جنرال موتورز در حال کار بروی یک ون برقی است - تکفارس 
جنرال موتورز در حال کار بروی یک ون برقی است - تکفارس 
جنرال موتورز در حال کار بروی یک ون برقی است - تکفارس 

جنرال موتورز در حال کار بروی یک ون برقی است

مجید مهرعلی
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 11:30
جنرال موتورز در حال کار بروی یک ون برقی است - تکفارس 

اگرچه خبرهای مرتبط با خودروهای برقی سهم بزرگی از اخبار روز خودرو را به خود اختصاص می‌دهند، اما سهم آنها از فروش کلی خودرو بخصوص در زمینه خرده‌فروشی، درصد ناچیزی است.

یکی از دلایل این درصد کم، قیمت‌های بالای خودروهای برقی  در مقایسه با خودروهای احتراق درونی است. دلیل دیگر، فناوری نوپای این خودروهاست که راهی طولانی برای هم‌تراز شدن با خودروهای احتراقی در آسودگی و راحتی در پیش دارد.

مادامی‌که افراد معمولی در خو گرفتن به این وسایل روند کندی دارند، مشتریان تجاری اشتیاق بیشتری از خود نشان می‌دهند. یک ون برقی حمل محموله، توجه بسیاری از شرکت‌ها با ناوگان بزرگ حمل‌ونقل را به خود جلب کرده ، زیرا این خودرو دارای سوختی ارزان‌تر است و هزینه نگهداری کمتر دارد. البته ما هنوز از دیدن یک ون که تماما برای این هدف ساخته شده باشد و بتوانند شرکت‌ها را وادار به تغییرات بزرگ کند، محرومیم.

با استناد به یک گزارش از رویتیرز، شرکت جنرال موتورز راه‌حلی برای مشکل فوق دارد.چندین منبع نزدیک به شرکت گفته‌اند که جنرال موتورز در حال کار بروی یک ون برقی است تا بتواند به‌وسیله آن در بخش خودروهای حمل محموله از شرکت تسلا پیشی بگیرد. زیرا تاکنون این بخش از خودروهای برقی توسط تسلا نادیده گرفته شده است.

شایعات حاکی از آن است که ون یادشده را در داخل شرکت، بی‌وی‌وان (BV1) می‌نامند. قرار است تولید این خودرو در کنار کامیون‌های برقی در کارگاه همترام (Hamtramck) شهر دیترویت در سال ۲۰۲۱ آغاز شود. آنچه هنوز مشخص نیست آن است که آیا جنرال موتورز نام این ون را از روی یکی از برندهای موجود خود مانند شورولت، جی‌ام و یا همر انتخاب می‌کند و یا نام آن را از روی پشته‌ای از پرونده‌های موجود در یک کمد بی‌استفاده اداری در رن‌سن (RenCen) برمی‌گزیند.

جنرال هنوز نسبت به موضوع فوق واکنش نشان نداده است.

اگر جنرال موتورز در حال کار بروی این خودرو است، پس تکلیف دیگر رقبا چیست. شرکت ریوین (Rivian) به همراه همدست خود آمازون، به‌سختی در حال کار کردن روی یک ون برقی است.  شرکت فورد نیز در تلاش است نسخه برقی‌ ون ترنسیت (Transit) را در سال ۲۰۲۲ وارد بازار کند. شرکتی به نام ارایول (arrival) نیز که توسط هیوندای و کیا حمایت می‌شود، قرار است ۱۰۰۰۰ دستگاه ون برقی را برای شرکت حمل‌و‌نقل یونایتد پارسل سرویس  (United Parcel Service) تولید کند.

چیزی که ما هم‌اکنون شاهد آن هستیم یک بازار داغ برای ون‌های برقی است. نکته مثبت این بازار این است که هنوز برای دیگر شرکت‌ها جا هست تا بتوانند محصولات ارزشمند خود را وارد آن کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید