گوگل ویژگی جدیدی به موتور جست‌وجوی خود اضافه می‌کند - تکفارس 
گوگل ویژگی جدیدی به موتور جست‌وجوی خود اضافه می‌کند - تکفارس 
گوگل ویژگی جدیدی به موتور جست‌وجوی خود اضافه می‌کند - تکفارس 

گوگل ویژگی جدیدی به موتور جست‌وجوی خود اضافه می‌کند

مهدی ملکی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - 19:30
گوگل

گوگل ماه گذشته ظاهر نتایج موتور جست‌وجوی خود روی اندروید، iOS و در کل پلتفرم موبایل را تغییر داد تا خوانایی آن‌ها را آسان‌تر کند. موضوع دیگر مربوط به اطلاعات جانبی در مورد ویرویس کرونا است که از مدت‌ها پیش برای نسخه رایانه‌های رومیزی در دست توسعه قرار دارد. حال این طراحی مجدد همراه با نتایج مرتبط به موسیقی، در دسترس بعضی کاربران نسخه رایانه‌های رومیزی جست‌وجوی گوگل قرار دارد.

محوریت اصلی طراحی مجدد، تمرکز روی نوار کشویی سمت چپ این موتور جست‌وجو است. این نوار که با نام Knowledge Panel شناخته می‌شود، شامل برخی از توضیحات و موارد مربوط به هر جست‌وجو است. برای مثال با جست‌وجوی نام یک آلبوم موسیقی، تصویر جلد آن در این قسمت به نمایش در می‌آید. در قسمت پایین آن دسته‌بندی‌های زیرمجموعه مانند بررسی کلی، شنیدن آن و ویدیوهای منتخب ظاهر می‌شوند که شما می‌توانید با کلیک روی هر گزینه، به محتویاتشان دسترس پیدا کنید. افزون بر این موارد، اکنون دکمه اشتراک گذاری نیز به همین قسمت منتقل شده است.

جدای از موارد دیگر، گوگل اکنون سعی دارد که تمام اطلاعات مورد نیاز را در دو ستون اصلی نمایش دهد. بنابراین علاوه بر نوار سمت چپ، نوار سمت راست هم به قوت خود باقی است و می‌توان تیترهای «گوش دادن» و «درباره» را در آن مشاهده کرد و به توضیحات معتبر وب‌سایت ویکی پدیا هم دسترس داشت. زیر مجموعه‌های موجود در نوار کناری که اکنون دارای هیچ مضمون و رنگ به خصوصی نیست، تغییرات زیادی را میزبان بوده است و ظاهراً گوگل قصد دارد که با جلوگیری از تراکم زیاد موضوعات، به کاربران در یافتن موضوع مورد نظرشان کمک کند. برخی از آهنگ‌ها نیز ویژگی‌های متفاوتی در این بخش دارند. مثلاً می‌توان به گزینه «ترانه‌های دیگر» و «بررسی» اشاره کرد. در واقع گوگل قصد دارد که با در دسترس قرار دادن این ویژگی‌ها، جلوی جست‌وجوی دستی را بگیرد.

گوگل

با پیش رفتن زمان، این ویژگی‌ها برای کاربران بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند. در حقیقت این ویژگی در حال حاضر برای برخی افراد در دسترس قرار گرفته تا نحوه بازخوردشان را جمع‌آوری کند. با وجود آن که این قابلیت پیش از این هم قبل از همه‌گیری بیماری کرونا در دسترس قرار گرفته بود اما به نظر می‌رسد که حتی پس از عرضه عمومی، تنها برای جست‌وجوهای مربوط به موسیقی در دسترس قرار بگیرد و کاربران هنگام جست‌وجو در مورد شکل‌های دیگر رسانه، افراد، مکان‌ها و البته اخبار، باری دیگر طراحی قدیمی و مرسوم را مشاهده کنند.

این شرکت مدتی پیش ویژگی جدیدی به نام «درباره این نتیجه» را نیز به موتور جست‌وجوی خود اضافه کرد. در حقیقت این قابلیت که با نام «درباره این نتیجه» شناخته می‌شود، به نتایج جست‌وجو یک فهرست اضافه می‌کند که کاربر با انتخاب آن می‌تواند به جزئیاتی دست یابد که توسط ویکی‌پدیا درباره آن نتیجه فراهم شده است. این موضوع کمک می‌کند که کاربران با وب‌سایت‌هایی که نمی‌شناسند آشنایی پیدا کنند و با توجه به هدف خود، به انتخاب وب‌سایت‌ها بپردازند.

برای دست‌یابی به این گزینه تنها کافی است که روی آیکون «سه نقطه» در گوشه سمت راست هر نتیجه ضربه بزنید. در نتیجه یک مطلب کوتاه در مورد آن وب‌سایت نمایش داده می‌شود. این مطلب براساس جدید‌ترین و معتبرترین اطلاعات جمع‌آوری شده است و شما می‌توانید در این‌باره مطمئن باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید