ایلان ماسک: قیمت سهام شرکت تسلا بسیار بالاست - تکفارس 
ایلان ماسک: قیمت سهام شرکت تسلا بسیار بالاست - تکفارس 
ایلان ماسک: قیمت سهام شرکت تسلا بسیار بالاست - تکفارس 

ایلان ماسک: قیمت سهام شرکت تسلا بسیار بالاست

ساسان نظری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 23:59
ایلان ماسک: قیمت سهام شرکت تسلا بسیار بالاست - تکفارس 

روز جمعه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در توییتی نوشت قیمت سهام این شرکت بسیار زیاد است، سهام شرکت روز بعد این توییت با افت قیمت باز شده و تا حدود ۱۲ درصد پایین‌تر از قیمت روز پنج‌شنبه‌ نیز رسید ولی در آخر ساعات معاملاتی با قیمتی ۱۰ درصد پایین‌تر از روز پنج‌شنبه‌ بسته شد. متن توییت ایلان ماسک به‌این صورت است:

به نظر من قیمت بالایی است.

این توییت پس از کامنت‌های متعدد کاربران در مورد دستیابی تسلا به بودجه مورد نیاز ۶ ماهه بعدی، منتشر شد. تسلا به بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری برای برنامه‌های میانگین یک‌ماهه و شش‌ماهه خود نیاز دارد که اندکی بعد‌، با مدیریت ایلان ماسک، به هدف کوتاه‌ مدت خود رسیدند. در اوایل هفته گذشته ارزش سهام تسلا به ۹۶ میلیارد دلار رسید.

میانگین شش‌ماهه برای ایلان ماسک فرصتی ایجاد می‌کرد تا ۱٫۶۹ میلیارد سهم از سهم‌های شرکت تسلا را به قیمت هر سهم ۳۵۰٫۰۲ دلار بخرد. ماسک بعدا می‌تواند همه این سهم‌ها را با قیمت کنونی خود که تقریبا دو برابر است به‌فروش بگذارد، اگر تسلا امروز به هدف شش‌ماهه خود دست می‌یافت، سهم ایلان ماسک از این معامله ۶۰۰ میلیون دلار می‌بود. در واقع این حرکت نوسانی قیمت تسلا بر اساس قیمتی است که ماسک در آن سهم‌ها را به‌فروش گذاشته است.  ایلان ماسک پس از توییت قیمت بالای سهام ادامه داد:

در حال فروش تمام دارایی‌هایم هستم، حتی دیگر خانه‌ هم ندارم.

با وجود قوانین سراسری ایالات متحده در مورد همه‌گیری ویروس کرونا، ماسک در توییتی از مردم خواست تا آزادی خویش را پس بگیرند.

ماسک قبلا این‌گونه افراد را در صحبت تلفنی خود با سرمایه‌گذار شرکت Q1 فاشیست خوانده بود.

آوریل سال گذشته ایلان ماسک قراردادی با کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا بست که در آن ذکر شده بود شرکت تسلا وکیلی را استخدام خواهد کرد تا توییت‌های شرکت در مورد امورمالی، فروش‌ها و ارسال‌های شرکت را تایید کند.

این توافق به منزله جلوگیری از تصاحب شرکت توسط ایلان ماسک به‌وجود آمد زیرا پس از توییتی که ماسک در آن گفته بود در نظر دارد تا شرکت را خصوصی‌سازی کند، سازمان بورس از ایلان ماسک به‌خاطر کلاه‌برداری در اوراق بهادار شکایت کرد.

متن توییت خبرساز ایلان ماسک:

بودجه تضمین شد.

در فوریه سال ۲۰۱۹ ماسک در توییتی اعلام کرد که شرکت قرار است حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تسلا از مدل ۳S تولید کند، درحالی که در خط‌‌مشی آن زمان شرکت چنین برنامه‌‌ای نبود. در آن زمان سازمان بورس ماسک را استیضاح کرد تا صحت موضوع مشخص شود. بعدا معلوم شد که ماسک خارج از برنامه شرکت سخن گفته است، این اتفاقات شروع نزاع بلند-مدت قانونی شرکت بود که نهایتا در آوریل ۲۰۱۹ منجر به بستن قرارداد فوق شد.

تسلا و ماسک، هنوز در حال دفاع از خود در مقابل دعاوی سهامداران شرکت هستند که از توییت خصوصی‌سازی شرکت منشا گرفته است.

وقتی وال‌استریت ژورنال در مورد شوخی بودن توییت قیمت سهام از ماسک سوال پرسید، ماسک تنها با ارسال یک کلمه به سوال ژورنال پاسخ داد، نه.

ماسک در ادامه توییت دیروزش بخشی از متن سرود ملی آمریکا را منتشر کرد که بازتاب‌هایی از واکنش ماسک به شکایت سازمان بورس اوراق بهادار را نشان می‌دهد. وی پاسخ دادن سازمان بورس به توییت ۱۹ فوریه خود را، یک قدرت نمایی غیرقانونی خواند.

طی آخرین خبر‌ها از تسلا نیز، این شرکت ابتدای هفته گذشته علی‌رغم شیوع ویروس کرونا فعالیتش را از سر گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید