ال‌جی تلویزیون ۱۶۳ اینچی خود را به بازار عرضه می‌کند - تکفارس 
ال‌جی تلویزیون ۱۶۳ اینچی خود را به بازار عرضه می‌کند - تکفارس 
ال‌جی تلویزیون ۱۶۳ اینچی خود را به بازار عرضه می‌کند - تکفارس 

ال‌جی تلویزیون ۱۶۳ اینچی خود را به بازار عرضه می‌کند

مجید مهرعلی
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - 13:00
ال‌جی تلویزیون ۱۶۳ اینچی خود را به بازار عرضه می‌کند - تکفارس 

ال‌جی، برند شناخته‌شده بازار محصولات الکترونیک، قرار است تلویزیون جدید خود را به بازار عرضه ‌کند. اما این محصول یک تلویزیون رده‌بالا با یک صفحه‌نمایش اولد (OLED) نیست، بلکه یک غول ۱۶۳ اینچی است که آن را مگنت (Magnet) نام‌گذاری کرده‌اند و در آن از یک پنل میکرو‌ال‌ای‌دی (MicroLED) استفاده شده است.

ال‌جی مگنت اولین عضو خانواده تلویزیون‌های شرکت کره‌ای است که در آن از صفحه‌نمایش‌های میکروال‌ای‌دی استفاده می‌شود، اتفاقی که باعث می‌شود « تصاویری با پایداری و کیفیتی بی‌نظیر» به ارمغان آورده شوند. به‌زودی این محصول در بازار‌ آمریکا، اروپا و چند ناحیه دیگر در دسترس خواهد بود. برای آن دسته از کاربران که آشنایی ندارند باید گفت که میکرو‌ال‌ای‌دی عضو جدیدی از خانواده صفحه‌نمایش‌هاست، این صفحه‌نمایش‌ها شبیه به پنل‌های اولد به‌کار رفته در تلویزیون‌های هوشمند و گوشی‌ها هستند، اما با پیکسل‌های بسیار کوچک‌تر. پیکسل‌های یادشده می‌توانند تا ۱۰۰ برابر کوچک‌تر باشند که نتیجه آن تصاویری شفاف‌تر، بازتولید بهتر رنگ‌ها و داشتن میدان دیدی بهتر در زوایای مختلف است.

شرکت کره‌ای همچنین خبر از «پوششی سیاه» می‌دهد که در میکرو‌ال‌ای‌دی‌هایش اعمال شده است. این اتفاق احتمالاً پنل را از آسیب‌ها و گردوخاک در امان نگه می‌دارد که خود منجر به کاهش باز تابش‌ها روی صفحه‌نمایش می‌شود. در مگنت سیستم‌عامل وب‌اواِس (WebOS) ال‌جی اجرا می‌شود که با پشتیبانی از پردازش تصاویر آلفا ای‌آی (Alpha AI) به بهینه‌سازی تصاویر نمایش‌ داده شده کمک می‌کند.

باید خاطرنشان شد که ال‌جی برای محصول خود طیف وسیعی از مشتریان را هدف قرار نداده است. به خاطر اندازه بزرگ مگنت، احتمالاً این دستگاه بیشتر به درد مکان‌های تجاری مانند هتل‌ها و دیگر مکان‌ها با سالن‌های بزرگ می‌خورد. گذشته از این، میکروال‌ای‌دی‌ها بسیار گران هستند. به هر حال با ورود این فناوری به بازار، انتظار می‌رود بازار به سمت نسل جدید صفحه‌نمایش‌ها حرکت کند و این فناوری در طی چند سال جای صفحه‌نمایش‌های پیشین را بگیرد. به بیان دیگر، جایی در آینده نزدیک، تلویزیون‌هایی با صفحه‌نمایش میکرو‌ال‌ای‌دی بسیار متعارف‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید