وعده ۱.۵ میلیون دلاری مدیر‌عامل مایکروسافت به سازمان‌های عدالت اجتماعی - تکفارس 
وعده ۱.۵ میلیون دلاری مدیر‌عامل مایکروسافت به سازمان‌های عدالت اجتماعی - تکفارس 
وعده ۱.۵ میلیون دلاری مدیر‌عامل مایکروسافت به سازمان‌های عدالت اجتماعی - تکفارس 

وعده ۱.۵ میلیون دلاری مدیر‌عامل مایکروسافت به سازمان‌های عدالت اجتماعی

فاطمه آهنگریان
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 16:00
نادلا

مدیر‌عامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا (Satya Nadella) در نامه‌ای به کارمندانش گفته است که تلاش‌های خود را برای بهبود مایکروسافت و همچنین برای حمایت از حرکت‌های گسترده‌تر اجتماعی برای تغییر در مایکروسافت و جهان گسترش می‌دهد. این اقدام به دنبال قتل غیرقانونی جورج فلوید ایجاد شده است، اما اکنون ساتیا نادلا اشاره کرده است که:

وقتی یک فاجعه جدید رخ می‌دهد، ما به‌طور تصادفی آگاه نخواهیم شد. این مشکل سیستمی نیاز به یک پاسخ کلی دارد.

ساتیا نادلا تعهد شرکت مایکروسافت را به شرح زیر عنوان کرده است:

  • داشتن اهداف و برنامه‌هایی برای بهبود حضور در همه نقش‌ها و سطوح
  • سرمایه‌گذاری گسترده در استعدادها، با گسترش ارتباطات با دانشکده‌های تاریخی سیاهپوستان و دانشگاه‌ها
  • با وارد کردن اولویت‌های اصلی، محیطی ایجاد کنیم که در آن آزادی بیان وجود داشته باشد و تمامی این صداها شنیده و ارزش‌گذاری شوند.

شرکت مایکروسافت همچنین از منابع خود مستقیماً برای رفع نابرابری‌های جامعه استفاده می‌کند، مانند اهداء منابع به طرح اصلاح عدالت کیفری (Criminal Justice Reform) یا اولویت‌بندی تأمین‌کنندگان متنوع (Supplier Diversity) به عنوان بخشی از برنامه ۱۵ ساله خود.

شرکت مایکروسافت اکنون در حال افزایش تعامل خود با شش سازمانی که در حال پیشبرد عدالت اجتماعی و همبستگی سیاهان هستند، است که این سازمان‌ها شامل موسسه Black Lives Matter، موسسه Equal Justice Initiative، پروژه Innocence، کنفرانس The Leadership، صندوق آزادی مینه‌سوتا، NAACP Legal Defense و Education Fund است. این شرکت اکنون کمک مالی به مبلغ ۲۵۰،۰۰۰ دلار به هر یک از این سازمان‌ها اهدا کرده است.
نامه کامل مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، را می‌توانید در زیر بخوانید:
دیدن بی‌عدالتی در جهان، همه ما را به عنوان افراد و یا یک شرکت فراخوانده است. بعضی‌اوقات این عمل شخصی است، برای تغییر باید چه کرد؟ بعضی‌اوقات سازمانی است. چه تغییراتی باید در اطرافم ایجاد کنم؟ و گاهی‌اوقات آن را به جهان منعکس می‌کند. به عنوان شرکت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا تغییر مورد نظر خود را تسریع کنیم؟ همانطور که می‌بینیم جامعه سیاهان و مردمان آفریقایی آمریکایی در شهرهای سراسر آمریکا اکنون در حال تجربه نژادپرستی روزمره، تعصب و خشونت، قتل‌های غم‌انگیز و وحشت هستند، زمان آن رسیده است که در همه عرصه‌ها وارد عمل شویم. هر یک از ما که با من و رهبران ارشد شرکت شروع می‌شود، نقشی را ایفا می‌کنیم. وقتی یک فاجعه جدید رخ می‌دهد، ما به‌طور تصادفی آگاه نخواهیم شد. این مشکل سیستمی نیاز به یک پاسخ کلی دارد.
من از درد عمیقی که جوامع ما آن را احساس می‌کنند، ناراحتم. نتایج نژادپرستی سیستمیک، که فرصت‌ها را تحت تأثیر قرار داده و بی‌عدالتی‌هایی را برای جوامع سیاه و آفریقایی آمریکایی تشدید کرده است، از من می‌خواهند که نقش خودم را به عنوان یک رهبر در نظر بگیرم. من باید سفر خود را به درک و همدلی ادامه دهم و برای رسیدن به این کارها هر روز اقداماتی انجام دهم. گوش دادن و یادگیری از همکاران سیاه و آفریقایی آمریکایی خود به من کمک می‌کند تا درک بهتری از تجربه آن‌ها داشته باشم. من نسبت به یادگیری واقعیت‌های نابرابری، نژاد و الگوبرداری از رفتاری که می‌خواهم در جهان ببینم، پاسخگو هستم.
به عنوان یک شرکت، ما باید به درون خود نگاه کنیم، سازمان خود را بررسی کنیم و بهتر عمل کنیم. برای اینکه ما این اجازه را داشته باشیم که از جهان بخواهیم تغییر کند، ابتدا باید تغییر کنیم. ما باید همان سرعت و طرحی را که در پیش‌بینی و ساختن تغییرات اقتصادی در آینده ایجاد می‌کنیم، در آغوش بگیریم.
ما هر روز تلاش می‌کنیم تا شکاف بین فرهنگی را کمتر کنیم، اما باید کارهای بیشتری انجام دهیم و سریع‌تر این کار را انجام دهیم. برای اینکه بتوانیم به عنوان شغلی در توانمندسازی هر شخص در کره زمین موفق باشیم، باید جهانی را که در خدمت آن‌ها هستیم منعکس کنیم. این تعهد ما است؛ ما اهداف و برنامه‌هایی برای بهبود حضور در همه نقش‌ها و در همه سطوح داریم. ما سرمایه‌گذاری گسترده خود را در راه استعداد انجام می‌دهیم، زیرا ارتباطات خود را با دانشکده‌های سیاهان و دانشگاه‌ها بطور گسترده افزایش داده‌ایم.

ما همچنین باید محیطی را ایجاد کنیم که همه صداها شنیده و مورد ارزیابی قرار گیرند، به همین دلیل هر یک از ما باید الویت اصلی را در نظر بگیریم. من از هرکدام از شماها می‌خواهم که به اولویت مشترک بپردازند، در برنامه‌های یادگیری ورود به برنامه شرکت کنند، برای تبدیل شدن به یک متحد مؤثر برای دیگران، از ابزارها و منابعی که به اشتراک گذاشته‌ایم، استفاده کنند. ما این توانایی را داریم که مایکروسافت متنوع‌تر و فراگیرتر شود، پس باید این اعمال را انجام دهیم.ما همچنین وظیفه داریم از بستر و منابع خود به صورت عام برای رفع نابرابری‌های سیستمی در جوامع استفاده کنیم. این کارهایی است که برای تأثیر ماندگار باید انجام دهیم. به عنوان مثال، با ابتکار عمل در اصلاح عدالت کیفری از فناوری و صدای خود به سمت یک سیستم عدالت کیفری عادلانه‌تر استفاده می کنیم.

ما ۱۵ سال پیش برنامه Supplier Diversity را ایجاد کردیم، بنابراین شرکت‌های تأمین‌کننده ما بهتر تنوع مشتریان خود را منعکس می‌کنند که امروز، تقریباً ۱۰ درصد از هزینه‌های تأمین‌کننده ما را تشکیل می‌دهد. این هزینه تأثیر تقویت‌کننده‌ای دارد و باعث رشد اقتصادهای محلی را در جوامعی که آن مشاغل در آن قرار دارند می‌شود. ما باید در هر جامعه‌ای که در آن کار می‌کنیم، بر این کار سازگار باشیم.
سرانجام، ما باید ارزش‌های شرکت خود را به جهان منتقل کنیم، به گونه‌ای که منعکس‌کننده نقاط قوت و تخصص ما باشد. برای این منظور، ما تعامل خود را با شش سازمانی که در حال پیشبرد عدالت اجتماعی هستند و به سازمان‌دهندگان جامعه کمک می‌کنند تا نابرابری نژادی را برطرف کنند، بیشتر کرده‌ایم که شامل: موسسه Black Lives Matter، موسسه Equal Justice Initiative، پروژه Innocence، کنفرانس The Leadership، صندوق آزادی مینه‌سوتا، NAACP Legal Defense و Education Fund است. شرکت اکنون کمک مالی به مبلغ ۲۵۰،۰۰۰ دلار به هر یک از این سازمان‌ها اهدا کرده است (در کل ۱٫۵ میلیون دلار). ما از سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۵ میلیون دلار به حقوق مدنی، اقدام اجتماعی و وکالت سازمان‌های غیرانتفاعی اهدا کرده‌ایم.
من طی چند روز گذشته از بسیاری از کارکنان شنیده‌ام که در حال ابراز فراخوان برای اقدام، خواستار تأمل و تغییر هستید. پاسخ من به همه شما بله است. ما باید عمل کنیم و اقدامات ما باید منعکس‌کننده ارزش‌های شرکت ما باشد که به طور مستقیم از نیازهای جامعه سیاه و آفریقای آمریکایی مطلع شود. ما باید انرژی و اشتیاقی که سیاهپوستان در گروه کارمندان مایکروسافت از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۸۹ دامن زده‌اند را پرورش دهیم. ما در یک سفر تحول فرهنگی بوده‌ایم و باید سرعت تغییرات خود را تسریع کنیم. هر یک از ما که اول از همه با من شروع می‌شود، باید به جایی که ما به عنوان افراد هستیم نگاه کنیم، با طرز فکر ثابت خود مقابله کنیم و عمل کنیم. بشریت ما همان چیزی است که ما را فرا می‌خواند تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنیم.
همه ما کاری برای انجام دادن داریم. من کار را انجام خواهم داد، شرکت نیز آن را انجام می‌هد. من از هرکدام از شما نیز می‌خواهم که کار را انجام دهد. و در کنار هم، به ایجاد تفاوتی که می‌خواهیم در جهان ببینیم کمک خواهیم کرد.
ساتیا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید