معرفی اپلیکیشن های کاربردی کمتر شناخته شده – قسمت ۲ - تکفارس 
معرفی اپلیکیشن های کاربردی کمتر شناخته شده – قسمت ۲ - تکفارس 
معرفی اپلیکیشن های کاربردی کمتر شناخته شده – قسمت ۲ - تکفارس 

معرفی اپلیکیشن های کاربردی کمتر شناخته شده – قسمت ۲

سجاد باقریان
برترین‌ها، مقالات ۷ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
اپلیکیشن های کاربردی

هنگامی که اپ‌استور‌های مختلف را باز می‌کنید با حجم انبوهی از اپلیکیشن‌ها مواجه خواهید شد که می‌تواند شما را سردرگم کند. روزانه صد‌ها اپلیکیشن تازه‌ ساخت، با ایده‌های جدید و خلاقانه عرضه می‌شود که ما هیچ‌وقت با اکثر آن‌ها آشنا نخواهیم‌ شد. در بین این اپلیکیشن‌ها می‌توان عناوینی پیدا کرد که باتوجه به کیفیت خوبشان، مورد‌توجه قرار نگرفته و به اصطلاح trend نشده‌اند. در این مقاله قصد داریم به شما، اپلیکیشن‌های کاربردی و شناخته‌نشده را معرفی کنیم.

 

Mimo: Learn to Code

معرفی اپلیکیشن

با توجه به افزایش چشم‌گیر تعداد برنامه‌نویسان در سال‌های اخیر، می‌توان نتیجه گرفت که برنامه‌نویسی یکی از محبوب‌ترین حرفه‌های‌ جهان محسوب می شود. اگر شما هم به برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستید و نمی‌دانید از کجا شروع به آموختن کنید، اپلیکیشن Mimo: Learn to Code می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. اپلیکیشنی ساخته شرکت Mimohello GmbH که به شما کمک می‌کند از پایه به آموختن زبان‌های مختلفی همچون سی، پایتون، جاوا یا زبان‌های دیگر بپردازید. هر روز با پروژه‌ها و task‌های مختلف مهارت خودتان را به چالش بکشید تا زودتر بر زبان مد نظر خودتان مسلط شوید. این اپلیکیشن در دو نسخه معمولی و پرمیوم برای گوشی‌های اندروید و ios  در دسترس می‌باشد که نسخه پرمیوم آن با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار قابل خریداری است. اگر شما مشتاق به یادگیری برنامه‌نویسی هستید و نمی‌خواهید برای کلاس‌های مختلف هزینه کنید، اپلیکیشن Mimo: Learn to Code بهترین گزینه برای شما است.

aWallet Password Manager

معرفی اپلیکیشن

فراموش کردن رمز عبور یکی از بزرگترین مشکلاتی است که کاربران فضای‌مجازی و اینترنت دچار آن می‌شوند. فراموشی رمز خلاصه به فضای‌مجازی نمی‌شود و بعضا پیش می‌آید که رمز کارت‌ بانکی خودمان را فراموش می‌کنیم و بازیابی و تغییر رمز داستانی دراز و خسته کننده دارد. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم با نصب aWallet Password Manager، از شر این مشکل بزرگ خلاص شوید. این اپلیکیشن با بیش از ۵ میلیون دانلود در گوگل‌پلی، یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در زمینه ذخیره‌سازی و مدیریت رمز می‌باشد. شما می‌توانید با دسته‌بندی رمز‌های مختلف خود، به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و دیگر نگران فراموش کردن رمز‌های مختلف خود نباشید. امنیت aWallet Password Manager بسیار قوی بوده و هیچ نگرانی از این حیث وجود ندارد. شما با خیال راحت رمز‌های خودتان را در آن ذخیره کرده و در صورت نیاز وارد اپلیکیشن می‌شوید و آن را بازیابی می‌کنید. یکی از بهترین نکات اپلیکیشن، قفل شدن خودکار آن است که تا حد امکان از سوءاستفاده افراد مختلف جلوگیری خواهد کرد. این اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند اندروید و ios موجود بوده و خوشبختانه رایگان است.

 

Keep My Notes

معرفی اپلیکیشن

 با توجه به زندگی پردردسر و پرمشغله امروزی، وجود اپلیکیشنی که بتواند محیطی را برای شما فراهم کند تا یادداشت‌های مختلفی را در آن بنویسید، بسیار مهم و کاربردی می‌باشد. می‌توان گفت تمامی سیستم‌عامل‌های موجود برای گوشی‌های هوشمند محیطی برای یادداشت موضوعات مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند. اما اگر تجربه کار با آن‌ها را داشته باشید، متوجه خواهید شد که این اپلیکیشن‌های پیش فرض، نمی‌توانند تمامی نیاز‌های شما را از این حیث رفع کنند. پس شما با نصب اپلیکیشن بسیار قدرتمند Keep My Notes، تمامی نیاز‌های خودتان را برطرف کنید. این اپلیکیشن محیطی بسیار عالی و روان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در آن به نوشتن بپردازید. با توجه به آفلاین بودن Keep My Notes، می‌توان از این اپلیکیشن به عنوان یک دفترچه‌ خاطرات نیز استفاده کرد. اصلا نگران لو رفتن نوشته‌های خود نباشید. یکی از مهم‌ترین نکات مثبت این اپلیکیشن نسبت به دیگر عناوین مشابه، امکان رمز‌گذاری بر روی نوشته‌ها است. شما با قرار دادن رمز، خیال خودتان را از محفوظ بودن نوشته‌های خود راحت کنید. Keep My Notes را می‌توانید به صورت رایگان از اپ‌استور‌های مختلف برای اندروید و ios  دریافت کنید.

Weather Underground

معرفی اپلیکیشن

دیگر به هیچ وجه از وضعیت آب و هوایی منطقه خودتان بی‌خبر نباشید. با اپلیکیشن Weather Underground به راحتی می‌توانید از تمامی اتفاقات آب و هوایی مطلع شوید و تمامی پیش‌بینی‌های مختلف را به‌دست آورید.  شما با این اپلیکیشن می‌توانید وضعیت آب و هوایی منطقه خود را تا ۱۰ روز آینده مشاهده کنید. از نظر طراحی گرافیکی نیز این اپلیکیشن یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر بوده و بسیار طراحی چشم‌نوازی دارد. وجود ویجت‌های مختلف و متنوع نیز می‌‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان به اطلاعات مورد‌نیاز خود دست پیدا کنید. شما می‌توانید به دما، رطوبت، سرعت و جهت باد و اطلاعات بسیار بیشتری دسترسی داشته باشید. با استفاده از Weather Underground، مطمئن خواهید شد که دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های آب و هوایی متنوع و پردردسر ندارید. Weather Underground در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده که نسخه پرمیوم آن قیمتی معادل ۱٫۹۹ دلار داشته که می‌توانید با توجه به نیاز خود هر کدام از این دو نسخه را در گوشی خود نصب کنید.

Belle UI

معرفی اپلیکیشن

برخلاف سیستم‌عامل ios، سیستم عامل اندروید بستری مناسب برای شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید اپلیکیشن‌های بسیار متنوع و فراوانی را در زمینه شخصی‌سازی برای گوشی‌های اندرویدی خود پیدا کنید که هرکدام دارای قابلیت‌های جذاب خود هستند. عنوان Belle UI، یکی از همین اپلیکیشن‌ها است و به شما این امکان را می‌دهد تا آیکون برنامه‌های مختلف گوشی را به سلیقه خودتان تغییر دهید. تنوع آیکون‌ها در این اپلیکیشن بسیار زیاد بوده و شما می‌توانید وقت زیادی را برای پیدا کردن طرح مورد علاقه خود صرف کنید. یکی از نکات مثبت این اپلیکیشن، سازگاری آن با لانچر‌های مختلف می‌باشد. یعنی شما می‌توانید آیکون مد نظر خودتان را بر روی لانچر‌ها‌ی غیر رسمی گوشی نصب کنید و از تازه شدن محیط رابط‌کاربری گوشی خود لذت ببرید. Belle UI به صورت رایگان در اپ‌استور‌های مختلف و فقط برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس می‌باشد.

Wallp

معرفی اپلیکیشن

انتخاب تصویرزمینه همیشه برای کاربران گوشی‌های هوشمند جذاب بوده و همه ما به دنبال زیبا‌ترین تصویر‌زمینه‌ها برای گوشی خود می‌گردیم. با اپلیکیشن Wallp، دیگر نیازی نیست ساعت‌ها در سایت‌های مختلف بگردید تا عکسی باکیفیت و باب سلیقه خود پیدا کنید. با این پلیکیشن می‌توانید به مجموعه‌ای بی‌پایان از عکس‌های مختلف دسترسی داشته باشید. دسته بندی‌های بسیار زیادی در Wallp موجود می‌باشد که انواع و اقسام سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد. شما حتی در این اپلیکیشن می‌توانید با وارد کردن نوع برند و مدل گوشی خودتان، بهترین عکسی که برای صفحه‌نمایش گوشی شما مناسب است را مشاهده کنید. هر لحظه عکس‌های جدیدی در Wallp آپلود شده و شما از عکس‌های موجود در آن خسته نخواهید شد. شما می‌توانید این اپلیکیشن را به صورت رایگان برای گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب نمائید.

Nova luncher

معرفی اپلیکیشن

شاید Nova luncher چندان ناشناخته نباشد و حتی می‌توان گفت یکی از برترین لانچر‌های موجود برای اندروید است. با این وجود، یاد کردن از این اپلیکیشن فوق‌العاده خالی از لطف نیست. شما با اپلیکیشن Nova luncher قادر هستید انقلابی در ظاهر گوشی‌ خود ایجاد کنید. به جرئت می‌توان ادعا داشت که این اپلیکیشن جزو ۵ تا از برترین اپ‌های شخصی‌سازی دنیا است و شما را شگفت‌زده خواهد کرد. امکانات کامل و جذاب این اپلیکیشن نکته مثبت بزرگی برای آن محسوب می‌شود. حجم این اپلیکیشن نسبت به رقبای خود بسیار پائین بوده و همین موضوع برای خیلی از مخاطبین نکته بسیار مهمی محسوب می‌شود. شما با گوشی‌های بسیار قدیمی و پائین‌رده هم تجربه بسیار روان و بدون مشکلی را از Nova luncher شاهد هستید. محیط کاربری این اپلیکیشن کاملا بدون باگ بوده و شما هیچ لگی در هنگام استفاده از این لانچر مشاهده نخواهید کرد. اگر به دنبال نوسازی رابط‌کاربری گوشی خود هسیتد، حتما Nova luncher را نصب کنید.

CamScanner

معرفی اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های متعدد و مختلفی برای اسکن صفحات و نوشته‌ها برای گوشی‌های هوشمند اندروید و ios منتشر شده اما هیچ‌کدام از آن‌ها مانند CamScanner کامل و قدرتمند نیستند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به سرعت و با کم‌ترین زمان ممکن از صفحاتی که روبه‌رویتان قرار دارد اسکن گرفته و آن‌ها را تبدیل به فایل pdf کنید. امکانات بسیار زیادی در CamScanner وجود دارد که بعضی از آن‌ها فقط در نسخه پولی آن قابل استفاده است. اما نگران نباشید، نسخه رایگان این اپلیکیشن نیز تمام نیاز‌های شما را برطرف خواهد کرد. با توجه به آنلاین شدن آموزش در زمان فعلی، نصب CamScanner برای هر دانشجو و دانش‌آموزی واجب است و تمام مشکلات شما را در زمینه اسکن و ایجاد فایل pdf رفع خواهد کرد. این اپلیکیشن در اپ‌استور‌های مختلف و به صورت رایگان در دسترس می‌باشد.

FL Studio Mobile

معرفی اپلیکیشن

FL Studio یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ساخت آهنگ و استودیو موزیک می‌باشد که در ویندوز منتشر شده و سازنده آن یعنی Image-Line، این اپلیکیشن را با نام FL Studio Mobile برای گوشی‌های اندروید و ios منتشر کرده است. FL Studio Mobile به شما این امکان را می‌دهد که آهنگ مدنظر خودتان را بسازید و به راحتی آن را در گوشی خود ذخیره کنید. شاید FL Studio Mobile برای افراد حرفه‌ای مناسب نباشد اما تمام نیاز‌های افراد مبتدی را برطرف خواهد کرد. نسخه اندروید و ios این اپلیکیشن هیچ کمبودی نسبت به نسخه ویندوز آن نداشته و امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما با توجه به همین موضوع حجم FL Studio Mobile به چیزی حدود ۲۵۰ مگ رسیده و شما نمی‌توانید تجربه خوبی از کار با آن در گوشی‌های پائین‌رده داشته باشید. قیمت این اپلیکیشن ۱۵٫۹۹ دلار بوده و شما می‌توانید از اپ‌استور‌های مختلف آن را دریافت نمائید.

Tap tap

معرفی اپلیکیشن

استفاده از میانبر‌های مختلف برای باز شدن اپلیکیشن‌ها یا انجام یک عمل در گوشی‌ همیشه برای مخاطب جذاب بوده و شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Tap tap، هر میانبری که فکرش را می‌کنید درست کرده و کارتان را راحت‌تر از همیشه کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از Tap tap، باید گوشی شما حداقل دارای اندروید ۷ باشد. اگر از امکانات کامل و متنوع این اپلیکیشن بگذریم، می‌رسیم به نحوه راه‌اندازی، که بسیار پیچیده بوده و باعث گیج‌شدن کاربرانی مبتدی می شود. اگر حوصله فعال کردن میانبر‌ها را دارید، اصلا معطل نکنید و با Tap tap  گوشی خود را متحول کنید.

Colorize it

معرفی اپلیکیشن

با توجه به پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی، امروزه اپلیکیشن‌های زیادی در این زمینه پیدا می‌کنید. یکی از برترین آن‌ها، Colorize it بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌های قدیمی و سیاه‌و‌سفید خود را رنگی کنید. اپلیکیشنی پرقدرت که با استفاده از هوش مصنوعی و بدون این‌که شما کار خاصی انجام بدهید، می‌تواند عکس‌های شما را نو و رنگی کند. البته نباید توقع داشت که یک اپلیکیشن ساده معجزه کرده و عکس شما را بسیار دقیق رنگی کند. در کل اپلیکیشن Colorize it با توجه به حجم کم خود عملکرد قابل قبولی داشته و می‌تواند سرگرمی خوبی برای شما باشد تا با استفاده از آن خاطرات خودتان را مرور کنید.

Truepicks prime

معرفی اپلیکیشن۴

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی این لیست، Truepicks prime می‌باشد که یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های شخصی‌‌سازی محسوب می‌شود که بخش‌های مختلفی را در خود گنجانده است. والپیپر، ویجت‌های مختلف و آیکون‌های متنوع از اصلی‌ترین امکانات این اپلیکیشن بوده که در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مطمئن باشید با نصب Truepicks prime، زمان زیادی را برای پیدا کردن ترکیبی مناسب از امکانات شخصی‌‌سازی این اپلیکیشن صرف خواهید کرد و از تنوع بالای آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. اپلیکیشن Truepicks prime را می‌توانید به صورت رایگان دانلود و نصب کنید اما برای استفاده از آن نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های تغییر‌دهنده آی‌پی دارید و با آی‌پی ایران نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

نمونه‌های بسیار زیادی از این‌گونه اپلیکیشن‌ها را می‌توان نام برد و لیستی تمام نشدنی از آن‌ها ساخت. در این مقاله با قسمت کوچکی از این دست اپلیکیشن‌ها آشنا شدیم و امیدوار هستیم که با استفاده از این اپلیکیشن‌ها تجربه خوبی را کسب کنید. موارد جذاب‌ و کمتر شناخته‌شده بیشتری در مقاله‌های آینده به شما معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید