نیمی از کاربران فکر می‌کنند آیفون‌هایشان قابلیت ۵G دارد - تکفارس 
نیمی از کاربران فکر می‌کنند آیفون‌هایشان قابلیت ۵G دارد - تکفارس 
نیمی از کاربران فکر می‌کنند آیفون‌هایشان قابلیت ۵G دارد - تکفارس 

نیمی از کاربران فکر می‌کنند آیفون‌هایشان قابلیت ۵G دارد

مجید مهرعلی
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - 09:00
نیمی از کاربران فکر می‌کنند آیفون‌هایشان قابلیت ۵G دارد - تکفارس 

شبکه ۵G در بسیاری از کشورها دوران طفولیت را طی می‌کند، اما بسیاری از کاربران از این موضوع اطلاع نداشته و بسیاری از آنها بر این باورند که گوشی‌های هوشمندشان از نسل پنجم شبکه پشتیبانی می‌کند.

یک نظر‌سنجی که به‌تازگی توسط مؤسسه GWS صورت گرفته است، نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی (۴۹%) از دارندگان آیفون فکر می‌کنند که گوشی‌هایشان از قابلیت ۵G پشتیبانی می‌کند. ۲۹ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی نمی‌دانستند که گوشی هوشمندشان از نسل پنجم شبکه پشتیبانی می‌کند یا خیر. ۲۴ درصد از افرادی که امسال دستگاه جدیدی خریده‌اند، مطمئن نیستند که گوشی هوشمندشان به شبکه ۵G متصل است یا خیر. ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان هم از اینکه شرکت مخابراتی خدمات‌ دهنده در منطقه آنها امکان اتصال ۵G را به‌وجود آورده است، اطلاعی در دست نداشتند.

باید به این نکته اشاره کرد که نسل حال حاضر آیفون‌های اپل از نسل پنجم شبکه پشتیبانی نمی‌کند و این شرکت قصد دارد این قابلیت را برای اولین بار در نسل جدید لحاظ کند.

با استناد به تحقیقی که به‌تازگی تحلیلگر مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) گزارش کرده، اپل در تلاش است تا هزینه قطعات آیفون ۱۲ را کاهش دهد تا هزینه افزودن قابلیت ۵G خنثی گردد و از بالا رفتن قیمت نهایی گوشی‌های جدید جلوگیری شود. به گفته این تحلیلگر، اضافه کردن قابلیت ۵G، چیزی حدود ۱۲۵ تا ۱۳۵ دلار بر هزینه ساخت آیفون جدید می‌افزاید. پس اپل باید راهی پیدا کند تا هزینه دیگر بخش‌ها را کاهش دهد.

قطعه‌ای که اپل برای کاهش قیمت روی آن حساب می‌کند، باتری گوشی است. با استناد به مینگ چی کو، این شرکت در حال حرکت به‌سوی باتری‌ای ساده‌تر، جمع‌وجورتر و با تعداد لایه‌های کمتر است. در مقایسه با آیفون ۱۱، استفاده از بردهای دوتایی در آیفون ۱۲، ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر تمام خواهد شد.

علاوه بر این، تحلیلگر یادشده ادعا می‌کند که در سال جدید میلادی، اپل در بخش برد گزینه‌های ارزان‌تری را جایگزین خواهد کرد، اتفاقی که باعث خواهد شد قیمت بردهای به‌کار رفته در آیفون ۱۲، ۳۰ تا ۴۰ درصد مقرون‌به‌صرفه‌تر گردد.

نسل دوازدهم آیفون‌های اپل، ماه آینده میلادی از راه خواهند رسید. پیش‌تر شایع شده بود که رویداد رونمایی از محصول در تاریخ ۲۲ مهرماه (October 13) برگزار می‌شود، حال این خبر رسماً تأیید شده است. محل برگزاری رویداد در اپل پارک (Apple Park) خواهد بود و به دلیل فراگیری ویروس کرونا، رویداد یادشده به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود.

هنوز اطلاعی از جزئیات رویداد رونمایی گوشی‌های جدید اپل در اختیار نیست، اما انتظار می‌رود تمرکز روی سرعت دستگاه جدید باشد. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید سری آیفون ۱۲ میزبان تراشه بایانیک A14 خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید