معرفی یک اسکوتر خودران از طرف Segway-Ninebot - تکفارس 
معرفی یک اسکوتر خودران از طرف Segway-Ninebot - تکفارس 

معرفی یک اسکوتر خودران از طرف Segway-Ninebot

مسلم رفیعی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 13:30
معرفی یک اسکوتر خودران از طرف Segway-Ninebot - تکفارس 

Segway Ninebot یک راه‌حل برای اسکوترهای برقی اشتراکی، که باید هر شب جهت شارژکردن جمع‌آوری شوند، ارائه داده است؛ یک دستگاه بسازید که بتواند خود را به سمت ایستگاه شارژ، هدایت نماید.

به گزارش رویترز، اسکوتر جدید KickScooter T60 که ساخته غول اسکوترسازی چینی است، طی یک رویداد در روز جمعه در پکن معرفی شد. این اسکوتر دارای سه چرخ (دو چرخ در جلو و یکی در عقب) است و ظاهراً می‌تواند از هوش‌مصنوعی و قابلیت‌های ابری، جهت هدایت خودکار استفاده نماید.

گائو لوفنگ (Gao Lufeng)، رئیس و مدیر اجرایی شرکت ناینبوت (Ninebot)، به رویترز گفت:

مشکل اساسی اپراتورهای اسکوتر این است که چکونه اسکوترها را با هزینه کمتر، نگهداری نمایند.

هیچ نمایش عمومی از این قابلیت صورت نگرفته است و طبق گزارش‌ها، پیش‌بینی می‌شود که این اسکوتر در اوایل سال آینده، وارد جاده‌ها شود. به گزارش رویترز، شرکت ناینبوت اظهار داشته که اوبر (Uber) و لیفت (Lyft) که به تازگی، دوچرخه و اسکوتر را نیز به خدمات خود اضافه کرده‌اند، به این اسکوتر جدید علاقه نشان داده‌اند.

گفته‌های بالا ممکن است کاملاً دقیق نباشند. سخنگوی لیفت در بیانیه‌ای اظهار کرد:

ما همیشه علاقه‌مندیم که جدیدترین نوآوری‌های شرکت‌هایی مانند ناینبوت را مشاهده نماییم، اما هنوز تعهدی در رابطه با به‌کارگیری این محصول، ارائه نداده‌ایم. سخنگوی اوبر نیز از اظهارنظر خودداری کرد.

این شرکت در سال ۲۰۱۵ بر اثر ترکیب شرکت سازنده لوازم الکترونیکی چینی، یعنی ناینبوت و شرکت حمل‌ونقل آمریکایی Segway تشکیل شد. این شرکت آرام آرام به یکی از پیشروترین شرکت‌های سازنده اسکوتر برقی برای استارتاپ‌های اجاره‌ای مانند Bird و Lime تبدیل شد. به گزارش رویترز، با استناد به آمار ثبت شده در فروردین‌ماه (آوریل)، این شرکت در سال ۲۰۱۸، ۱٫۶ میلیون اسکوتر را به فروش رسانده است.

پیش‌بینی می‌شود که KickScooter T60 با قیمت ۱۰،۰۰۰ یوان (۱۴۲۰ دلار) به فروش برسد، این مقدار بیشتر از  قیمت اسکوترهای سنتی این شرکت است که هر کدام با قیمت‌های ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلاری، به مشتریان فروخته می‌شوند.

ایده اسکوترهای اشتراکی که می‌توانند خود را به سمت ایستگاه شارژ یا یک مکان بهتر منتقل نمایند، حداقل در ظاهر مفید به نظر می‌رسد. این ایده به احتمال زیاد، برای اکثر شرکت‌های اشتراکی اسکوتر، که مشغول تلاش برای درآمدزایی کافی جهت بازپرداخت هزینه‌های ناوگان عملیات خود هستند، مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. شایعه شده که اوبر به استفاده از دوچرخه و اسکوترهای خودران روی آورده، اما این شرکت هنوز این موضوع را به طور رسمی تأیید نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید