بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 
بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 
بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری

آرمین مکاری
برترین‌ها، مقالات ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - 09:00
گوشی‌های برتر ۲۰۲۰

در این مقاله، ما قصد داریم گوشی‌های سال ۲۰۲۰ که در آزمایشات مختلف، بیشترین دوام باتری را داشته‌اند بررسی کنیم. این گوشی‌ها را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم: دسته اول مربوط به گوشی‌های پیشرفته و پرچمدار است، در حالی که دسته دوم به دستگاه‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده تعلق دارد. گوشی‌های ارزان‌قیمت ممکن است از تراشه‌های سریع و دوربین‌های سطح‌ۤبالایی برخوردار نباشند، اما از نظر عمر باتری عملکرد بسیار خوبی دارند. توجه داشته باشید که این رتبه‌بندی را برای استفاده این گوشی‌ها با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز در نظر گرفته‌ایم. نرخ تازه‌سازی بالاتر، به‌طور قابل‌توجهی بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد.

در ابتدا ۵ گوشی پرچمدار‌ لیست را بررسی می‌کنیم:

۵) آیفون ۱۲ پرو مکس (۳۶۸۷ میلی‌آمپر)

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

وب‌گردی: ۱۴ ساعت و ۶ دقیقه

اجرای ویدئو: ۸ ساعت و ۳۷ دقیقه

اجرای بازی‌ها: ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه

علی‌رغم اینکه آیفون ۱۲ پرو مکس باتری کوچک‌تری از ۱۱ پرو مکس دارد، نتایج آزمایش باتری این گوشی تقریباً برابر با آن است. تنها نقطه‌ضعف قابل توجه آیفون ۱۲ پرو مکس عملکرد ضعیف آن در تست اجرای بازی‌های سه‌بعدی است، بنابراین نمی‌توانیم این گوشی را برای اجرای طولانی‌مدت بازی‌ها توصیه کنیم. اما در استفاده از رسانه‌های اجتماعی، وب‌گردی و پخش ویدئو، باتری آن عملکرد خوبی ارائه می‌دهد و حتی در تست وب‌گردی از آیفون ۱۱ پرو مکس نیز پیشی می‌گیرد.

سیستم‌عامل iOS بسیار کارآمد عمل کرده است و حتی با وجود باتری کوچک‌تر، آیفون ۱۲ پرو مکس می‌تواند با نسخه سال گذشته آن در بیشتر موارد یکسان باشد. در مورد نتایج تست اجرای بازی، این عملکرد ضعیف ممکن است ارتباطی با تراشه جدید A14 Bionic داشته باشد که نیاز به بازی‌های بهینه‌شده مخصوص آن دارد. هنوز نتوانسته‌ایم ببینیم که آیا این مشکل در نهایت از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابل حل است یا خیر. در هرحال برای افرادی که گیمر نیستند نگرانی‌ای وجود ندارد.

۴) سامسونگ گلکسی S20 و +S20 (4000 و ۴۵۰۰ میلی‌آمپر)

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

وب‌گردی: ۱۲ ساعت و ۴۰ دقیقه برای +S20 و ۱۲ ساعت و ۲۰ دقیقه برای S20

اجرای ویدئو: ۹ ساعت و ۵۳ دقیقه برای +S20 و ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه برای S20

اجرای بازی‌ها: ۸ ساعت و  ۲۶ دقیقه برای +S20 و ۷ ساعت و ۴۳ دقیقه برای S20

سامسونگ موفق شده است باتری‌ بزرگی را در این دو گوشی‌ تعبیه کند و این امر در رتبه‌بندی باتری پرچمداران منعکس شده است. در مقایسه با آیفون‌ها، سری گلکسی S20 یکی از بادوام‌ترین گوشی‌ها هنگام پخش ویدئو است. بنابراین اگر تعداد زیادی فیلم با گوشی خود تماشا می‌کنید، قطعاً باید این سری را در انتخاب‌های خود داشته باشید.

۳) وان‌پلاس ۸ (۴۳۰۰ میلی‌آمپر)

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

وب‌گردی: ۱۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

اجرای ویدئو: ۹ ساعت و ۳۷ دقیقه

اجرای بازی‌ها: ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه

وان‌پلاس ۸ با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ خود، قیمت مقرون به‌صرفه‌تری از سایر پرچمدارهای موجود در این لیست دارد و با باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری بزرگ آن، مهم نیست فیلم تماشا کنید یا بازی کنید و در اینترنت بگردید، قطعاً از آن به راحتی استفاده خواهید کرد.

۲) سامسونگ گلکسی S20 الترا (۵۰۰۰ میلی‌آمپر)

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

وب‌گردی: ۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقه

اجرای ویدئو: ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه

اجرای بازی‌ها: ۹ ساعت و ۱۲ دقیقه

گلکسی S20 الترا دارای بزرگ‌ترین باتری در بین پرچمداران سال ۲۰۲۰ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر است. می‌توان گفت که پرچمدار سامسونگ در همه‌ی زمینه‌ها و به‌خصوص در پخش فیلم، عملکردی عالی دارد.

۱) شیائومی می ۱۰ پرو (۴۵۰۰ میلی‌آمپر)

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

وب‌گردی: ۱۴ ساعت و ۱۲ دقیقه

اجرای ویدئو: ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

اجرای بازی‌ها: ۱۰ ساعت

بادوام‌ترین گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۰ طبق آزمایشات انجام‌شده، شیائومی می ۱۰ پرو است. شیائومی در چند سال گذشته حضور جهانی خود را گسترش داده است، اما هنوز گوشی‌های این برند چینی در ایالات‌متحده فروخته نمی‌شوند. البته کاربران سایر کشورها می‌توانند با می ۱۰ پرو، عمر شگفت‌انگیز باتری آن را تجربه کنند. سه عامل نگهداری شارژ این گوشی، باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپری، تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و در آخر، رابط‌کاربری بهینه MIUI است که باعث عملکرد چشمگیر باتری این گوشی می‌شود.

گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۰ با بهترین باتری‌ها را بررسی کردیم. حال، نوبت آن است که به گوشی‌های میان‌رده بپردازیم:

۳) موتورولا وان فیوژن پلاس (۵۰۰۰ میلی‌آمپر)

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

وب‌گردی: ۱۴ ساعت و ۵۱ دقیقه

اجرای ویدئو: ۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه

اجرای بازی‌ها: ۱۲ ساعت و ۳۹ دقیقه

در حوزه گوشی‌های ارزان‌قیمت، موتورولا وان فیوژن پلاس قطعاً ارزش بررسی را دارد. علاوه بر نگهداری طولانی شارژ به لطف باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن، عملکرد روان گوشی، دوربین سلفی پاپ آپ و چهار سنسور دوربین در پشت، تجربه خوبی از این گوشی ارائه می‌دهند.

۲) سامسونگ گلکسی A21s (۵۰۰۰ میلی‌آمپر)

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

وب‌گردی: ۱۵ ساعت و ۳۵ دقیقه

اجرای ویدئو: ۱۱ ساعت و ۹ دقیقه

اجرای بازی‌ها: ۷ ساعت و ۴۸ دقیقه

این گوشی مقرون به صرفه سامسونگ، دوام باتری بسیار عالی‌ای دارد و از طراحی مدرن و ساده‌ای بهره می‌برد. دوربین سلفی گلکسی A21s، به همراه دوربین اصلی و لنز فوق‌عریض، عکس‌های چشمگیری را در شرایط نوری مناسب می‌گیرند.

۱) موتورولا G8 پاور (۴۰۰۰ میلی‌آمپر)

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از نظر عمر باتری - تکفارس 

وب‌گردی: ۱۵ ساعت و ۵۴ دقیقه

اجرای ویدئو: ۸ ساعت و ۵۵ دقیقه

اجرای بازی‌ها: ۱۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

برنده رتبه‌بندی کلی عمر باتری گوشی‌های ۲۰۲۰، موتورولا جی۸ پاور است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵، باعث می‌شود تا این گوشی هوشمند در رقابت بین بادوام‌ترین باتری‌ها حکومت کند. به‌طوری که درصورت استفاده متوسط از آن، می‌توانید انتظار ۳ روز نگهداری شارژ را داشته باشید.

در آخر، اگر استفاده زیادی از گوشی هوشمند خود دارید و عمر باتری آن اهمیت زیادی برای شما دارد، می‌توانید گوشی موردنظر خود را از لیست بالا انتخاب کنید. البته درنظر داشته باشید که باتری گوشی‌ها به‌مرور دچار استهلاک می‌شود و قطعاً طی مدتی، عمر باتری آن کاهش خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید