شایعه: هواوی تراشه‌های موردنیازش را خود خواهد ساخت - تکفارس 
شایعه: هواوی تراشه‌های موردنیازش را خود خواهد ساخت - تکفارس 
شایعه: هواوی تراشه‌های موردنیازش را خود خواهد ساخت - تکفارس 

شایعه: هواوی تراشه‌های موردنیازش را خود خواهد ساخت

مجید مهرعلی
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - 16:00
شایعه: هواوی تراشه‌های موردنیازش را خود خواهد ساخت - تکفارس 

گزارش‌ها حاکی از آن است که هواوی قصد دارد ساخت تراشه‌های موردنیازش را خود به عهده بگیرد. اگر این گزارش‌ها درست از آب درآید غول فناوری چینی به‌زودی از برنامه‌اش برای ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانا پرده بر خواهد داشت، تراشه‌هایی که در ساخت به هیچ‌گونه ابزار و قطعات آمریکایی نیاز ندارند.

با استناد به گزارش شبکه RT News، برخی منابع ادعا می‌کنند که هواوی قدم گذاشتن در این راه را به‌صورت جدی بررسی می‌کند و حتی قسمتی از خط تولید تراشه‌هایش تا پایان سال میلادی آماده به کار خواهد شد. به بیانی دیگر، این شرکت تا پایان سال پروسه ساخت تراشه‌های خود را شروع خواهد کرد، حتی اگر شده بخشی از آن را و در ادامه با شرکت‌های بزرگ در این زمینه مثل سامسونگ، TSMC، اینتل و دیگران وارد رقابت خواهد شد.

گفته می‌شود این حرکت هواوی راهی برای رد شدن از دولت آمریکا است، دولتی که مدت‌زمانی هست تولیدکننده چینی را تحت فشار قرار داده است. برای آنهایی که در جریان نیستند باید گفت که دولت آمریکا چندی پیش تحریم‌هایی را علیه شرکت چینی وضع کرد که تهیه تراشه از TSMC را ممنوع می‌کرد. در ادامه این ممنوعیت‌ها گسترش پیدا کرد تا جایی که زنجیره تأمین را نیز شامل شد. به هر حال گزارش موردبحث پیش‌بینی می‌کند که اعلام محدودیت‌ها علیه هواوی تنها باعث می‌شود که این شرکت به‌سوی تولید تراشه‌های موردنیازش سوق داده شود.

باید به این نکته اشاره کرد که صحت گزارش یادشده هنوز رسما تاید نشده است و فعلاً نمی‌توان زیاد روی آن حساب کرد. نکته دیگر این است که سرمایه شبکه RT News از طرف دولت روسیه تأمین می‌شود و صحت ادعای این شبکه فعلاً در هاله‌ای از ابهام است. هواوی هنوز نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده است. از آنجایی که ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانا یک پروسه بسیار پیچیده است، باید منتظر ماند و دید آیا شرکت چینی می‌تواند از پس مدیریت و انجام این کار برآید یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید