آیپد پرو ۲۰۲۱ ممکن است از ۵G و موج میلی‌متری پشتیبانی کند - تکفارس 
آیپد پرو ۲۰۲۱ ممکن است از ۵G و موج میلی‌متری پشتیبانی کند - تکفارس 
آیپد پرو ۲۰۲۱ ممکن است از ۵G و موج میلی‌متری پشتیبانی کند - تکفارس 

آیپد پرو ۲۰۲۱ ممکن است از ۵G و موج میلی‌متری پشتیبانی کند

مجید مهرعلی
۷ آذر ۱۳۹۹ - 08:30
آیپد پرو ۲۰۲۱ ممکن است از ۵G و موج میلی‌متری پشتیبانی کند - تکفارس 

بر اساس گزارش دیجی‌تایمز (DigiTimes) به نقل از منابع خود، مدل‌های آیپد پرو که سال آینده منتشر می‌شوند از نسل پنجم شبکه و موج میلی‌متری (mmWave) پشتیبانی می‌کنند.

بنا بر تعدادی از شایعات، اپل قصد دارد یک آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی را با صفحه‌نمایش مینی ال‌ای‌دی در سال جدید میلادی عرضه کند و ممکن است یک نسخه ۱۱ اینچی مینی ال‌ای‌دی نیز در کنار آن حضور داشته باشد. با این حال، جزئیات این محصولات هنوز در دسترس قرار نگرفته است.

با استناد به گزارشی تازه، موفقیت اپل در توسعه ماژول‌های AiP موج میلی‌متری خود برای آیفون‌های سال آینده میلادی باعث شده است که مدل‌های نسل جدید آیپد نیز شانسی برای بهره بردن از آنها داشته باشند. به گفته منبع یادشده، رضایت درونی از طراحی و توسعه صورت‌ گرفته روی ماژول‌های AiP به این معنی است که آیپد‌های سطح بالای نسل آینده که در ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند ممکن است دارای قابلیت پشتیبانی از موج میلی‌متری باشند.

اگرچه هنوز تأیید نشده است، اما تقریباً می‌توان اطمینان داشت که منظور از مدل‌های سطح بالا آیپدهای پرو هستند، زیرا قابلیت ۵G یک ویژگی سطح بالاست که هزینه تولید را افزایش می‌دهد.

موج میلی‌متری دسته‌ای از فرکانس‌های نسل پنجم شبکه هستند که برای مسافت‌های کوتاه سرعت‌های بسیار سریع را امکان‌پذیر می‌کنند و بیشتری برای محیط‌های شهری و فشرده مناسب هستند. در مقام مقایسه فرکانس‌های زیر ۶GHz نسل پنجم شبکه دارای سرعت کمتری نسبت به موج میلی‌متری هستند، اما سیگنال آنها مسافت‌های طولانی‌تری را طی می‌کند که بیشتر برای مناطق خارج از شهر و روستایی مناسب هستند. مدل‌های آیفون‌ ۱۲ در آمریکای شمالی انحصاراً از موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند، اما ممکن است که سری سال آینده شاهد گستره وسیع‌تری از فناوری باشد.

بنا بر منبع دیجی‌تایمز، تازه‌ترین تلاش‌های اپل برای توسعه ماژول‌های AiP نشانگر آن است که این شرکت قدم دیگری در راستای توسعه ماژول‌های RF-FEM در داخل خانه برداشته است که هدف نهایی آن خودکفایی در تأمین مودم‌های موردنیاز خویش است.

تحلیلگر حوزه اپل مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، ادعا می‌کند که این شرکت تولید نمایشگر‌های مینی ال‌ای‌دی را برای آیپد پرو از سه‌ماه چهارم ۲۰۲۰ آغاز می‌کند و انتشاری که انتظار می‌رود در نیمه اول ۲۰۲۱ صورت پذیرد. افزون بر این، دیجی‌تایمز گزارش می‌دهد که یک نسخه از آیپد پرو مجهز به مینی ال‌ای‌دی در اوایل سال جدیدی میلادی عرضه خواهد شد. سایت خبری کره‌ای ETNews نیز چنین عقیده‌ای دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید