گوگل پیکسل ۵ احتمالا با پردازنده اسنپدراگون ۷۶۸G کوالکام عرضه می‌شود - تکفارس 
گوگل پیکسل ۵ احتمالا با پردازنده اسنپدراگون ۷۶۸G کوالکام عرضه می‌شود - تکفارس 
گوگل پیکسل ۵ احتمالا با پردازنده اسنپدراگون ۷۶۸G کوالکام عرضه می‌شود - تکفارس 

گوگل پیکسل ۵ احتمالا با پردازنده اسنپدراگون ۷۶۸G کوالکام عرضه می‌شود

فاطمه آهنگریان
۵ خرداد ۱۳۹۹ - 14:30
گوگل پیکسل ۵ احتمالا با پردازنده اسنپدراگون ۷۶۸G کوالکام عرضه می‌شود - تکفارس 

شیائومی پیش از این پردازنده جدید میان‌رده اسنپدراگون خود را با اتصال یکپارچه ۵G آشکار کرده بود، و کوالکام نیز به‌تازگی اسنپدراگون ۷۶۸G را نیز رسمی کرد. آیا این افشاگری به واقعیت تبدیل می‌شود؟

واقعیت موضوع این است که تلفن‌هایی با اتصال ۵G گران هستند و گوشی‌هایی با پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ می‌توانند حتی بیشتر باشند. دلایل آن متفاوت است، اما به طور خلاصه برای استفاده از تراشه ۸۶۵، باید از مودم X55 جداگانه از کوالکام استفاده کرد. و برای پشتیبانی از شبکه‌های سریع موج‌های میلی‌متری ۵G مانند Verizon، باید هزینه آنتن اضافی را نیز بپردازید.

همچنین با این فضای بیش از حد محدود شده توسط آنتن‌ها، به باتری بزرگتری نیاز داریم، زیرا اتصال ۵G یک گره باتری است، به خصوص از سریع‌ترین نوع آن. این واقعیت‌ها باعث می‌شود که تلفن‌های اسنپدراگون ۸۶۵-لادن یک پیشنهاد گران‌قیمت باشند و افزایش هزینه نیز به کاربر نهایی منتقل می‌شود، همانطور که اکنون افزایش فعلی در قیمت‌های متوسط ​​گوشی‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

بنابراین، این تقاضای فزاینده و کمبود تراشه‌های میان‌رده، باعث یکپارچه‌سازی مودم ۵G شده‌اند و هزینه‌های سازندگان تلفن و مشتریان را نیز بیشتر کاهش می‌دهند. کوالکام اولین چیپست خود با مودم یکپارچه ۵G، اسنپدراگون ۷۶۵ در ال جی ولوت، به بازار عرضه کرد و اکنون در حال به‌روزرسانی تراشه ۵G میان‌رده خود با مدل دیگری است. با توجه به اینکه پیکسل ۵ گوگل شایعه شده است که از تراشه میانی ۵G کوالکام استفاده می‌کند، اسنپدراگون ۷۶۸G ممکن است یکی از گزینه‌های احتمالی این گوشی باشد.

مشخصات اصلی اسنپدراگون ۷۶۸G (پیکسل ۵) در برابر اسنپدراگون ۷۶۵ (ال جی ولوت)

همانطور که از نام این محصول پیداست، ۷۶۸G نوعی به‌روزرسانی نخستین تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۷۶۵ از کوالکام است و در واقع کاملا جهش بزرگی است. هر دوی آ‌ن‌ها با جدیدترین فرآیند ۷ نانومتری مانند اسنپدراگون ۸۶۵ تهیه شده‌اند، اما نسخه ۷۶۸ به‌روز‌شده بسیار سریع‌تر است.

تفاوت مشخصات اصلی اسنپدراگون ۷۶۸G  در برابر اسنپدراگون ۷۶۵:

  • یک ساعت هسته پردازنده Kryo 475 با سرعت ۲.۸ گیگاهرتز (از ۲.۴ گیگاهرتز)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 620 با ۱۵ درصد افزایش عملکرد گرافیکی
  • درایورهای گرافیکی به‌روزرسانی شده
  • پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی

بهترین بخش این است که ۷۶۸G با نرم‌افزار اسنپدراگون ۷۶۵G و پین سازگار است، بنابراین تولید‌کنندگان نیازی به انجام کارهای زیادی برای جابه‌جایی گوشی‌های ۵G میان‌رده بعدی خود برای چیپست جدید و بهبود یافته ندارند.

گوگل پیکسل ۵ احتمالا با پردازنده اسنپدراگون ۷۶۸G کوالکام عرضه می‌شود - تکفارس 

اسنپدراگون ۷۶۸G جدید ممکن است در گوشی گوگل پیکسل ۵ به پایان برسد

با این حال، آنچه که بیشترین توجه را به دنبال داشت، درایورهای گرافیکی قابل به‌روزرسانی بودند که تلفن را طولانی‌تر از راه‌حل‌های ثابت نگه می‌دارند:

این اولین پلتفرم سری ۷ برای پشتیبانی از درایورهای گرافیکی با قابلیت آپدیت آدرنو است که به کاربران امکان کنترل به‌روزرسانی‌ها و تنظیمات درایور گرافیکی خود را می‌دهد تا بیشترین نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش را فراهم کند، در نتیجه کارایی بصری ممتازی را در بازی‌های مورد علاقه به کاربران نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند با یک پردازنده گرافیکی تقویت شده آدرنو ۶۲۰ تا ۱۵ درصد سریع‌تر از پردازنده گرافیکی نسبت به اسنپدراگون ۷۶۵G و پشتیبانی از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، از تجربیات بازی‌های شبه واقعی و عملکرد پیشرو در هر واحد قدرت لذت ببرند.

علاوه بر این، کوالکام اظهار داشت که اسنپدراگون ۷۶۸G با جدیدترین نسل ۵ کوالکام AI Engine همراه با سیستم مودم-RF X52 5G، تقریبا هر تجربه موبایل از جمله دوربین، صدا و بازی را افزایش می‌دهد.

بنابراین، با تراشه جدید اسنپدراگون ۷۶۸G کوالکام چه ویژگی‌های اضافی در گوگل پیکسل ۵ می‌توان انتظار داشت؟

  • اتصال جهانی ۵G با پشتیبانی از شبکه‌های موجی میلی‌متری
  • صفحه نمایش نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی
  • افزایش عملکرد بازی

با توجه به اینکه چنین ویژگی‌هایی تاکنون از قلمرو اختصاصی تلفن‌های رده بالا با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ با نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی حداقل از ۹۹۹ دلار شروع می‌شوند، را شامل می‌شود.

معرفی اسنپدراگون ۷۶۸G باید این ویژگی‌ها را به سمت میان‌رده بکشاند، و یکپارچه‌سازی مودم ۵G نیز بدین معنی است که تلفن‌هایی که از آن برخوردار می‌شوند، می‌توانند یک دروازه ارزان‌تر به دنیای شگفت‌انگیز اتصال ۵G از آنچه در حال حاضر داریم، باشند. به‌تدریج ما اولین گوشی‌هایی را که احتمالا با اسنپدراگون ۷۶۸G عرضه می‌شوند را معرفی و قیمت آن‌ها را نیز اعلام خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید