۳۰ درصد از تولیدات ایرپاد شرکت اپل به ویتنام ارسال می‌شوند - تکفارس 
۳۰ درصد از تولیدات ایرپاد شرکت اپل به ویتنام ارسال می‌شوند - تکفارس 
۳۰ درصد از تولیدات ایرپاد شرکت اپل به ویتنام ارسال می‌شوند - تکفارس 

۳۰ درصد از تولیدات ایرپاد شرکت اپل به ویتنام ارسال می‌شوند

فاطمه آهنگریان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:00
۳۰ درصد از تولیدات ایرپاد شرکت اپل به ویتنام ارسال می‌شوند - تکفارس 

تولید ایرپاد در کشور ویتنام، از ماه جولای سال گذشته (۲۰۱۹) به صورت آزمایشی آغاز شد. درگیری‌هایی که میان کشورهای آمریکا و چین بر سر موضوعات تحریم اتفاق افتاد، بزرگترین حادثه در اخبار بود. این موضوع سبب شد تا شرکت اپل، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد از تولیدات ایرپاد‌ها را به خارج از کشور چین انتقال دهد. در حالی که طراحی تمامی این محصولات، در کشور آمریکا انجام می‌شود، اما خط تولید آن‌ها تا به حال به صورت کامل در کشور چین قرار داشت. اما پس از مالیاتی که آمریکا روی محصولات چینی اعمال کرد، شرکت اپل تصمیم گرفت تا چرخه تولید محصولات خود را به کشورهای دیگر انتقال دهند.

اقدام دونالد ترامپ (Donald Trump) منجربه از سر‌گیری درگیری‌های تجاری در چین می‌شود

اگر به خاطر داشته باشید، مالیات وضع شده به این معنا نیست که کشور چین محکوم به پرداخت میلیون‌ها دلار خواهد بود؛ در حقیقت چینی‌ها، حتی یک سکه پنی هم به خاطر مالیات وضع شده پرداخت نکردند. کشورهای آمریکایی مانند اپل برای اجرای قوانین جدید وضع شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا، دو راه بیشتر نداشتند؛ یا اینکه مالیات را پرداخت کنند و در عوض سود دریافتی آن‌ها از محصول کاهش یابد، و یا اینکه در کنار پرداخت مالیات، بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات را متحمل می‌شوند.

۳۰ درصد از تولیدات ایرپاد شرکت اپل به ویتنام ارسال می‌شوند - تکفارس 

۳ تا ۴ میلیون واحد ایرپاد در ویتنام تولید می‌شود

 

از‌ آنجا که هر دو کشور، قراردادی را در ماه ژانویه امضا کردند که در آن، مالیات وضع شده کنار گذشته خواهد شد، به نظر می‌رسید که اوضاع شرکت‌های آمریکایی نیز به تدریج بهتر خواهد شد و به شرایط قبلی باز خواهد گشت. اما اکنون که دیدگاه دونالد ترامپ در مورد کشور چین با شیوع ویروس کرونا ۱۸۰ درجه چرخیده است، در نتیجه قرارداد مذکور کنسل شده و مالیات وضع شده نیز مجددا به وضع سابق برمی‌گردد و مانند مانعی بر سر راه شرکت‌هایی مانند اپل قرار خواهد گرفت.

بخش آسیایی وب‌سایت Nikkei، امروز در خبرهای خود به این موضوع اشاره کرده است که این روزها، میلیون‌ها ایرپاد یا همان هدفون بی‌سیم اپل در کشور ویتنام تولید می‌شود. این منابع که ارتباط نزدیکی با شرکت اپل دارند، مدعی شده‌اند که بین سه تا چهار میلیون ایرپاد، یعنی حدودا ۳۰ درصد از کل تولید این محصول به کشور ویتنام منتقل می‌شود. البته ایرپاد پرو شرکت اپل که سال گذشته شاهد معرفی آن بودیم، کماکان به صورت کامل در کشور چین تولید می‌شود و هنوز روند تولید آن به ویتنام انتقال نیافته است. ایرپاد کلاسیک در حال حاضر با قیمت ۱۵۹ دلار و مدل وایرلس آن نیز با قیمت ۱۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است. وب‌سایت Nikkei مدعی شده است که تولید انبوه ایرپاد در کشور ویتنام، از ماه مارچ آغاز شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشور آمریکا، فشار زیادی را روی صنعت این کشور وارد می‌کند تا این صنعت مجددا به روال قبل باز گردد، در نتیجه باید انتظار داشته باشیم مهندسان شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی از کشور چین به کشورهای دیگر کوچ کنند. بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپل، سعی دارند تا چرخه تولید خود را از کشور چین خارج کرده و به کشورهای دیگری انتقال دهند. برخی از این شرکت‌ها، به کشور ویتنام نقل مکان کرده‌اند و برخی نیز کشورهایی مانند تایلند، هند و کشورهایی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده‌اند، را انتخاب کرده‌اند.

در حالی که برخی افراد بر این باور هستند که اپل، قسمت اعظمی از تولید محصولات خود را به کشور ویتنام منتقل خواهد کرد، بد نیست بدانید که نیمی از چرخه تولید محصولات کمپانی سامسونگ در کشور کره جنوبی صورت می‌پذیرد. اپلی‌ها قصد دارند تا برای تولید محصولات خود، مقصدی را انتخاب نمایند که کیفیت و کمیت را در کنار یکدیگر، در بهترین حالت ممکن نگاه دارد. کشور هند، به عنوان احتمالی دیگر برای مقصد انتقال چرخه تولید محصولات این شرکت در نظر گرفته شده است که در حال حاضر، برخی آیفون‌ها در آن تولید و وارد بازار جهانی می‌شوند.

ایرپادها محصولی هستند که شیب موفقیت و فروش آنها، بسیار زیاد است و در حال حاضر، ۵۰ درصد بازار هدفون‌های بی‌سیم را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس اطلاعاتی که توسط موسسه تحقیقات Counterpoint منتشر شده، سال گذشته حدود ۶۵ میلیون ایرپاد به فروش رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که این عدد در سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، به ۱۰۰ میلیون نیز افزایش یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید