۱۰۰ درصد از وسایل نقلیه لیفت تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهند بود - تکفارس 
۱۰۰ درصد از وسایل نقلیه لیفت تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهند بود - تکفارس 
۱۰۰ درصد از وسایل نقلیه لیفت تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهند بود - تکفارس 

۱۰۰ درصد از وسایل نقلیه لیفت تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهند بود

فاطمه آهنگریان
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 22:00
۱۰۰ درصد از وسایل نقلیه لیفت تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهند بود - تکفارس 

روز چهارشنبه لیفت طرحی را برای انتقال به وسایل نقلیه آلاینده برقی ۱۰۰ درصدی یا بدون هیچ‌گونه انتشار تا ۲۰۳۰ اعلام کرد. با همکاری با خودروسازان و شرکت‌های کرایه اتومبیل و همچنین میلیون‌ها پیمانکار مستقل که هر روز برای لیفت رانندگی می‌کنند، این شرکت معتقد است که این امر می‌تواند از ورود ده‌ها میلیون تن متریک آلاینده‌ها به جو جلوگیری کند.

جان زیمر (John Zimmer)، بنیانگذار و رئیس شرکت لیفت در بیانیه‌ای گفته است:

اکنون بیش از هر زمان دیگری، ما باید برای ایجاد جوامع پاکیزه‌تر، سالم‌تر و عادلانه‌تر با هم همکاری کنیم، موفقیت باعث موفقیت می‌شود و اگر این کار را درست انجام دهیم، راهی برای دیگران ایجاد می‌‌شود.

او این اخبار را در حالی منتشر می‌کند که صحبت از دستورالعمل EV برای این شرکت در بسیاری از شهرهای بزرگ ایالات متحده درگیر می‌شود. همچنین در شرایطی است که دیدگاه مبنی بر اینکه خدمات اشتراک‌گذاری سواری نسبت به سایر شیوه‌های حمل و نقل از نظر زیست محیطی سازگارتر هستند با وجود شواهد در حال رشد مغایرت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که میانگین آلودگی با ماشین‌های این شرکت حدود ۵۰ درصد بیشتر از میانگین سفر با اتومبیل معمولی است. مسئله بدتر از این این است که مطالعات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از سفرهای با این ماشین‌ها در شهرهای بزرگ توسط افرادی انجام می‌شود که برای رسیدن به مقصد خود از وسایل تمیز‌تر حمل و نقل استفاده می‌کردند.

مسیر یک ناوگان برقی آسان نخواهد بود. این شرکت برای اولین بار برنامه اتومبیل اجاره‌ای اکسپرس درایو خود که به افرادی که صاحب یک ماشین نیستند، اجازه می‌دهد تا رانندگان لیفت شوند. لیفت می‌گوید، تلاش خواهد کرد که ماشین‌های الکتریکی را با قیمت اجاره‌ای مشابه یا قیمت پایین هفتگی به عنوان وسایل نقلیه بنزینی قابل مقایسه تا حداقل در ۱۰ بازار بزرگ ما در دسترس قرار دهد. براساس پرونده‌های نظارتی، لیفت دارای ده‌ها هزار ماشین در ۳۰ شهر در سراسر ایالات متحده برای اجاره کوتاه مدت است. این شرکت می‌گوید افراد در برنامه Express Drive خود از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۶، بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند. اما طبق گفته‌های سال ۲۰۱۹ در لس آنجلس تایمز، پرداخت‌های پایین‌تر و نیازهای سنگین در مورد تعداد سفرها باعث شده است تا Express Drive برای بسیاری از رانندگان فروش سختی داشته باشد.

بدست آوردن میلیون‌ها نفر که برای لیفت رانندگی می‌کنند تا به ماشین‌های الکتریکی جابجا شوند، مطمئناً سخت‌ترین قسمت برنامه لیفت خواهد بود. رانندگان لیفت به عنوان پیمانکاران مستقل طبقه‌بندی می‌شوند و بسیاری از اتومبیل‌های شخصی خود را برای رانندگی نه تنها یک بلکه چندین شرکت اقتصادی غول پیکر استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، شرکت اوبر در مورد ارائه مشوق‌های نقدی برای برخی از رانندگان مستقر در آمریکای شمالی که به وسایل نقلیه الکتریکی جابجا می‌شوند، تحقیق کرد، اما هرگز این برنامه را فراتر از مرحله آزمایشی اصلی گسترش نداد.

شرکت لیفت می‌گوید این امر باعث می‌شود که علاقه طرف تقاضا در ماشین‌های الکتریکی سامان یابد و با تولیدکنندگان خودرو برای تخفیف‌های گروهی برای رانندگان با استفاده از پلتفرم لیفت مذاکره کند. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که می‌تواند بر خودروسازان تأثیر بگذارد تا انتخاب و عرضه ماشین‌های الکتریکی دوربرد مقرون‌به‌صرفه را افزایش دهد، و از توسعه ماشین‌های الکتریکی مناسب برای استفاده مجدد پشتیبانی کند. در واقع، بسیاری از خودروسازان در تلاش هستند تا خطرات کامل برقی را به منظور پرداختن به تغییرات آب و هوایی و مطابق با مقررات در اروپا و چین که نیاز به دفع گاززدایی دارند، رها کنند.

لیفت گفته است، علی‌رغم اقدامات اخیر دولت فدرال، به خودروسازان اجازه می‌دهد خودروهایی با آلودگی بیشتری تولید کنند، از تصویب آیین‌نامه‌های مشابه در ایالات متحده دفاع می‌کند. این شرکت می‌گوید که برای سیاست‌های تهاجمی وسایل نقلیه انتشار آلودگی صفر مانند دستورات، تخفیف مالیاتی و گسترش زیرساخت‌ها شارژ خواهد کرد.

با استفاده از این تلاش‌ها، لیفت امیدوار است که هزینه‌های ماشین‌های الکتریکی را کاهش دهد، شارژ را بهبود بخشد و تبلیغات ویژه‌ای را توسعه دهد، بنابراین خودروهای برقی را برای رانندگان جذاب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. این شرکت در یک پست وبلاگ برای رانندگان گفته است:

با اضافه شدن تقاضای جمعی از جامعه رانندگان، می‌توانیم به رانندگان کمک کنیم تا به مرور زمان به ماشین‌های الکتریکی نقل مکان کنند به گونه‌ای که موجب صرفه‌جویی در هزینه رانندگان شود.

سال‌هاست که لیفت به عنوان شرکتی متعهد به پایداری محیط زیست، حضور دارد. اما با وجود این تلاش‌ها، اکثر قریب به اتفاق سفرهایی که روی پلتفرم اوبر و لیفت انجام می‌شود، در خودروهای بنزینی هستند. این شرکت‌ها سعی کرده‌اند تا اشتراک‌گذاری یک ماشین را ترویج کنند، اما مشتریان تمایلی به اشتراک‌گذاری سفرهای خود ندارند و احتمالاً در دوره‌ای از ویروس کرونا حتی بیشتر با آن مبارزه خواهند کرد. تلاش‌های آن‌ها برای اتصال بهتر به حمل و نقل انبوه در بهترین حالت آهسته و ناچیز بوده است. و خدمات اشتراک دوچرخه و اسکوتر آنها منوط به مقررات محلی و شرایط بازار است و به همین ترتیب نمی‌توان به آن اکتفا کرد.

لیفت می‌خواهد این آخرین تلاش خود را به عنوان جامع‌ترین هدف خود مورد توجه قرار دهد. این شرکت با صندوق دفاع از محیط زیست و گروه اقلیم همکاری می‌کند و قیمت‌های پیشنهادی حمایتی را از ده‌ها چراغ محیط زیست و سیاست‌گذاران از جمله نمایندگان فرانک پالون (Frank Pallone) یا (D NJ) و فرماندار کلرادو جرد پولیس (Jared Polis) جمع‌آوری کرده است.

یک روش ارزشمند برای سنجش میزان تعهد لیفت این است که این شرکت چقدر در تلاش است تا میزان سرمایه شرکت را گسترش دهد؛ به ویژه از آنجا که این شرکت به طور عمومی شناخته شده است و تحت فشار سرمایه‌گذاران برای سودآوری است. اما این شرکت از افشای اینکه چقدر پول روی این ماشین‌های الکتریکی صرف خواهد کرد، چیزی نگفته است.

یک سخنگو گفته است:

انتقال به وسایل حمل و نقل الکتریکی در هزینه‌های عملیاتی ما ادغام شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید