استفاده گوگل از قوانین جدید اپل در به‌روزرسانی جدید یوتیوب - تکفارس 
استفاده گوگل از قوانین جدید اپل در به‌روزرسانی جدید یوتیوب - تکفارس 
استفاده گوگل از قوانین جدید اپل در به‌روزرسانی جدید یوتیوب - تکفارس 

استفاده گوگل از قوانین جدید اپل در به‌روزرسانی جدید یوتیوب

مهدی ملکی
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 19:30
یوتیوب گوگل

براساس گزارش وب‌سایت ۹to5Google، شرکت گوگل اولین به‌روزرسانی مهم نسخه iOS اپلیکیشن یوتیوب خود را از زمان ماه دسامبر سال میلادی گذاشته برای عرضه در نظر گرفته است. با وجود آن که برخی از شایعات اشاره می‌کردند که گوگل به دلیل امتناع از برچسب‌های ایمنی اپل به‌روزرسانی مهمی برای نسخه iOS اپلیکیشن‌های خود از جمله جیمیل، داکس، سرچ و فتوز منتشر نمی‌کند، این غول فناوری همه آن‌ها را به صورت صریح تکذیب کرده است.

گوگل در تاریخ ۲۳ دی‌ماه سال جاری (۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) به صورت رسمی تایید کرد که به محض آماده شدن به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌های خود، از برچسب‌های لازم استفاده خواهد کرد:

به محض به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های iOS گوگل با ویژگی‌های جدید یا رفع باگ‌ها، شما به‌روزرسانی جدیدی را نیز در صفحه ما مشاهده خواهید کرد که این بار جزئیات جدید ایمنی اپلیکیشن‌ها نیز در آن لحاظ خواهند شد. این برچسب‌ها مقدار حداکثر داده‌هایی که می‌توانند جمع‌آوری شوند را نشان خواهند داد؛ به این معنا که آمار شامل استفاده از تمام ویژگی‌های هر اپلیکیشن می‌شوند. اطلاعاتی که شما برای گوگل مهیا می‌کنید، در جهت ارائه خدمات بهتر برایتان استفاده می‌شوند و شما همیشه قادر هستید که تنظیمات حریم خصوصی خود را با بازدید تنظیمات حساب گوگل یا حتی اقدام مستقیم از طریق اپلیکیشن‌های iOS گوگل، تغییر دهید.

اپل مدتی پیش تمام شرکت‌ها را موظف کرد که پس از تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۹۹ (۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی) از برچسب‌های حریم شخصی استفاده کنند؛ البته اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور که پیش از این تاریخ منتشر شده‌اند، می‌توانند با یک به‌روزرسانی به مقررات جدید اپل عمل کنند. جدای از یوتیوب که خبر به‌روزرسانی آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود، استیدیا (Stadia)، Authenticator، ترنسلیت و کلاس‌روم (Class Room) مدتی پیش به‌روزرسانی iOS مذکور را دریافت کردند.

در حال حاضر گوگل هیچ واکنش رسمی به زمان انتشار به‌روزرسانی مورد نیاز اپلیکیشن‌های دیگر خود از جمله جیمیل، سرچ، داکس و فتوز نشان نداده است و به محض دریافت اطلاعات بیشتر، شما می‌توانید در وب‌سایت تکفارس شاهد گزارش آن باشید.

تیم کوک مدیر عامل اجرایی شرکت اپل مدتی پیش در مصاحبه با Fast Company ذکر کرد که حریم خصوصی داده‌ها اکنون همراه با تغییرات اقلیمی یکی از مهم‌ترین مشکلات بشر است. در حقیقت این مدیر اجرایی بالارده اعتقاد داد که تغییرات اقلیمی اولیت اول را دارا هستند و حریم خصوصی داده‌ها در رده دوم توجه قرار می‌گیرند. او مدتی پیش در کنفرانس بروکسل در همین خصوص، یک سخنرانی ویژه انجام داد. شما می‌توانید این سخنرانی را در این صفحه مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید