به روزرسانی iOS 14.7 منتشر شد؛ پشتیبانی از مگ سیف - تکفارس 
به روزرسانی iOS 14.7 منتشر شد؛ پشتیبانی از مگ سیف - تکفارس 

به روزرسانی iOS 14.7 منتشر شد؛ پشتیبانی از مگ سیف

مهدی ملکی
۲۹ تیر ۱۴۰۰ - 09:14
به روزرسانی iOS 14.7

اپل به تازگی به‌روزرسانی iOS 14.7 را برای تمام آیفون‌های واجد شرایط عرضه کرده است اما خبری از عرضه iPadOS 14.7 برای تبلت‌های این شرکت نیست. اپل معمولاً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری محصولات هوشمند خط موبایل و تبلت خود را به صورت همزمان عرضه می‌کند و روی دادن این تاخیر عجیب است. بنابراین اکنون که شما در حال خواندن این متن هستید، شاید به‌روزرسانی iPadOS 14.7 نیز برای تبلت‌های اپل منتشر شده باشند اما در زمان به‌روزرسانی هنوز خبری از آن نیست.

این به‌روزرسانی پشتیبانی گوشی‌های آیفون از بسته باتری مگ سیف (MagSafe) که اپل چند روز پیش در سکوت اقدام به عرضه آن‌ها کرد را ممکن می‌کند. این لوازم جانبی جدید با آیفون ۱۲، ۱۲ مینی، ۱۲ پرو و همچنین ۱۲ پرو مکس سازگار هستند.

اما شاید این سوال مطرح شود که مگ سیف چیست؟ قیمت یکی از این باتری‌ها ۹۹ دلار است و شما می‌توانید آن را از وب‌سایت اپل سفارش دهید. اپل در گذشته نیز باتری‌ مغناطیسی برای گوشی‌های آیفون خود عرضه کرده است، اما باتری‌ جدید به‌لطف آهنرباهای تعبیه‌شده در داخل آن‌ها، به گوشی‌های آیفون ۱۲ می‌چسبد.

باتری مگ سیف اپل

اپل می‌گوید که این باتری‌ با سرعت حداکثر ۵ وات شارژ خواهد شد؛ بنابراین نباید انتظار شارژ سریع گوشی خود را از این باتری داشته باشید. اپل همچنین در صفحه پشتیبانی این باتری‌ گفته است که شما برای استفاده از آن نیاز به آی او اس ۱۴.۷ خواهید داشت؛ این به‌روزرسانی در زمان عرضه این محصولات در دسترس نبود اما اکنون به لطف انتشار این به‌روزرسان، می‌توان از باتری‌های مگ سیف استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

این به‌روزرسانی از سوی دیگر ویژگی اپل کارت فامیلی (Apple Card Family) جدیدی را معرفی کرده است که به شما اجازه می‌دهد محدودیت‌های اعتباری با ترکیب و آن‌ها را با یک حساب مشترک و کاربر اپل کارت، به اشتراک بگذارید. همچنین اپلیکیشن هوم (Home) می‌تواند به مدیریت تایمرهای موجود در هوم پاد بپردازد.

اپلیکیشن‌های آب‌وهوا و نقشه نیز اطلاعات کیفیت هوا را برای کشورهای کانادا، فراسنه، ایتالیا، هلند، کره جنوبی و اسپانیا دریافت می‌کنند. سرانجام کتابخانه پادکست نیز اکنون به شما اجازه می‌دهد که تمام موارد یا تنها گزینه‌هایی را مشاهده کنید که دنبال کرده‌اید.

همان‌طور که انتظار می‌رود، این نسخه از iOS چندین باگ را هم رفع می‌کند. عدم وجود پلی لیست شیر (Share) در اپل میوزیک، متوقف شدن موسیقی در حالت دالبی اتموس و فناوری Lossleess اپل میوزیک،  پنهان شدن یک پیام سیستم در مورد باتری پس از راه‌اندازی مجدد برخی مدل‌های آیفون ۱۱ و همچنین نمایش اطلاعات نامعتبر هنگام پردازش پیام‌های ایمیل از جمله مشکلات نرم‌افزاری هستند که در iOS 14.7 حل شده‌اند.

به روزرسانی iOS 14.7

بی‌شک این بزرگ‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار گوشی‌های آیفون نیست اما پیشنهاد می‌شود که در اولین فرصت به نصب آن بپردازید. به این منظور اگر اعلان دریافت به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، تنها کافی است که به مسیر Settings > General > Software Update مراجعه کنید.

نظر شما درباره به‌روزرسانی‌های جدید آیفون چیست؟ آیا تفاوت خاصی با اندروید مشاهده می‌شود؟ یا هر دو سیستم عامل در یکسان‌ترین حالت ممکن به سر می‌برند؟ نظر خود را با تکفارس به اشتراک بگذارید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.