مایکروسافت برای ویروس کرونا پایگاه داده می‌سازد - تکفارس 
مایکروسافت برای ویروس کرونا پایگاه داده می‌سازد - تکفارس 
مایکروسافت برای ویروس کرونا پایگاه داده می‌سازد - تکفارس 

مایکروسافت برای ویروس کرونا پایگاه داده می‌سازد

مجید مهرعلی
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 10:00
مایکروسافت برای ویروس کرونا پایگاه داده می‌سازد - تکفارس 

ساخت یک واکسن کارآمد برای کووید۱۹ مدت‌ها طول خواهد کشید. گروه‌های تحقیقات دارویی زیادی در سراسر دنیا در حال آزمایش و توسعه واکسن برای این ویروس هستند. برای سرعت بخشیدن به امر ساخت یک واکسن، مایکروسافت و موسسه اداپتیو بایوتکنالژیز (Adaptive Biotechnologies) در ماه اسفند (March) خبر از گسترش همکاری‌های خود را دادند. یکی از نتایج این همکاری، ساخت پایگاه داده‌ای به نام امیون‌کد (ImmuneCode) است.

امیون‌کد یک پایگاه داده باز است که یکی از بزرگ‌ترین و با جزئیات‌ترین مجموعه از گزارش‌های مصونیت در برابر کووید۱۹ را در خود جای داده است. داده‌های این پایگاه داده بر اساس اطلاعاتی که از هزاران نمونه آزمایش خون بیماران کرونایی در سراسر جهان به‌دست آمده، جمع‌آوری شده است.

داده‌های جمع‌آوری‌شده روند توسعه بخش‌هایی مثل تشخیص، ساخت واکسن و درمان بیماری را سرعت می‌بخشد و سؤال‌های مهمی را در رابطه با کووید۱۹ پاسخ خواهد داد.

پیتر لی (Peter Lee) نایب‌رئیس بخش تحقیقات و رشد مایکروسافت می‌گوید:

اداپتیو بایوتکنالژیز با مرتب‌سازی سلول‌های تی (T-Cells)، توانسته یک مجموعه خیلی بزرگ اما قابل مدیریت بسازد که برای زبان ماشین قابل پیاده‌سازی است. این امر باعث می‌شود برای اولین بار، واکنش‌های سیستم سازگار مصونیت بدن خود را در مواجه با ویروس‌ها و مخصوصا  کرونا دسته‌بندی کنیم و به اشتراک بگذاریم.

لی می‌افزاید:

اشتراک‌گذاری اطلاعات پایگاه داده امیون‌کد به‌صورت رایگان برای تمام گروه‌های تحقیقاتی در سراسر دنیا، فهم عمیق‌تری از واکنش‌های بدن افراد مصون به این ویروس را به ما می‌دهد. این فهم بهتر و عمیق‌تر، محققان را در توسعه سریع‌تر داروها و واکسن‌ها یاری کرده و آنها را در راه مبارزه با این بحران جهانی کمک می‌کند.

برای دیدن جزئیات بیشتر این همکاری به این لینک مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید