بررسی سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس - تکفارس 
بررسی سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس - تکفارس 
بررسی سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس - تکفارس 

بررسی سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس

بررسی سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس

کهکشانی‌های S20 و S20 پلاس سامسونگ ممکن است دنگ و فنگ S20 الترا را نداشته باشند اما دارای دو مزیت اساسی هستند که عبارتند از: به اندازه‌ی الترا غول‌پیکر نیستند و اگرچه گران قیمت هستند اما همچنان به گران قیمتی الترای ۱۴۰۰ دلاری نیستند.

با توجه به این دو فاکتور کلیدی مهم، وقت آن است که نگاهی دقیق‌تر به S20 و S20 پلاس بیندازیم، این دو گوشی اگرچه به اندازه‌ی الترا خیلی بزرگ نیستند اما دستگاه‌هایی هستند که به احتمال زیاد می‌توانند در جیب افراد بسیار زیادی جای بگیرند.

نخست، موارد زیر تفاوت‌های عمده بین پرچمداران S20 الترا و دو مدل دیگر است:

  • S20 الترا دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است، در حالی که سنسورهای اصلی دو مدل دیگر ۱۲ مگاپیکسلی هستند.
  • S20 الترا دارای بزرگنمایی ۱۰۰ برابری فضایی است، در حالی که S20 و S20 پلاس دارای حداکثر بزرگنمایی ۳۰ برابری هستند.
  • اندازه‌ی صفحه نمایش S20 الترا ۶.۹ اینچ است اما S20 پلاس دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی و S20 نمایشگری ۶.۲ اینچی دارد.
  • S20 الترا دارای باتری غول‌پیکر ۵ هزار میلی آمپر ساعتی است، در حالی که مدل‌های دیگر دارای باتری‌های کوچکتری هستند. گلکسی S20 پلاس دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و S20 هم دارای باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی است.
  • S20 الترا و S20 پلاس از شبکه ارتباطات ۵G mmWave پشتیبانی می‌کنند در حالیکه S20 از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند.

جدای از تفاوت‌های اندک، هر سه گوشی دارای پردازنده‌ی یکسان و میزان ذخیره‌سازی داخلی یکسان هستند و همچنین از همان گزینه‌ی عالی نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رابط کاربری یکسانی نیز برخوردار بوده و تفاوت‌ها، بیشتر به کاهش اندازه ابعاد گوشی و قابلیت‌های زوم مربوط می‌شوند.

همان‌طور که حدس می‌زدیم، کهکشانی‌های S20 و S20 پلاس را دستگاه‌هایی پُر ابهت یافتیم. یکی از ویژگی‌هایی که بیش از هر چیز دیگر ما را تحت تاثیر قرار داد، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز صفحه نمایش آن است که همه چیز را به طور نرم و روان اجرا می‌کند. اگر شما نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یتصویر را در سری S20 امتحان کنید، دیگر بازگشتن به استفاده از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بسیار دشوار به نظر می‌رسد. متاسفانه ما همچنین متوجه این موضوع شدیم که این نرخ نوسازی مصرف زیاد باتری را به همراه دارد و در سری S20 تا حدود ۳۷ درصد از عمر باتری می‌کاهد.

دوربین‌ها نسبت به سری S10 تغییر کرده‌اند و اکنون می‌توانند از اکثر گوشی‌هایی که بسیار جذاب هستند، بیشتر زوم کنند و تصویرها کنتراست بیشتری دارند. با این حال، عالی نیستند، همچنین ما متوجه مسائلی همچون شارپ بودن بیش از حد و فقدان یک دوربین زوم ۲ برابری هستیم که در واقع تصاویر فوکوس زنده را کمی بدتر کرده‌ است. البته متوجه یک اشکال ناخوشایند هم در سلفی شدیم که امیدواریم سامسونگ به زودی آن را برطرف کند. به نظر ما، برخی از گزینه‌های جدید مانند ضبط ویدیوی ۸K از نظر تئوری نسبت به عملی و کاربردی، عملکرد بسیار بهتری دارند. به عنوان نمونه، فیلم‌های ۸K از نظر حجم، واقعاً حجیبم هستند، اما بدتر از این، خود گوشی‌ها هستند که قدرت کافی برای پخش آنها را بدون کم کردن نرخ فریم ندارند. حتی رایانه رومیزی که مجهز به پردازنده Intel i5 است نیز قادر به پخش فیلم‌های ۸K نیست.

این کاستی‌ها به هیچ وجه عاملی برای انصراف از خرید این گوشی‌ها نیستند و سری S20 حتی با وجود آنها باز هم کاملاً خوب هستند. گوشی‌های S20 پرچمداران اندرویدی هستند که در سال ۲۰۲۰ حتی با وجود داشتن برخی کاستی‌ها باز هم می‌درخشند. برای جزئیات بیشتر و بررسی کامل دو گوشی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

بررسی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس

نخستین باری که یک گوشی هوشمند با صفحه‌ نمایش آمولد (AMOLED) را به یاد می‌آوریم، گوشی سامسونگ ویو (Samsung Wave) و در سال ۲۰۱۰ بود که ما تحت تأثیر فناوری جدید قرار گرفتیم. در آن زمان، آن دستگاه یک صفحه نمایش ۳٫۳ اینچی داشت که مطابق با استانداردهای امروزی بسیار کوچک به نظر می‌رسد و یکی از نکاتی که درباره‌ی آن صفحه نمایش‌ها در خاطر داریم، که اگرچه مربوط به زمان گذشته است، اما هنوز هم اندکی پا برجاست، مربوط به ته رنگ سبزی است که به طور کاملا محسوس قابل مشاهده بود. در چند سال اخیر سامسونگ در فناوری آمولد واقعا مهارت کسب کرده است و اکنون صفحه نمایش‌های آن دارای رنگ‌های غنی و پر جنب و جوش هستند و تعادل بسیار خوبی در دامنه‌ی رنگ‌های RGB دارند.

صفحه نمایش‌های سری S20 در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرند: آن‌ها فقط یک حفره‌ی ریز دارند که اگر آن را نادیده بگیریم، تقریباً کاملاً بدون بریدگی در حاشیه‌ی دور صفحه نمایش هستند. از بین این دو گوشی، S20 پلاس بزرگتر است و نمایشگر آن دارای قطر ۶.۷ اینچی است، در حالیکه S20 ابعاد جمع و جورتری دارد و نمایشگر آن ۶.۲ اینچ است. این روزها، شما همچنین باید مشخصات نسبت ابعاد صفحه نمایش آن گوشی‌ها را نیز در نظر بگیرید که در سری S سامسونگ از نسبت ۲۰ به ۹ استفاده شده و به این معنی است که نمایشگرها باریک‌تر و بسیار درازتر هستند. چند سال پیش، تبلت‌هایی با صفحه نمایش ۷ اینچی را شاهد بودیم، اما آنها بیشتر یک ابعاد مربعی شکل داشتند و به همین دلیل برای مقایسه‌ی این دو، ممکن است فقط نگاه کردن به اندازه‌ی قطر دستگاه گمراه‌کننده باشد.

با این حال، در سال ۲۰۲۰ موضوع مهم، دیگر مربوط به رنگ نیست بلکه گزینه‌ی جدید نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بوده و به این معنی است که نوسازی صفحه نمایش گوشی در هر ثانیه ۱۲۰ بار انجام می‌شود و این مقدار دقیقا دو برابر سرعت نوسازی ۶۰ هرتز است که در فناوری سنتی از آن استفاده می‌گردد. علت این که گوشی‌ها به طور پیش‌فرض با نرخ سرعت ۶۰ هرتز کار می‌کنند فقط به خاطر حفظ شارژدهی مقدار برق باتری است که در هنگام استفاده از سرعت ۱۲۰ هرتز توان بسیار بیشتری از باتری کشیده می‌شود و به اصطلاح شارز باتری خیلی زودتر خالی می‌شود (برای دیدن فشار بیشتری که در ۱۲۰ هرتز روی باتری اعمال می‌شود، به بخش «دوام باتری» در انتهای همین مقاله مراجعه نمایید). اما اگر به طور کامل به دوام شارژ باتری احتیاج ندارید، بی‌درنگ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کنید اما فراموش نکنید که ممکن است حتی فقط با یک بار استفاده از نرخ سرعت نوسازی ۱۲۰ هرتز، به خاطر نرم بودن اجرای اسکرول و نمایش بسیار روان ویدئوها، دیگر هرگز راضی نشوید از سرعت ۶۰ هرتز استفاده کنید.

کیفیت و اندازه‌گیری‌های صفحه نمایش

نام و مدل گوشی

حداکثر روشنایی

بیشتر بهتر است

حداقل روشنایی

کمتر بهتر است

 

کنتراست

هرچه بالاتر باشد بهتر است

 

 

درجه رنگ

(کلوین)

گاموت

(محدوده رنگ)

مقیاس رنگ

(کمتر بهتر است)

مقیاس خاکستری

(کمتر بهتر است)

سامسونگ گلکسی S20

۷۰۶
(عالی)
۱٫۴
(عالی)
غیر قابل اندازه‌گیری
(عالی)
۶۹۴۲
(عالی)
۲٫۰۶۲٫۸۸
(خوب)
۵٫۴۲
(متوسط)
سامسونگ گلکسی S20۷۳۳
(عالی)
۱٫۵
(عالی)
غیر قابل اندازه‌گیری
(عالی)
۶۷۴۷
(عالی)
۲٫۰۴۲٫۸۱
(خوب)
۵٫۹۱
(متوسط)

سامسونگ گلکسی S10 پلاس

۷۵۳
(عالی)
۱
(عالی)
غیر قابل اندازه‌گیری
(عالی)
۶۶۳۲
(عالی)
۱٫۹۹۳٫۲۶
(خوب)
۷٫۱۲
(متوسط)

سامسونگ گلکسی S10

۶۷۴
(عالی)
۱
(عالی)
غیر قابل اندازه‌گیری
(عالی)
۶۷۰۷
(عالی)
۲٫۰۱۳٫۰۳
(خوب)
۵٫۹۷
(متوسط)

عملکرد

بررسی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس

گوشی‌های S20 و S20 پلاس برای کسانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ عرضه می‌شوند اما برای خریداران بین‌المللی از تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ که ساخت خود سامسونگ است، استفاده می‌گردد. در تجربه‌ای که ما از نسخه‌ی اگزینوس داشتیم، برای انجام یک عملکرد سریع، هر مقدار نیرو لازم باشد در دسترس قرار دارد اما این تجربه را شما هم در سال‌های گذشته داشته‌اید که رابط کاربری One UI سامسونگ نسبت به گوشی‌های سری پیکسل گوگل یا دستگاه‌های وان پلاس از نظر روان بودن، عقب‌تر بوده‌اند اما امسال این موارد با گزینه‌ی ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند و باعث می‌شود که سرانجام سامسونگ به باشگاه ممتاز گوشی‌های هوشمند «فوق‌العاده روان» وارد شود.

این گوشی‌ها واقعا که خداوندگان سرعت هستند. این موضوع برای گیمرها مهم خواهد بود که نرخ‌های فریم بهتری با این پردازنده‌های جدید خواهند داشت. متأسفانه بازی‌هایی که ما امتحان کردیم هنوز از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند.

دوربین

بررسی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس

آیا می‌دانستید سری گلکسی S20 به هیچ وجه دوربین رایج تله فوتو ندارد؟ با این وجود، این دستگاه‌ها می‌توانند از راه دور عکس‌های خوبی بگیرند. S20 و S20 پلاس دارای دوربین‌هایی به قدری مشابه هستند که کاربران تقریباً متوجه این تفاوت نمی‌شوند. شما فقط در صورت مشاهده مشخصات می‌توانید متوجه تفاوت آن‌ها شوید: S20 پلاس دارای یک دوربین «تشخیص عمق تصویر» ToF است که قرار است به ایجاد عمق بهتر چهره و پرتره کمک کند. این سنسور در گوشی گلکسی S20 وجود ندارد اما تصاویر در دو گوشی Galaxy S20 Plus و Galaxy S20 آنچنان زیاد به هم شبیه هستند که شما متوجه عدم وجود آن دوربین نخواهید شد. با این حساب، اجازه دهید نگاهی به مشخصات دوربین بیندازیم:

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری، سنسور ۱/۱٫۷ اینچی و OIS
  • دوربین دوم ۶۴ مگاپیکسلی
  • دوربین الترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین ToF عمق سنج تصویر (فقط در گلکسی S20 پلاس)

اما اگر دوربین عکس‌های عالی نگیرد، مشخصات به تنهایی معنی ندارد، بنابراین نگاهی به این عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی ها بیندازید:

نمونه‌ی عکس‌های گرفته شده با گلکسی S20

نمونه تصاویر گرفته شده با گلکسی S20

بزرگنمایی، بزرگنمایی، بزرگنمایی

و در نهایت، مشخصه‌ای همچون «زوم نجومی» ۳۰ برابری را شاهد هستیم. و اما در ادامه: S20 پلاس و S20 واقعاً لنز تله فوتو ندارند. شوکه شدید؟ ما هم همین‌طور، اما در مشخصات آن درست نوشته شده است. دوربین دوم که ۶۴ مگاپیکسل است، دارای فاصله کانونی است که تقریباً برابر دوربین واید اصلی است، بدین معنی که سامسونگ برای دستیابی به آن زوم از نرم افزار استفاده می‌کند.

این برخلاف S20 الترا است که دارای یک لنز پریسکوپ تاشوی واقعی با بزرگنمایی نوری ۴ برابری است. چنین لنزی در S20 و S20 پلاس وجود ندارد. و بله، درست است که کیفیت این عکس‌ها با S20 الترا قابل مقایسه نیست اما هنوز هم به طرز قابل توجهی بهتر از کیفیت زومی است که در آیفون‌ها یا سری پیکسل‌های گوگل بدست می‌آورید، بنابراین سامسونگ قطعاً جادویی برای تحقق آن انجام داده است.

آیا در کیفیت تصاویر پرتره بین S20 و  S20 پلاس تفاوتی وجود دارد؟

یک تفاوت فیزیکی بین ماژول دوربین در S20 و S20 پلاس این است که مدل بزرگتر، یعنی پلاس دارای سنسور تشخیص عمق میدان دید است که گوشی کوچکتر فاقد آن است. این سنسور برای ایجاد یک عمق دقیق‌تر از چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنگام گرفتن تصاویر Live Focus در جاییکه پس‌زمینه از طریق نرم افزار تار می‌شود و تعیین مرزهای دقیق بین سوژه و پس‌زمینه بسیار مهم است، باید از آن کمک بگیرید.

خُب، واقعیت این است که S20، حتی بدون برخورداری از سنسور تشخیص عمق صحنه، در این زمینه کار خود را بسیار خوب انجام می‌دهد. ما هیچ تفاوت معناداری در کیفیت تصاویر Live Focus مشاهده نکردیم و در عکس‌های بالا می‌توانید یک نمونه را ببینید که در آن، هر دو گوشی عکس بسیار مشابهی را ثبت کرده‌اند.

دوربین سلفی

هر دو گوشی روی صفحه نمایش خود، یک حفره ظریف برای دوربین سلفی با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسلی دارند. اکثر عکس‌ها گرچه دقیق و جذاب به نظر می‌رسند اما به طرز شگفت‌آوری تحت‌تاثیر یک اشکال عجیب قرار می‌گیرند که به طور تصادفی قسمت‌های مرکزی یک تصویر دچار تاری یا محو شدگی شده و عکس را خراب می‌کند. ما نمی‌دانیم که چه عواملی باعث این امر شده است، اما بخش بزرگی از سلفی‌های ما توسط این اشکال خراب شده‌اند. به نظر می‌رسد این امر بیشتر زمانی رخ می‌دهد که زمینه روشن دارید و قطعاً مربوط به الگوریتم (محاسبات) نادرست دوربین است. برای آگاه شدن از مورد فوق می‌توانید تعدادی از عکس‌ها مشکل‌دار را در بالا مشاهده کنید.

طول عمر باتری

بررسی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس

ما حدود یک هفته از گلکسی S20 و S20 پلاس به شکل روشن و خاموش استفاده کردیم و اگر بخواهید به طور پیش‌فرض از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده کنید، عمر پاسخ‌گویی شارژ باتری بسیار خوب است اما متاسفانه استفاده از گزینه جدید و شگفت‌انگیز سرعت ۱۲۰ هرتز به تنهایی باعث افت قابل توجه شارژ باتری می‌شود.

تست وبگردی و پیمایش در گلکسی S20

در نرخ نوسازی ۶۰ هرتز به طور پیش‌فرض، گلکسی S20 پلاس بسیار عالی عمل می‌کند: در تست‌های ما حتی در مرور و پیمایش و همچنین وب‌گردی ۱۲ ساعت و ۴۰ دقیقه حتی کمی بیشتر از الترا دوام داشت، اما با تغییر به ۱۲۰ هرتز تأثیر چشمگیری در عمر باتری را شاهد بودیم. در حالت ۱۲۰ هرتز، مدت زمان پاسخگویی S20 پلاس به ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد. این اختلاف ۳۳ درصد است، بنابراین هنگام استفاده از گزینه ۱۲۰ هرتز در این وضعیت یعنی: وبگردی+ پیمایش، یک سوم توان شارژ باتری خود را از دست می‌دهید. گلکسی S20 کوچک‌تر از بسیاری جهات مشابه است. باتری این گوشی با استفاده از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز به مدت ۱۲ ساعت و ۱۲ دقیقه دوام آورد که این یک امتیاز عالی برای آن است اما با استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، به طور واضح مشاهده خواهید کرد که مخزن توان باتری تنها به مدت ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه می‌تواند پاسخگو باشد. به نظر می‌رسد که گوشی کوچک‌تر یعنی S20 در استفاده از نرخ ۱۲۰ هرتز با بیشترین فشار مواجه می‌شود زیرا توان باتری آن ۳۶ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وب‌گردی و پیمایش در ۶۰ هرتزوب‌گردی و پیمایش در ۱۲۰ هرتزکاهش در عمر باتری
گلکسی S20 الترا۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقهمتغیر بین ۱۰ ساعت تا ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه۲۰ درصد تا ۲۵ درصد
گلکسی S20 پلاس۱۲ ساعت و ۴۰ دقیقهحدود ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه۳۳ درصد
گلکسی S20۱۲ ساعت و ۱۲ دقیقهحدود ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه۳۶ درصد

چگونه می‌توان تاثیر بیشتر گزینه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را بر روی S20 کوچکتر و S20 پلاس شرح داد؟ ما می‌توانیم به این بیندیشیم که عامل شکل فیزیکی کوچک‌تر به این معنی است که شما گزینه‌های کمتری (در طراحی امکانات) برای خنک کردن دستگاه در اختیار دارید و این خودش ممکن است نقشی در مصرف بیشتر توان باتری داشته باشد. در مرحله بعد، ما همچنین عمر دوام باتری در سری S20 را هنگام پخش فیلم‌های یوتیوب، بررسیمی‌کنیم، کاری که بسیاری از ما روزانه انجام می‌دهیم. S20 و S20 پلاس هر دو در این تست بسیار عالی عمل می‌کنند:

بررسی سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس - تکفارس 

تست استریم ویدئو و پخش یوتیوب

در نهایت، ما به آزمایش استفاده از باتری در بازی های سه بعدی می‌پردازیم. بازی هایی مانند Fortnite ،Call of Duty و PubG، عناوین سنگینی هستند که گرافیک گوشی را خیلی بیشتر از دو فعالیت قبلی به زحمت می‌اندازند. این هم نتایجی که بدست آمده است:

تست اجرای بازی سه بعدی در سری گلکسی S20

به صورت کلی، عمر باتری سری گلکسی S20، تنها در صورت استفاده از گزینه‌ ۱۲۰ هرتز ناامیدکننده است و ما شگفت‌زده شدیم که چرا سامسونگ از گزینه حد وسط ۹۰ هرتز استفاده نکرده است که هنوز هم می‌تواند نسبت به ۶۰ هرتز یک پیشرفت بزرگ در نرمی و روان بودن باشد و همچون نرخ ۱۲۰ هرتز تاثیر مخربی هم روی طول عمر شارژدهی باتری نداشته باشد؟

شارژ کردن

بررسی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس

سرعت شارژ یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌انگیزی است که شرکت‌های تولیدکننده‌ گوشی در طی چند سال گذشته کمی با هم به رقابت برخاسته‌اند. اگرچه ممکن است که سامسونگ سریع‌ترین شارژرها را در اختیار شما نگذارد، و این افتخاری برای سازندگان گوشی‌های چینی است که آزادانه با آن فناوری‌ها تجربه کسب کنند، اما هنوز هم توانسته سرعت شارژ کردن را در سری S20 به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. همراه هر دو گوشی شارژرهای سریع‌تری در جعبه این دستگاه‌ها هستند که می‌توانند حداکثر ۲۵ وات قدرت را تحویل دهند. این همچنین حداکثر قدرتی است که این دو گوشی می‌توانند بپذیرند، در واقع یعنی این که اگر بر حسب اتفاق شارژر سریع‌تری داشته باشید، نمی‌توانید از آن استفاده کنید زیرا توان اخذ شارژ این گوشی‌ها نهایتاً به همان ۲۵ وات محدود شده‌اند.

و در اینجا شما نتایج شگفت‌انگیزی را مشاهده می‌کنید: اگرچه هر سه گوشی از همان شارژر ۲۵ واتی استفاده می‌کنند اما گلکسی S20 الترا که بزرگ‌ترین باتری را دارد و از نظر تئوری باید زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز داشته باشد، در حقیقت اولین باتری است که زودتر از بقیه و ظرف فقط یک ساعت و چند ثانیه به طور کامل شارژ می‌شود. بنابراین این شارژرهای جدیدی که سامسونگ ارائه می‌دهد، چقدر سریع هستند؟ ما آنها را آزمایش کردیم و این نتیجه‌ای است که به دست آوردیم:

زمان / سطح شارژ (همه از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ استفاده می‌کنند)گلکسی S20 التراگلکسی S20 پلاسگلکسی S20
در ۱۵ دقیقه۳۲ درصد۲۸ درصد۲۸ درص
در ۳۰ دقیقه۶۲ درصد۵۴ درصد۵۴ درصد
در ۴۵ دقیقه۸۹ درصد۸۰ درصد۷۹ درصد
۱ ساعت۱۰۰ درصد۹۷ درصد۹۵ درصد
۱ ساعت و ۶ دقیقهx۱۰۰ درصد۱۰۰ درصد

با ادامه روند شارژ، توجه می‌کنید که با وجود تفاوت آنها در اندازه باتری، سرعت واقعی شارژ در S20 پلاس و S20 در طول این تست تقریباً یکسان است. با این وجود، شارژ کامل صد درصد دقیقا ۱ ساعت و ۶ دقیقه به طول می‌انجامد یعنی از S20 الترا کمی آهسته‌تر شارژ می‌شوند. این یک جهش بزرگ نسبت به سری S10 سال گذشته است که حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه برای شارژ کامل طول می‌کشد، در حالی که اکنون کاربران می‌توانند گوشی‌های خود را با سرعت ۴۰ درصد سریع‌تر شارژ نمایند.

صدا و بلندگو

بررسی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس

یکی دیگر از جنبه‌هایی که معمولاً در یک گوشی نادیده گرفته می‌شود، کیفیت صدای بلندگوهای آن است. و به طور یقین اگر گوشی خود را به یک بلندگو‌ی بی‌سیم یا هدفون وصل کنید، کیفیت بسیار بهتری را به دست خواهید آورد، اغلب اوقات می‌خواهید یک ویدیوی یوتیوب را تماشا کنید یا آهنگی را سریع پخش کنید، در این مواقع ارزش داشتن یک بلندگوی خوب را احساس می‌کنید.

خبر خوب این است که S20 و S20 پلاس نسبت به گلکسی S10 سال گذشته از بلندگوهایی با صدای قوی‌تر و کیفیت بهتر بهره می‌برند. بلندگو‌های این دو گوشی، یکی در قسمت پایین و روی بورد گوشی نصب شده و دیگری در بالای گوشی و در قسمتی که برای مکالمه روی گوش گذاشته می‌شود، قرار دارد. این دو بلندگو با هم و به طور هماهنگ کار می‌کنند و در میان گوشی‌های هوشمند یکی از بهترین خروجی‌های کیفیت صدا از بلندگوی گوشی را دارند. کیفیت بلندگوهای این گوشی‌ها، آن‌ها را دقیقاً بعد از گوگل پیکسل ۴XL قرار می‌دهد که یکی از رهبران این حوزه است. ظاهراً سامسونگ کار خود را  خوب انجام داده است.

نکات مثبت:

  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باعث یک تجربه نرم و روان در اجرای بازی ها می‌شود
  • دستگاه‌هایی که با هنرمندی ساخته شده‌اند
  • نمایشگر‌ها دارای رنگ‌های غنی و پر جنب و جوش هستند و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند
  • توانایی‌های زوم بهتر نسبت به اکثر گوشی‌ ها
  • توان شارژدهی عالی باتری (البته فقط در نرخ نوسازی ۶۰ هرتز)

نکات منفی:

  • گزینه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باعث کاهش شدید توان باتری می‌شود
  • قرار دادن حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش از بدترین تجربه‌‌ها در یک پرچمدار است
  • عکس‌های سلفی به دلیل وجود مشکل اغلب بد از آب در می‌آیند
  • از نظر قیمت گران به نظر می‌رسند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید