توسعه ردیاب آپنه خواب مجهز به رادار توسط آمازون - تکفارس 
توسعه ردیاب آپنه خواب مجهز به رادار توسط آمازون - تکفارس 
توسعه ردیاب آپنه خواب مجهز به رادار توسط آمازون - تکفارس 

توسعه ردیاب آپنه خواب مجهز به رادار توسط آمازون

حامد شهرزاد
۱۸ دی ۱۳۹۹ - 08:30
acastro

بر اساس گزارش جدید بیزینس اینسایدر، شرکت آمازون در حال ساخت دستگاه جدید الکسا است که می‌تواند علائم آپنه خواب را با استفاده از رادار ردیابی و کنترل کند. گفته می‌شود الکسای جدید، دستگاهی به‌اندازه کف دست برای قرارگیری روی یک صفحه کنار تخت و استفاده از رادار موج میلی‌متر است و برای ردیابی تنفس شما طراحی شده است و مراقب وقفه‌های مرتبط با اختلال خواب آپنه را تشخیص می‌دهد.

ایده استفاده از رادار برای نظارت بر خواب چیز جدیدی نیست و حداقل یک شرکت مطرح دیگر سعی در تجاری‌سازی این فناوری داشته است. با بازگشت به سال ۲۰۱۴، نینتندو دستگاهی «غیر پوشیدنی» را معرفی کرد که می‌تواند خواب را از طریق امواج رادیویی ردیابی کند. با این حال، کمتر از دو سال بعد نینتندو گفت که اطمینان ندارد این دستگاه بتواند به یک محصول مناسب تبدیل شود و هرگز عرضه نشد. ماه گذشته همچنین شاهد بودیم که وان پلاس تلفن مفهومی جدیدی را معرفی کرد که از رادار mmWave برای نظارت بر تنفس استفاده می‌کرد.

آمازون قصد دارد از فناوری یادگیری ماشین و ابری خود برای درک سایر اختلالات خواب فراتر از آپنه خواب استفاده کند

پروژه آمازون ظاهراً با نام رمز «برامس» با الهام از نام آهنگساز آلمانی لالایی در حال توسعه است و کار یک تیم داخلی آمازون است که طی یک سال گذشته ساخته شده است. به گزارش بیزینس اینسایدر، این دستگاه در شکل فعلی خود شبیه «یک پد شش‌ضلعی ایستاده متصل به یک پایه سیم فلزی» است. گزارش شده است که علاوه بر تشخیص آپنه خواب، آمازون قصد دارد از فناوری یادگیری ماشین و ابری خود برای درک سایر اختلالات خواب فراتر از آپنه خواب استفاده کند.

Amazon

برامس جدیدترین تلاش آمازون در زمینه فناوری مربوط به سلامت است

آمازون از اظهار نظر در مورد وجود این پروژه برای بیزینس اینسایدر خودداری کرد و سخنگوی این شرکت بلافاصله در دسترس نبود تا به درخواست The Verge برای این اظهار نظر پاسخ دهد.

در صورت دقیق بودن گزارش، برامس نشان‌دهنده جدیدترین تلاش آمازون در زمینه فناوری مربوط به سلامت است. سال گذشته این شرکت ردیاب تناسب اندام هیلو خود را منتشر کرد که یک دستگاه پوشیدنی ۹۹٫۹۹ دلاری بود که بدن و صدای فرد را اسکن می‌کرد و برای کمک به شما در بهبود سلامت خود طراحی شده بود. آمازون تأکید کرده است که هیلو یک وسیله پزشکی نیست. این شرکت همچنین خدمات داروسازی را برای تحویل داروهای تجویزی راه‌اندازی کرده است.

در این مرحله، فهرست کردن اشیایی که آمازون سعی نکرده است دستیار صوتی خود را در آن‌ها ایجاد کند تقریباً آسان‌تر است. در طول چند سال گذشته الکسا در همه موارد از بلندگوها (بدیهی است) گرفته تا عینک، انگشترها و حتی مایکروویو ظاهر شده است. به‌زودی ممکن است بتوانیم ردیاب خواب را به آن لیست اضافه کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید