امکان مشاهده دایناسورها از طریق واقعیت افزوده به گوگل اضافه شد - تکفارس 
امکان مشاهده دایناسورها از طریق واقعیت افزوده به گوگل اضافه شد - تکفارس 
امکان مشاهده دایناسورها از طریق واقعیت افزوده به گوگل اضافه شد - تکفارس 

امکان مشاهده دایناسورها از طریق واقعیت افزوده به گوگل اضافه شد

مریم خوش‌روز
۱۲ تیر ۱۳۹۹ - 19:11
امکان مشاهده دایناسورها از طریق واقعیت افزوده به گوگل اضافه شد - تکفارس 

اینکه در مورد دایناسورهای عظیمی که در گذشته روی زمین پرسه می‌زدند مطالعه کنید یک چیز است و اینکه آنها را در حال پاکوبیدن در اطراف محل زندگیتان تصور کنید کاملا چیز دیگریست. به هر حال، گوگل می‌تواند به شما کمک کند. این شرکت ۱۰ دایناسور واقعیت افزوده را به جستجوگر گوگل اضافه کرده است به این معنی که دفعه بعد وقتی به دنبال آمارهای حیاتی از دایناسور‌های برچیوسوروس (Brachiosaurus) یا پتراندون (Pteranodon) هستید، قادر خواهید بود به درکی از اینکه این مخلوقات در جهان واقعی چطور به نظر می‌رسیدند، برسید.

گوگل سال گذشته حیوانات واقعیت افزوده را به جستجوگر‌های گوگل آی/او (Google I/O) اضافه کرد و از آن زمان یک نمایشگاه جانوران واقعی، شامل گربه‌ها، عقرب‌ها، خرس‌ها، ببرها و موارد دیگر را راه‌اندازی کرده است. اکنون گروهی از دایناسورها نیز به این لیست اضافه شده‌اند که هر کدام از گرافیک‌های توسعه‌یافته برای بازی موبایل واقعیت افزوده‌ی دنیای زنده‌ی ژوراسیک (Jurassic World Alive) استفاده می‌کنند.

لیست کامل دایناسورهای موجود شامل تیناروسوروس رکس (Tyrannosaurus rex)، ولوسیراپتور (Velociraptor)، تریسراتوپس (Triceratops)، اسپینوساروس (Spinosaurus)، استگوساروس (Stegosaurus)، برچیوسوروس (Brachiosaurus)، آنکیلوساروس (Ankylosaurus)، دیلوفوساروس (Dilophosaurus)، پتراندون ‌(Pteranodon) و پاراسارولوفوس (Parasaurolophus) می‌باشد.

قطعا جای دادن یک تیناراساروس‌ رکس در اتاق شما انتظار زیادیست ولی گوگل اعلام کرده حیوانات واقعیت افزوده به طور خودکار در مقیاس مناسب محیط اطراف نمایش داده می‌شوند. جالب است بدانید که این تکنولوژی مقیاس‌یابی چقدر خوب عمل می‌کند اگرچه حیوانات تقویت شده‌ی واقعیت افزوده گوگل به دلیل تمایلشان به اندازه‌های اشتباه به خاطر پنگوئن‌ها و اردک‌های غول‌پیکری که اطراف خانه‌های مردم پرسه می‌زدند، کمی مایه طنز شده‌اند.

به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری هر تلفن یا تبلتی قادر به نمایش موجودات واقعیت افزوده نیست. اگر از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید باید تلفنی داشته ‌باشید که از ARCore پشتیبانی کند و اگر کاربر IOS هستید باید IOS 11 به بالا داشته‌ باشید. اگر یکی از این تلفن‌ها را دارید فقط کافیست نام یکی از دایناسور‌های بالا را در IOS کروم یا هر مرورگری در اندروید جستجو کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید