مشخصات احتمالی وان پلاس ۹ پرو و ۹E فاش شد - تکفارس 
مشخصات احتمالی وان پلاس ۹ پرو و ۹E فاش شد - تکفارس 
مشخصات احتمالی وان پلاس ۹ پرو و ۹E فاش شد - تکفارس 

مشخصات احتمالی وان پلاس ۹ پرو و ۹E فاش شد

مهدی ملکی
۲ اسفند ۱۳۹۹ - 21:00
وان پلاس ۹ پرو

سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اوپو فایند ایکس همیشه می‌توانند منظره خوبی از انتظارات ما نسبت به پرچم‌داران وان پلاس ترسیم کنند زیرا هر دوی این تولیدکنندگان زیر نظر یک شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برای مثال فایند ایکس ۲ پرو با یک نمایشگر ۱۴۴۰p جذاب و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز راهی بازار شد که وان پلاس هم در همین راستا، گوشی هوشمند وان پلاس ۸ پرو را با همین نمایشگر به بازار عرضه کرد.

با این حال شما نباید انتظار داشته باشید که وان پلاس ۹ پرو همراه با همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی که در فایند ایکس ۳ پرو استفاده خواهد شد، معرفی و روانه بازار شود. با وجود آن که وان پلاس و اوپو زیر نظر موسسه مذکور یعنی BBK کار می‌کنند اما این شرکت که تولیدکننده بزرگ دیگری به نام ویوو را هم زیر نظر خود اداره می‌کند، در سر و سامان بخشیدن به بازار از حیله‌های متفاوتی بهره می‌برد.

برای مثال در سالیان اخیر، بهترین دوربین‌ها همیشه به پرچم‌داران اوپو و ویوو تعلق داشته‌اند و وان پلاس معمولاً با دوربین‌های ضعیف‌تری به دست مشتریان می‌رسد. در واقع این اقدام BBK برای اطمینان خاطر از سیاست پول در برابر ارزش به کار گرفته می‌شود. با توجه به این که این بار تیم تحقیق و توسعه وان پلاس با تاسیسات اوپو همکاری نزدیکی داشت،‌ انتظار می‌رفت که ورق در وان پلاس ۹ پرو برگردد اما با توجه به مشخصاتی که از این گوشی هوشمند فاش شده است، گویا BBK از همان روش چند سال اخیر و معمول خود بهره خواهد برد.

مشخصات احتمالی وان پلاس ۹ پرو

  • نمایشگر: ۶.۷ اینچی OLED با نرخ پویای ۱۲۰ هرتز؛ استفاده از فناوری LTPO
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸ با مودم ادغام شده کوالکام X60 5G
  • رم و حافظه داخلی: مدل پایه احتمالاً دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.
  • دوربین: لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 از برند Hasselblad؛ لنز ۶۴ مگاپیکسلی فوق عریض با دریچه دیافراگم f/2.2، با قابلیت بزرگنمایی ۳.۳ برابری
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ: نرخ شارژ سریع ۶۰ واتی

همان‌طور که قابل مشاهده است، وان پلاس احتمالاً در پرچم‌دار جدید خود از دوربین ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که سامسونگ معمولاً در نسخه‌های ضعیف‌تر سری‌های S و A خود از آن‌ها بهره می‌گیرد. به غیر از این دو دوربین در حال حاضر منبع افشای جزئیات به لنز دیگری اشاره نکرده است. در حقیقت عدم اشاره به دوربین تله‌فتو می‌تواند به معنای این باشد که دوربین ۶۴ مگاپیکسلی همانند گلکسی S21 و گلکسی S21+ سامسونگ، وظیفه بزرگنمایی را به عهده خواهد داشت.

oneplus-9

مقایسه مشخصات دوربین‌های احتمالی این دستگاه با گزارشاتی که به دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی دوگانه شخصی‌سازی شده سونی IMX766 روی اوپو فایند ایکس ۳ پرو اشاره می‌کردند، به تنهایی باری دیگر به شما اثبات می‌کند که بخش دوربین در سری پرچم‌داران وان پلاس هرگز در مرکز توجه قرار نداشته است.

از سوی دیگر گزارش‌های غیررسمی به یک دوربین تله‌فتو ۸ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی ۳ برابری اشاره کرده‌اند. بنابراین باید تنها منتظر باقی ماند و به شایعات گوش سپرد تا به نکته قابل توجهی دست یافت. Techmaniacs از دیگر منابعی هستند که ادعا می‌کنند به سه عدد از گوشی‌های سری وان پلاس ۹ دسرسی دارند.

وان پلاس ۹E می‌تواند باتری بزرگی داشته باشد

از طرف دیگر هر چه پیش می‌رویم، گزارش‌های غیررسمی جذاب‌تر می‌شوند. در ادامه ذکر شده است که احتمالاً شاهد یک مدل مرموز به نام وان پلاس ۹E نیز باشیم که از سخت‌افزار جذابی بهره می‌برد. اگر شرکت وان پلاس بتواند قیمت مناسبی روی این مدل اتخاذ کند، مسلماً خریداران محصولاتی مانند وان پلاس نورد، روی خوشی به این تولیدکننده نشان خواهند داد.

مشخصات احتمالی وان پلاس ۹E

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون ۶۹۰ کوالکام
  • رم و حافظه داخلی: ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین: لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7؛ لنز ثانویه فوق عریض ۸ مگاپیکسلی
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

همان‌گونه که از تیتر این بخش مشخص است، قسمت آخر یعنی باتری وان پلاس ۹E توانسته است توجه ما را جلب کند. این دستگاه می‌تواند با ارائه همین ظرفیت باتری قابل توجه، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و یک نمایشگر ۱۰۸۰p به خوبی در بازار بدرخشد. ظاهراً وان پلاس ۹E، وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو مدتی بعد از عرضه سری اوپو فایند ایکس ۳ معرفی شوند. ما تا آن زمان، تمام شایعات موجود و البته اعلامیه‌های رسمی سازندگان را به اطلاع شما خواهیم رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید