چگونه در iOS 14 از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟ - تکفارس 
چگونه در iOS 14 از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟ - تکفارس 
چگونه در iOS 14 از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟ - تکفارس 

چگونه در iOS 14 از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟

چگونه در iOS 14 از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟ - تکفارس 

جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS رسماً در رویداد WWDC 2020 اپل رونمایی شد. این آپدیت مهم قابلیت‌های جذاب متعددی را به گوشی‌های آیفون اضافه می‌کند. یکی از بهترین ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل قابلیت تصویر در تصویر است که برای مدتی‌ست روی آیپدها وجود دارد و اکنون وارد گوشی‌های آیفون هم شده است. تقریباً از نام این ویژگی می‌توان دریافت که در عمل به چه دردی می‌خورد، اما اگر با طرح کلی این ویژگی در سایر دستگاه‌ها آشنا نیستید، در این مطلب آن را به شما توضیح می‌دهیم.

ویژگی تصویر در تصویر چیست؟

چگونه در iOS 14 از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟ - تکفارس 

در چند سال اخیر کاربران همواره بر این موضوع نقد کرده‌اند که سیستم‌ عامل iOS کاربری چند وظیفگی را به معنای واقعی کلمه ارائه نمی‌دهد و از ویژگی‌هایی نظیر تقسیم صفحه نمایش و سایر ویژگی‌های مشابه که نمایشگر را به دو بخش تقسیم می‌کنند تا آیفون دو اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا کند، برخوردار نیست. گوشی‌های اندرویدی برای مدت‌ها از ویژگی‌های جذاب و کاربردی Split-Ccreen و جهنده برخوردار بودند و اکنون اپل هم همین تجربه کاربری را به شکل مورد نظر خودش در گوشی‌های آیفون ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، ویژگی تصویر در تصویر فقط برای یک چیز کاربرد دارد، ویدیوها. این تقریباً نصف چیزی است که کاربران با ویژگی تقسیم صفحه نمایش انجام می‌دهند. به لطف این ویژگی شما می‌توانید ویدیوها را در یک پنجره کوچک تماشا کنید که این پنجره همیشه روی سایر اپلیکیشن‌ها نظیر اینستاگرام، توییتر و Messages قرار می‌گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که ویژگی تصویر در تصویر با تمام منابع ویدیویی گوشی آیفون کار می‌کند؛ سافاری، آیتونز، پادکست و فیس‌تایم، از جمله منابع ویدیویی آیفون هستند. اما خوشبختانه اپل یک API مخصوص نیز برای ویژگی مذکور توسعه داده و آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. بنابراین، احتمالاً در آینده اپلیکیشن‌های بیشتری از این ویژگی جذاب و کاربردی پشتیبانی خواهند کرد.

اما این ویژگی دقیقاً به چه شکلی کار می‌کند؟

چگونه در iOS 14 از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟

در همین ابتدای امر باید بگوییم که برای استفاده از این ویژگی لازم نیست به تنظیمات دستگاه بروید و چیزی را فعال کنید چراکه این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال است و کار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ویدیو را اجرا کنید و سپس از پایین نمایشگر به سمت بالا سوایپ کنید. اگر شما قصد اجرای یک اپلیکیشن دیگر و یا رفتن به هوم اسکرین را داشته باشید، ویدیوی مورد نظر شما همچنان در یک پنجره کوچک در بالای نمایشگر پخش خواهد شد.

شایان ذکر است که شما می‌توانید این پنجره را به سایر نقاط نمایشگر منتقل کنید و حتی اندازه آن را تغییر دهید. همچنین شما می‌توانید بدون نیاز به بازگشت به اپ اصلی، پخش ویدیو را از طریق همان پنجره متوقف کنید.

یکی از بهترین ژست‌های حرکتی که اپل برای ویژگی تصویر در تصویر در نظر گرفته این است که با سوایپ کردن ویدیو به هر طرف از نمایشگر، ویدیو بدون متوقف شدن صدا ناپدید می‌شود. سپس یک زبانه کوچک ظاهر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید پنجره ویدیو را مجدداً روی نمایشگر ظاهر کنید.

بر خلاف سایر ویژگی‌های جدید، تصویر در تصویر نحوه تعامل مردم با آیفون‌ها را کاملاً تغییر خواهد داد. ارسال پیام در حین تماشای ویدیو چیزی‌ست که خیلی از کاربران آن را انجام می‌دهند و واقعاً مهم است. البته که کاربران اندروید قطعاً سرعت عمل پایین اپل در ارائه این ویژگی را به سخره می‌گیرند، اما چیزی که مهم محسوب می‌شود این است که این ویژگی بالاخره به سیستم عامل iOS اضافه شده و در چند ماه آینده در اختیار تمام کاربران iOS قرار خواهد گرفت.

چگونه با یوتیوب از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟

در حال حاضر ویژگی مذکور با یوتیوب هم کار می‌کند، اما نه با اپلیکیشن یوتیوب، بلکه با مرورگر سافاری می‌توانید این کار را انجام دهید. البته اگر حساب کاربری پریمیوم یوتیوب را دارید، ویژگی تصویر در تصویر با خود اپلیکیشن یوتیوب نیز کار می‌کند. امیدواریم که نسخه نهایی سیستم‌ عامل iOS 14 به صورت کامل با اپ یوتیوب سازگار باشد و کاربران با هر نوع اکانت بتوانند از آن استفاده کنند.

کدام آیفون به این ویژگی تصویر در تصویر مجهز خواهد شد؟

چگونه در iOS 14 از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنیم؟ - تکفارس 

آیفون ۶S در سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه شد اما اپل هنوز هم به آن توجه می‌کند.

از آنجایی که این موضوع باید کاملاً مشخص باشد، فقط پس از به‌روزرسانی آیفون خود به iOS 14، می‌توانید از قابلیت تصویر در تصویر استفاده کنید. اگر هنوز آیفون قدیمی‌تری دارید، احتمالاً نگران هستید که ممکن است این قابلیت خوب را از دست دهید؛ اپل اعلام کرده است که آیفون ۶S قدیمی‌ترین مدلی خواهد بود که سیستم‌ عامل iOS 14 را دریافت می‌کند. آیفون SE اصلی نیز به iOS 14 به‌روز می‌شود، اما استفاده از تصویر در تصویر در صفحه‌نمایش کوچک آن احتمالاً بهترین تجربه نخواهد بود.

اگر اینک می‌خواهید iOS 14 را بدست آورید، باید نسخه بتا را نصب کنید، در غیر این صورت، باید تا زمان عرضه رسمی آن صبر کنید. به طور معمول، نسخه جدید iOS در کنار آیفون‌های جدید عرضه می‌شود که برای iOS 14 به معنای عرضه آیفون ۱۲ است که انتظار می‌رود در اواخر مهرماه امسال (ماه سپتامبر) شاهد انتشار آن باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید