این شما و این گلکسی بادز لایو سامسونگ - تکفارس 
این شما و این گلکسی بادز لایو سامسونگ - تکفارس 
این شما و این گلکسی بادز لایو سامسونگ - تکفارس 

این شما و این گلکسی بادز لایو سامسونگ

مجید مهرعلی
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - 09:30
این شما و این گلکسی بادز لایو سامسونگ - تکفارس 

بالاخره ایربادز تماما بی‌سیم جدید سامسونگ رسما معرفی شد. گلکسی بادز لایو سامسونگ شبیه به هیچ‌کدام از ایربادز‌های موجود نیست و قرار است یک تجربه بسیار خوب را برای کاربران به ارمغان آورد.

جدای از طراحی یکتا و لوبیا شکل آن که گفته می‌شود امکان استفاده راحت در تمام طول روز را فراهم می‌کند، یکی از قابلیت‌های جالب، غلاف دستگاه است که می‌توان آن را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد (البته یک ورودی Type-C نیز برای شارژ در نظر گرفته شده است) و همین‌طور ویژگی حذف صداهای مزاحم (ANC). بادز لایو به‌علاوه می‌تواند تمام حرکات‌ لمسی مورد انتظار را پشتیبانی کند، مانند تک ضربه برای اجرا و متوقف کردن، دو ضربه برای پرش به آهنگ بعدی و سه ضربه برای رفتن به آهنگ قبلی.

گلکسی بادز لایو در سه رنگ در دسترس خواهد بود سفید، برنزی و مشکی که همگی براق هستند. باید به این نکته اشاره کرد که غلاف این دستگاه مانند جعبه حلقه ازدواج باز می‌شود که این خود بادز لایو را از دیگران متمایز می‌گرداند.

کیفیت صدا در گلکسی بادز لایو بر عهده شرکت AKG گذاشته شده و سامسونگ قول یک صدای عمیق، زنده و سه‌بعدی را داده است که این آخری به لطف حرکت لطیف هوا در هر کدام از ایربادها میسر می‌شود. در کنار بلندگوهای ۱۲ میلی‌متری در هر کدام از ایربادها، یک مجرای صدای بم نیز تعبیه شده است، به‌قدری بم که عمیق و رسا باشد.

سامسونگ مدعی است که کیفیت تماس در بادز لایو دل‌چسب خواهد بود، این امر با استفاده از سه عدد میکروفون و یک واحد برداشت صدا (Voice Pickup Unit) محقق می‌شود. وظیفه سیستم سه‌تایی میکروفون‌های یادشده کم کردن صداهای پس‌زمینه و متمرکز کردن سیگنال‌های خود روی جهتی است که صدای کاربر از آنجا می‌آید.

قابلیت ANC در بارز لایو می‌تواند صداها در باند پایین پس‌زمینه را نیز حذف کند. صداهایی زیر ۷۰۰Hz که از اتوبوس‌ها و قطارها منتشر می‌شود، با این حال کاربر می‌تواند صداهای مهم مانند صداهای انسان و صدای اعلام‌ها را بشنود.

در صورت استفاده از یک گوشی هوشمند سامسونگ، کاربران می‌تواند بیکسبای (Bixby)، دستیار هوشمند صوتی سامسونگ را فعال کنند. کاربران می‌توانند بدون استفاده از دست از این دستیار سؤال‌هایی را بپرسند و یا به او فرمان‌هایی را بدهند. این دستورات شامل ارسال پیام به یک مخاطب، چک کردن آب‌و‌هوا، اجرای یک موسیقی و غیره می‌شود.

از طریق اپلیکیشن گلکسی وراِبل (Galaxy Wearable) گزینه‌های سفارشی‌سازی ایربادز لایو در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. از این گزینه‌ها می‌تواند به یک همسان‌ساز ، گزینه روشن و یا خاموش کردن قابلیت ANC و حرکت‌های لمسی که توسط کاربر قابل شخصی‌سازی است اشاره کرد.

قابلیت جدیدی به نام بادز توگِدر (Buds Together) به شما اجازه می‌دهد با همگام کردن بادز خود با دوستانتان یک موسیقی را به اشتراک گذاشته و با یکدیگر به آن گوش دهید. این قابلیت با گلکسی بادز لایو، گلکسی بادز و بادز پلاس کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که در محلی مانند یک اتوبوس از شنیدن یک موسیقی مشترک لذت ببرید.

گیم مود (Game Mode) دیگر قابلیت بادز لایو است که هدفش بهبود تاخیر صداست. به خاطر کاهش هرگونه تاخیر صدایی، گیم مود می‌تواند برای گیمرها و استریمرها بسیار مفید باشد.

سومین قابلیت بارز، سوئیف‌پِر (SwiftPair) نام دارد. این قابلیت باعث می‌شود بادز لایو به آسانی با یک رایانه با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ جفت شود. دلیل اصلی وجود این قابلیت استفاده از آن در انجام امور شغلی مانند تماس‌های تصویری است.

در بخش باتری دستگاه، گفته می‌شود که بادز لایو می‌تواند بدون غلاف تا ۶ ساعت تاب بیاورد. و با یک بار شارژ کردن در کنار غلاف این عدد به ۲۱ ساعت می‌رسد، البته این در صورتی است که یکی از قابلیت‌های ANC و یا بیکسبای روشن باشند. اگر قابلیت ANC و قابلیت بیکسبای هردو روشن باشند اعداد یادشده به ترتیب به ۵.۵ و ۲۰ ساعت کاهش می‌یابند. اگر قصد استفاده از هیچ یک از دو قابلیت مذکور را نداشته باشید بادز لایو می‌تواند بدون غلاف تا ۸ ساعت و با وجود آن تا ۲۹ ساعت شارژ نگه دارد البته شاید به کمی شارژ مجددِ مقطعی نیاز باشد.

اعداد تخمین زده شده بالا برای زمانی است که به موسیقی گوش می‌دهید، اما اگر قرار باشد برای تماس از بادز لایو استفاده کنید به گفته سامسونگ، این ایربادز به‌تنهایی قادر است ۴.۵ ساعت شارژ نگه دارد و در کنار غلاف این عدد به ۱۹ ساعت می‌رسد.

گلکسی بادز لایو برای اتصال به گوشی هوشمند و یا تبلت شما از بلوتوث ۵.۰ استفاده خواهد کرد. گوشی‌هایی با iOS 10 و بالاتر و گوشی‌هایی با اندروید ۵ به بالا و حداقل حافظه موقت (RAM) ۱.۵ گیگابایت با محصول سامسونگ سازگار خواهند بود.

غلاف ایربادز موردبحث دارای گواهی‌نامه Qi برای شارژ بی‌سیم است، پس شما می‌توانید با خیال راحت برای مثال بادز لایو خود را با استفاده از قابلیت شارژ معکوس گلکسی +S20 شارژ کنید.

بادز لایو با استاندارد IPX2 در مقابل آب مقاوم است که به این معنی است که می‌تواند در برابر قطرات آب در موقعیت‌های بخصوص دوام بیاورد، اما مطمئنا از آن‌ نمی‌تواند در زیر باران استفاده کرد. عرق کردن شما در زمان تمرین در باشگاه مشکلی برای این دستگاه پیش نخواهد آورد، ولی نباید بیشتر از این از آن انتظار داشت.

در بحث اندازه و وزن، ایربادز یادشده ۱۶.۵ میلی‌متر عرض، ۲۷.۳ میلی‌متر ارتفاع، ۱۴.۹ میلی‌متر قطر و حدود ۵.۶ گرم وزن دارد. غلاف آن نیز ۵۰ میلی‌متر عرض، ۵۰.۲ ارتفاع، ۲۷.۸ قطر و ۴۲.۲ گرم وزن دارد.

امکان پیش‌خرید بادز لایو در حال حاضر وجود دارد و با قیمت ۱۶۹.۹۹ دلار از تاریخ ۱۶ مردادماه (August 6) در بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید