اولین ایربادز وان‌پلاس کاملا شبیه به ایرپادز اپل است - تکفارس 
اولین ایربادز وان‌پلاس کاملا شبیه به ایرپادز اپل است - تکفارس 
اولین ایربادز وان‌پلاس کاملا شبیه به ایرپادز اپل است - تکفارس 

اولین ایربادز وان‌پلاس کاملا شبیه به ایرپادز اپل است

مجید مهرعلی
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 20:00
اولین ایربادز وان‌پلاس کاملا شبیه به ایرپادز اپل است - تکفارس 

همانند اپل واچ و آیپد، ایرپادز ۲۰۱۶ نیز یک پیشگام در صنعت فناوری محسوب نمی‌شود. درواقع این محصول خود قدم در جای پای دیگر ایربادزهای تماما بی‌سیم (True Wireless) گذاشته است. اما باید گفت که این محصول توانسته است که ورق را به نفع خود برگرداند. بعد از به سلطه گرفتن بخشی از بازار در حال رشد ایربادزها در عرض یک مدت کوتاه، فروش این محصول با یک سرعت بی‌همتا در حال گسترش است.

تسلط باورنکردنی اپل بر بازار فناوری‌های شنیداری، هر محصول شنیداری بی‌سیم جدید را در ورطه مقایسه با یکی از عضوهای مشابه در خانواده ایرپادزها می‌اندازد. اگرچه اکثر رقبا سعی می‌کنند الگوبرداری‌های  گل‌درشتی از این محصول نداشته باشند ولی در این میان، یک برند وجود دارد که به طرزی غیرمعمول سعی دارد از تمام جهات شبیه به ایرپادز اپل باشد.

وان‌پلاس همان برندی است که در بالا درباره آن صحبت کردیم. برند یادشده از معدود تولیدکنندگان بزرگ عرصه فناوری است که هنوز یک جفت ایربادز تماما بی‌سیم وارد بازار نکرده است. حال برخی شایعات حاکی از آن است که اوضاع برای این شرکت در حال تغییر است. با استناد به اطلاعات داغ سایت ایکس‌دی‌ای دیولوپرز (XDA Developers)، محصول شنیداری تماما بی‌سیم و مقرون‌به‌صرفه و تازه‌وارد شرکت وان‌پلاس، احتمالا وان‌پلاس پادز (OnePlus Pods) نام خواهد داشت.

این بدان معنا است که شرکت چینی با راهبرد غیر عرف خود قصد دارد بار دیگر در خلاف جهت جریان شنا کند. وان‌پلاس برخلاف راهبردی که سامسونگ، گوگل، آمازون، مایکروسافت و هوآوی انتخاب کردند و از بادز (Buds) بجای پادز (Pods) استفاده کردند، قصد دارد نامی مشابه با محصول اپل و بحث‌برانگیز برگزیند و نام قابل پیش‌بینی وان‌پلاس بادز (OnePlus Buds) را انتخاب نکند.

البته شرکت اپل صاحب تمام بخش‌های نام ایرپادز نیست، پس مواخذه شدن وان‌پلاس برای استفاده از یک نام مشابه زیاد محتمل به نظر نمی‌رسد. گذشته از نام محصول، کاربران بیشتر مشتاق هستند بدانند که وان‌پلاس پادز دارای چه شکل ظاهری و چه کیفیت صدایی است، جزئیاتی که هنوز خبری از آن در دست نیست.

تصویری که ما از ایربادز درراه این شرکت داریم بسیار کلی است. اینکه وان پلاس در طراحی محصول خود چقدر از موفق‌ترین شرکت تولیدکننده دستگاه‌های شنیداری الگو گرفته ، داستانی ناشنیده است.

خوشبختانه کاربران لازم نیست مدت زیادی برای معرفی رسمی ایربادز یادشده صبر کنند. انتظار می‌رود این معرفی در زمانی به نزدیکی ماه آینده انجام شود. همچنین به احتمال فراوان در ماه آینده قرار است گوشی میان‌ رده جدید این شرکت چینی نیز رسما معرفی گردد که با در نظر گرفتن این موضوع که تازه‌ترین گوشی رده‌بالای وان‌پلاس در کنار یک ایربادز بی‌سیم میان‌ رده معرفی شد، کمی طعنه‌آمیز به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید