان ارتقا به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز وجود دارد.

شارژ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی با استفاده از شارژر ۳۰ واتی آن، حدود ۶۵ دقیقه به طول می‌انجامد و برای شارژ ۵۰ درصدی آن باید حدود ۲۵ دقیقه زمان بگذارید. با یک‌بار شارژکردن این گوشی، می‌توانید حدود ۳۷ ساعت مکالمه داشته باشید و یا ۱۸ ساعت در یوتیوب،به تماشای ویدیو بنشینید. همچنین پشتیبانی از Power Delivery در حالت ۱۵ وات نیز وجود دارد.

نارزو ۳۰ پرو به همراه شارژر، کابل شارژ و محافظ نمایشگر عرضه خواهد شد. همچنین این گوشی دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری بوده و از صدای دالبی اتموس و Hi-Res پشتیبانی می‌کند.

ریلمی نارزو 30 پرو

سیستم عامل این گوشی در روز عرضه، اندروید ۱۰ خواهد بود. با این حال، ریلمی در حال حاضر بر روی رابط کاربری ریلمی ۲٫۰ کار می‌کند و به زودی آن را برای این گوشی عرضه خواهد کرد (ریلمی ۲٫۰ بر اساس اندروید ۱۱ نوشته شده است). این گوشی به حسگر تشخیص چهره و حسگر اثرانگشت (در کنار گوشی) مجهز شده است.

ریلمی اعلام کرده است که بیش از ۳۲۰ تست کیفی بر روی نارزو ۳۰ پرو انجام داده تا نسبت به مقاومت آن، اطمینان پیدا کند. همچنین در ساخت درگاه‌های این گوشی از یک پوشش سیلیکونی استفاده شده است که از ورود آب به داخل گوشی جلوگیری می‌کند.

گوشی نارزو ۳۰ پرو در دو رنگ نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود و مدل ۶ گیگابایتی آن، ۲۳۵ دلار (۱۹۵ یورو) و مدل ۸ گیگابایتی، ۲۷۵ دلار (۲۲۵ یورو) قیمت‌گذاری شده است. این گوشی در تاریخ ۱۸ اسفند (۴ مارچ) وارد بازار خواهد شد.

ریلمی نارزو ۳۰A

گوشی نارزو ۳۰A نسخه‌ی اقتصادی این سری است. تمرکز این گوشی روی موارد پایه‌ای بوده و بر استفاده از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود تاکید دارد. این باتری حتی از باتری گوشی نارزو ۳۰ پرو نیز قوی‌تر است.

ریلمی نارزو 30A

برای مثال با یک‌بار شارژ، می‌توانید تا ۲۷ ساعت از سرویس یوتیوب بهره برده، ۲۸ ساعت از واتس‌اپ استفاده کنید و یا به مدت ۱۰ ساعت به بازی‌کردن بپردازید. باتری این گوشی توسط شارژر ۱۸ واتی شارژ می‌شود و به لطف ویژگی شارژ معکوس، می‌توان از آن به عنوان پاوربانک استفاده کرد.

صفحه نمایش اچ‌دی این گوشی ۶٫۵ اینچ بوده و از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. میزان روشنایی نمایشگر این گوشی ۵۷۰ نیت می‌باشد. پردازنده‌ی نارزو ۳۰A، هیلیو G85 است که شرکت مدیاتک آن را “پردازنده‌ی گیمینگ” نامیده است. این تراشه شامل دو هسته‌ی Cortex-A75 (2.0 گیگاهرتز) بوده و تراشه‌ی گرافیکی آن نیز Mali-G52 می‌باشد که تصاویر را به صورت ۶۰ فریم‌برثانیه رندر می‌کند. مدل پایه‌ی این گوشی  ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت و مدل پیشرفته‌تر آن از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. همچنین مانند گوشی نارزو ۳۰ پرو، می‌توانید حافظه‌ی گوشی را از طریق درگاه مخصوص microSD ارتقا دهید.

ریلمی نارزو 30A

این گوشی نسبت به مدل پرو اتصالات ضعیف‌تری دااشته و از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند؛ با این حال، قابلیت استفاده دو سیم کارت در آن وجود دارد. دروبین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسل بوده و توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی به‌صورت ۶۰ فریم را دارد. حسگر تشخیص عمق سیاه و سفید و حسگر اثرانگشت نیز در پشت این گوشی قرار گرفته است. همچنین دوربین سلفی این گوشی هوشمند، ۸ مگاپیکسل می‌باشد.

درست مانند گوشی نارزو ۳۰ پرو، این گوشی نیز در ابتدا از سیستم عامل اندروید ۱۰ استفاده خواهد کرد و در آینده به رابط کاربری ریلمی ۲٫۰ مجهز خواهد شد.

گوشی نارزو ۳۰A در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌شود و قیمت مدل‌های پایه‌ و پیشرفته‌ی آن به ترتیب ۱۲۵ دلار (۱۰۰ یورو) و ۱۴۰ دلار (۱۱۵ یورو) اعلام شده است. این گوشی در تاریخ ۱۹ اسفند (مارچ) به بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.