تمام مشخصات سامسونگ گلکسی A72 فاش شد - تکفارس 
تمام مشخصات سامسونگ گلکسی A72 فاش شد - تکفارس 
تمام مشخصات سامسونگ گلکسی A72 فاش شد - تکفارس 

تمام مشخصات سامسونگ گلکسی A72 فاش شد

مهدی ملکی
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 20:30
سامسونگ گلکسی A72

پس از معرفی از گلکسی A32 5G در ماه گذشته، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد رونمایی از یک گوشی هوشمند اقتصادی دیگر به نام گلکسی A72 داشته باشد. این محصول در چند روز گذشته مرکز توجه منابع خبری غیررسمی بوده است و حال به لطف Win Future ما تقریباً همه چیز را درباره آن می‌دانیم.

گلکسی A72 از نمایشگر بزرگی بهره خواهد برد

جدای از طراحی روزنه دوربین آشنا در محصولات سامسونگ، گلکسی A72 به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر AMOLED مجهز خواهد بود که دارای نسبت ابعاد ۲۰:۹ و رزولوشن FHD+ (۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل) است. در زیر این نمایشگر عظیم، یک حسگر تشخیص اثر انگشت نوری نیز جا گرفته است.

گزارش‌های اخیر اشاره کرده بودند که این دستگاه به نرخ تازه‌سازی نمایشگر ۹۰ هرتز مجهز خواهد بود اما Win Future این موضوع را تایید نمی‌کند و اشاره‌ای به آن ندارد. جدای از این ظاهراً‌ شاهد استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهیم بود که از نرخ شارژ سریع قابل قبولی بهره خواهد برد که البته از طریق یک درگاه USB-C صورت می‌پذیرد. صحبت به درگاه‌ها کشیده شد؛ اگر از طرفداران جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستید، باید اشاره کرد که سامسونگ در این محصول به استفاده از آن ادامه خواهد داد.

البته هیچ‌کدام از این موارد بدون وجود یک پردازنده خوب، مناسب عمل نخواهند کرد؛ سامسونگ در طراحی گلکسی A72 از یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۷۲۰G ۸ هسته بهره برده است که پیش‌تر شاهد استفاده از آن درون پوکو M2 پرو و اوپو رنو ۵ بوده‌ایم. با توجه به پیکربندی حافظه داخلی، کاربران می‌توانند نسخه دارای رم ۶ الی ۸ گیگابایت را انتخاب کنند. محصول قبلی این سری به حافظه داخلی پایه ۱۲۸ گیگابایت مجهز بود که بعدها به وسیله نسخه ۲۵۶ گیگابایتی، طیف بیشتری را پوشش داد. به هر حال اگر خبر از عرضه این دو مدل باشد، هر دو به درگاه کارت میکرو SD مجهز خواهند بود.

آیا گلکسی A72 از شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد؟

در قسمت ارتباطات، می‌توان گفت که این دستگاه از شبکه ۴G پشتیبانی خواهد کرد. گزارش‌های قبلی به احتمال وجود یک نسخه ۵G نیز اشاره کرده بودند اما منبع فعلی یعنی Win Future و البته کاربر توییتر مکس جمبور هر دو اعلام کرده‌اند که این اتفاق رخ نخواهد داد؛ بنابراین این دستگاه احتمالاً به عنوان بهترین محصول اقتصادی ۵G بازار شناخته نخواهد شد.

سامسونگ گلکسی A72

دیگر بخش‌های این گزارش به وجود استاندارد مقاوم در برابر آب IP67 و البته استاندارد گرد و غبار، قاب پشت پلاستیک و استفاده پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری وان UI 3 سامسونگ اشاره می‌کند.

قاب دور محصول نیز پلاستیک خواهد بود و دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا در کناره سمت راست دستگاه قرار خواهند گرفت. استفاده از بلندگو در قسمت زیرین گلکسی A72 نیز بسیار محتمل و معمول است اما بعید به نظر می‌رسد که شاهد بلندگوهای استریو باشیم.

مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی A72

کاربران در قسمت پشت دستگاه یاد شده شاهد ماژول دوربین چهارگانه و در قسمت جلو شاهد استفاده از یک دوربین سلفی قدرتمند خواهند بود. دوربین‌ها امروزه یکی از مهم‌ترین جنبه‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند و گویا سامسونگ نیز در این زمینه هیچ کم و کاستی نگذاشته است.

دوربین اصلی این دستگاه یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود که از فناوری Pixel Binnig جهت تصویربرداری پرجزئیات‌تر و البته بهتر استفاده خواهد کرد. رزولوشن پیش‌فرض تصویرهای این دوربین در حدود ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود. افزون بر این سامسونگ از یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی، فلش LED در قسمت پشت و یک دوربین حیرت‌انگیز ۳۲ مگاپیکسلی در قسمت جلوی دستگاه استفاده کرده است.

لنز تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی که سامسونگ در نسخه پیشین این سری یعنی گلکسی A71 استفاده کرده بود، اکنون با یک لنز تله‌فتو جهت بزرگنمایی ۲ برابری جایگزین شده است؛ در واقع این لنز قادر به بهبود رزولوشن تا حدود ۸ مگاپیکسل است. خود وب‌سایت Win Future در رابطه با اطلاعات در دسترس دوربین اعلام کرده که شاهد برخی مغایرت‌ها بوده است؛ بنابراین شاید بهتر باشد که این جزئیات را کاملاً قطعی در نظر نگیرید.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی A72

انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی A72 در اواخر ماه فوریه سال جاری میلادی یا حداکثر اوایل مارس در کنار دیگر محصولات اقتصادی این خانواده از جمله گلکسی A52 و گلکسی A52 5G رونمایی شود.

فروش و عرضه احتمالاً مدتی بعد از رونمایی در اروپا آغاز شود و با توجه به ادعای منبع، انتظار می‌رود که شاهد برچسب قیمت ۴۴۹ یورویی برای نسخه دارای رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و برچسب قیمت ۵۰۹ یورویی برای نسخه دارای رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت باشیم. رندرهای فاش شده تا به این‌جا نشان داده‌اند که حداقل چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش در دسترس قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید